Battlefield-studio ska göra "de mest realistiska förstörelseffekterna i branschen"

Medlem

Hade gärna sett ett BFBC3, hade varit så nice.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Drömmen = Battlefield 00 alt 90!

Medlem

Ska bli spännande att se hur de sköter denna lansering…

Medlem

Förstörbara miljöer kan vara skoj men jag kan inte minnas ett (multiplayer) spel som jag tycker blivit bättre med det, snarare tvärtom då jag gillar flaskhalsar och lite långsammare shooters.

I singleplayer kan det bjuda på spektakel däremot


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Red Faction fast bättre?

Medlem

De kanske ska också prova på att ha en singleplayer kampanj som inte är helt värdelös?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Redaktör
Skrivet av MrStrange:

Precis vad som sades om BF2042 med. Minns än techdemo videon där det visades hur en hel byggnad rasade och alla vet ju hur det gick sen..

Hela spelet rasade..?


signatur
Medlem
Skrivet av heady89:

Sällan något som görs riktigt bra i den motorn. Dötrist utveckling att många AAA-studios med väldigt imponerande in-house motorer drar sig mot den också. Man gör det såklart av en anledning, att spara in på så mycket så möjligt vilket lika mycket leder till att spelen beter sig liknande och har liknande buggar, kollision, fysik och känsla ju mindre man modifierar och anpassar på djupet. Man känner väl att det "duger" vs något som är slipat som en diamant för ändamålet och gör det riktigt bra utan massa annan overhead, typ ID tech eller Alien Isolation osv. Mindre ingenjörer helt enkelt.

Tycker ändå det finns gott om problematiska in-house motorer också som ser imponerande ut vid första ögonkast men strax visar sig ha väldigt många problem och "limitations", för att inte nämna rätt kass dokumentation så det blir svårt att vidareutveckla eller anställa nytt folk till den.

Medlem

Försiktigt entusiastisk, men dom får inte en krona av mig föränns dom har levererat. Är fortfarande besviken på mig själv att jag föhandsbokade BF2042.

Medlem

Går inte på det en gång till. De lurade oss tillräckligt med Battlefield 2042. Köpte en hel ny dator för nya BF för att sedan inte ens köpa spelet.

Är EA inblandad samt en enorm avskalad DICE studio så har man lärt sig sin läxa att absolut inte lita på dem WHAT SO EVER!

Medlem
Skrivet av MacNille:

De kanske ska också prova på att ha en singleplayer kampanj som inte är helt värdelös?

Nej. Battlefield skall upplevas i multiplayer med over-the-top-action och galna moments. SP är slöseri med tid och resurser.
Solo campaign är inte rätt väg att gå med denna serie - speciellt med de tafatta försöken som gjordes till BF3 o 4.
EA/DICE/BF2042 förstörde tyvärr alldeles för mycket anseende och det blir svårt att vilja hänge sig åt nästa release, fastän man vill hoppas på något magnifikt.
Tråkigt då man plöjt ner 5k+ timmar i BF3/4, som i mitt tycke hade det mesta man kunde önska i ett galet krigs-lir.

12
Skriv svar