Releaselistan 2024

Robot
Releaselistan 2024

FZ listar de viktigaste spelsläppen under 2024. Tips, feedback och rättningar mottages tacksamt, se länkar nertill på sidan.

#fz, #releaselistan, #releaselistan-2024


Medlem

Några guldkorn, men kommer vara svårt att slå detta spelår!

Medlem

Inget officiellt, men gissar att detta förmodade mästerverk lär släppas första kvartalet 2024 och trailer visas under The Game Awards i år -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Microsoft flight simulator, frostpunk 2, strong hold def ed, starfield, Manor Lord, palia, cities skylines 2, anvil empires, pioneers of pagonia. Längesen det såg så här ljust ut. Även om det saknas lite PvP spel

Medlem
Skribent

Star Wars Outlaws är nog det som står ut för mig. Hoppas att Massive skapar något riktigt grymt.

Medlem

Ganska otaggad på den här listan.

Jag har fortfarande fokus på Starfield och Space Marine 2 och är ganska nöjd.

Medlem

Najs! Alltid kul att sådana här listor att komma tillbaka till då och då för att kika!

Medlem

Alan wake 2 släpps ju snart. September tror jag att det var.

Medlem

Vad händer med Crimson Desert?!

Medlem

För min del var där bara två intressanta titlar, Homeworld 3 och SW Outlaws.


signatur

I drank what?

Medlem

Flight sim 2024, John carpenter prylen och Wolf among us 2 är egentligen det enda som jag blir sugen på. Men jag har egentligen inte spelat något annat än retro via Antstream på Xbox nu sedan det kan lanserades och det känns som det kommer fortsätta så ett bra tag. Cannon Fodder till Amiga håller än. Så jag överlever.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Augustus:

Ganska otaggad på den här listan.

Jag har fortfarande fokus på Starfield och Space Marine 2 och är ganska nöjd.

Den kommer förstås växa till sig, men ja: i nuläget är den inte ett monster.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes är min personliga darling hittills.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag var så skeptisk till FF7 Remaken (speciellt då vanliga FF7 faktiskt "bara" är ett "4 av 5 i betyg" spel för mig). Men jag tyckte Remaken var helt magiskt bra.
Så jag är taggad på nästa del! Enda nackdelarena är väl att det kommer ta många år innan sista delen... och att jag bara har ett PS4. Måste skaffa en PS5 innan jag kan spela det

Den spirituella uppföljaren till Suikoden kan vara intresserant med. Ska bli intressant se hur de får till att modernisera det hela.

Medlem

Nightingale (early access) 22 feb NS

Intressant... 🤣

Medlem

Space Marine 2 är med 2 gånger... Ett med fast datum och ett med H2 🤣

Medlem
Skrivet av robbis:

Space Marine 2 är med 2 gånger... Ett med fast datum och ett med H2 🤣

Samma för Black Myth Wokung


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar