Hipp Hipp Hurra! SweClockers fyller 25 år

Robot
Hipp Hipp Hurra! SweClockers fyller 25 år

Våra grannar och vapendragare firar 25 år.

#25-år, #Sweclockers


Medlem

Bra sida, det är skönt att sådana här sidor finns kvar, riktiga forum och allt det där, recensioner och nyheter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kul! Måste berätta för farsan 🎉👍😁

Medlem

Lättkränkta mods, i övrigt bra.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Sweclockers och Fragzone är man varit med sen starten
det har varit upp och nergångar genom åren men bra att det finns


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Lättkränkta mods, i övrigt bra.

Verkligen, blev bannad for life för att jag lämnade ut en som försökte scamma mig på deras marknadsplats. År sedan nu och fortfarande bannad.. Dålig stil men ok så de vill verka så vad kan man göra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag gillar sweclockers men tyvärr tycker jag de nya ”profilerna” är lite b. Men alla kan ju inte gillas av alla, de hade säkert ogillat mig irl. Saknar Jacob och Emil.

Skrivet av alias:

Verkligen, blev bannad for life för att jag lämnade ut en som försökte scamma mig på deras marknadsplats. År sedan nu och fortfarande bannad.. Dålig stil men ok så de vill verka så vad kan man göra.

Du bröt mot forumets regler och blev straffad. Lite väl att bli det på livstid men moderatorer är ju internets ordningsvakter. Och alla vet vad det är för typer som söker sig till de yrkena. (obs halvseriös bara banna mig inte)

Medlem

Grattis!

Köpte min skärm efter SweClockers recensioner och omfattande nedbrytning av olika skärmtyper.

Jag är helnöjd med både informationen och köpet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Lättkränkta mods, i övrigt bra.

Verkligen? Upplever det motsatta. Har själv skrivit inlägg genom åren där när jag haft en dålig dag som när jag vaknat dagen efter får dåligt samvete för och varit överraskad att de fortfarande var kvar, och ingen varning i inboxen. Tycker tröskeln är ganska accepterande för vad som tolereras på Swec.

Galet vad tiden går.

Det finns nästan inte något som gör mig så nostalgisk som forum och ”lägerelds-internet”.

Spännande tider. Otrolig nybyggaranda.

Skribent
Skrivet av Denultimatamackan:

Galet vad tiden går.

Det finns nästan inte något som gör mig så nostalgisk som forum och ”lägerelds-internet”.

Spännande tider. Otrolig nybyggaranda.

haha, jag gillar det uttrycket!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Stort grattis!

Skrivet av Johan Lorentzon:

haha, jag gillar det uttrycket!

Det är lite fascinerande att forum under sin storhetstid var så otroligt mycket mer sociala än dagens sociala medier.

Forumen var ju i många fall som en lägereld som folk samlades vid på kvällen. För att diskutera, få stöd eller lätta på trycket lite.

Efter ett tag lärde man ”känna” stammen som just samlades kring detta forum. Vem som hängde i vilka trådar, vilka lynnen folk hade och vilka åsikter som fick vissa användare att bli skogstokiga. 😁

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Verkligen? Upplever det motsatta. Har själv skrivit inlägg genom åren där när jag haft en dålig dag som när jag vaknat dagen efter får dåligt samvete för och varit överraskad att de fortfarande var kvar, och ingen varning i inboxen. Tycker tröskeln är ganska accepterande för vad som tolereras på Swec.

Sitter nog mycket i om inläggen blir anmälda eller ej. Moderatorerna har oftast inte tid att sitta och fingranska allt utan förlitar sig på övriga medlemmar att anmäla inlägg.

Sedan är det ju upp till hur mycket tid de lägger på att granska anmälda inlägg. Där kan det ju upplevas godtyckligt om de agerar utan att göra någon större bedömning själva.

Geeks Gaming

Stort grattis!
Är uppenbarligen lättkränkt men det finns ju alltid flera sidor av mynt, har jag läst

Medlem

Grattis SweClockers, du makalösa källa för kunskap och information som har hjälpt mig ur knipor många gånger. Men oftast hänger jag där för att titta på gallerier där folk presenterar sina battlestations och skrytbyggen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Lättkränkta mods, i övrigt bra.

Skrivet av alias:

Verkligen, blev bannad for life för att jag lämnade ut en som försökte scamma mig på deras marknadsplats. År sedan nu och fortfarande bannad.. Dålig stil men ok så de vill verka så vad kan man göra.

Skrivet av Kyraal:

Verkligen? Upplever det motsatta. Har själv skrivit inlägg genom åren där när jag haft en dålig dag som när jag vaknat dagen efter får dåligt samvete för och varit överraskad att de fortfarande var kvar, och ingen varning i inboxen. Tycker tröskeln är ganska accepterande för vad som tolereras på Swec.

Skrivet av jawik:

Sitter nog mycket i om inläggen blir anmälda eller ej. Moderatorerna har oftast inte tid att sitta och fingranska allt utan förlitar sig på övriga medlemmar att anmäla inlägg.

Sedan är det ju upp till hur mycket tid de lägger på att granska anmälda inlägg. Där kan det ju upplevas godtyckligt om de agerar utan att göra någon större bedömning själva.

Årsjubileum och redan flera bannade i denna lilla tråd. Är också bannad för att jag inte vill mörda minneskretstillverkare efter en tsunami pga jättebebisarna ville ha billiga minnen till sina speldatorer.

Vad vore livet utan er ⭐️stort grattis till 25 år !!!

Så mycket nyttigt man lärt sig på Sweclockers, kan bara önska att de 25 kommande åren bli lika spännande 🧐


signatur

"In To The Void "

Medlem

SweClockers 2010-2015 var guldåren.

Nu bara kommer folk och lämnar och utvecklingen på deras video står kvar på 1080p och fredagspanelen är död enligt mig.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Lättkränkta mods, i övrigt bra.

Skrivet av alias:

Verkligen, blev bannad for life för att jag lämnade ut en som försökte scamma mig på deras marknadsplats. År sedan nu och fortfarande bannad.. Dålig stil men ok så de vill verka så vad kan man göra.

Inte bara jag som sett det alltså. Därför jag bad om att avsluta mitt konto höromåret. Var registrerad i typ 18 år eller nåt?

Har varit medlem där 20+ år nu. Bra techsida med trevligt forum.

Moderator | Testpilot
Skrivet av N3gn4v:

SweClockers 2010-2015 var guldåren.

Nu bara kommer folk och lämnar och utvecklingen på deras video står kvar på 1080p och fredagspanelen är död enligt mig.

Har inte Fredagspanelen varit borta väldigt länge nu?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är synd att jag personligen upplever att kvalitén dalat ganska rejält - både vad gäller artiklar och forumklimatet.

Det är trötta diskussioner som ältas fram och tillbaka (som exempel vet jag inte hur många gånger jag ser användare X spå x86-arkitekturens undergång och ARM-ditots förträfflighet och hur den totalt kommer/ska ta över allt, i *varenda* tråd som handlar om något av dessa - detta har pågått i åratal, och än så länge har inte riktigt övergången skett men användaren är nästintill fanatisk i sin övertygelse fortfarande. PS vs Xbox-diskussioner här känns ju nästan sansade i jämförelse), det är rena sakfel, konspirationsteorier och trollande till höger och vänster, och slapp moderering ovanpå det.

Sen har vi artiklar som mer eller mindre känns som maskinöversatt klickbait (med allsköns tillhörande felaktigheter, inte minst språkliga sådana) och sprutas ut in absurdum. Testerna är hit or miss för mig, en del känns rejält tondöva (jovisst, Intels 14900k förtjänar verkligen en "bra produkt"-utmärkelse med alla de tydliga nackdelarna den har) medan en del faktiskt är helt okej.

Men det är samtidigt en smaksak - jag trivs inte personligen och använder inte mitt konto där längre, men det är såklart kul om sidan finns kvar och folk trivs på den.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det är synd att jag personligen upplever att kvalitén dalat ganska rejält - både vad gäller artiklar och forumklimatet.

Håller verkligen med. Har gått käpprätt neråt dom senaste åren.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det är synd att jag personligen upplever att kvalitén dalat ganska rejält - både vad gäller artiklar och forumklimatet.

Det är trötta diskussioner som ältas fram och tillbaka (som exempel vet jag inte hur många gånger jag ser användare X spå x86-arkitekturens undergång och ARM-ditots förträfflighet och hur den totalt kommer/ska ta över allt, i *varenda* tråd som handlar om något av dessa - detta har pågått i åratal, och än så länge har inte riktigt övergången skett men användaren är nästintill fanatisk i sin övertygelse fortfarande. PS vs Xbox-diskussioner här känns ju nästan sansade i jämförelse), det är rena sakfel, konspirationsteorier och trollande till höger och vänster, och slapp moderering ovanpå det.

Sen har vi artiklar som mer eller mindre känns som maskinöversatt klickbait (med allsköns tillhörande felaktigheter, inte minst språkliga sådana) och sprutas ut in absurdum. Testerna är hit or miss för mig, en del känns rejält tondöva (jovisst, Intels 14900k förtjänar verkligen en "bra produkt"-utmärkelse med alla de tydliga nackdelarna den har) medan en del faktiskt är helt okej.

Men det är samtidigt en smaksak - jag trivs inte personligen och använder inte mitt konto där längre, men det är såklart kul om sidan finns kvar och folk trivs på den.

De bannar så att det som blir kvar är det du beskriver. Glöm inte att Kina kommer ta över USA och att.. CIA har bkdörrar i Windows.

Modsen har som livsuppgift att se till att ingen skriver där igen, jag har provat att skapa nytt konto var tredje år från olika datorer, isper och till och med länder men Modsen skojar man inte bort, ville bara se hur dedikerade de är i att driva bort folk från sin besöksfinansierade verksamhet.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Årsjubileum och redan flera bannade i denna lilla tråd. Är också bannad för att jag inte vill mörda minneskretstillverkare efter en tsunami pga jättebebisarna ville ha billiga minnen till sina speldatorer.

Skrivet av Loxus:

Inte bara jag som sett det alltså. Därför jag bad om att avsluta mitt konto höromåret. Var registrerad i typ 18 år eller nåt?

Skrivet av Loxus:

Håller verkligen med. Har gått käpprätt neråt dom senaste åren.

Haha, klubben för permanent bannade Sweclockare @ FZ, jag gillar det!

Personligen hade jag svårt för att inte vidröra politik i ämnen som krävde det.... Det ledde till deras deklaration om hur Sweclockers ser på politik (2018)... Sedan blev jag permanent bannad när jag ifrågasatte några punkter i samma tråd. (on topic)

Nåväl, life goes on. ;D

Upplevde mina första 10 år på Swec som trevliga iaf.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av kingzla:

Modsen har som livsuppgift att se till att ingen skriver där igen, jag har provat att skapa nytt konto var tredje år från olika datorer, isper och till och med länder men Modsen skojar man inte bort, ville bara se hur dedikerade de är i att driva bort folk från sin besöksfinansierade verksamhet.

Fräsch device, VPN & webbläsare utan kakor, trackers etc har fungerat för mig. Men man är ju inte särskilt sugen på att hänga i en klubb man känner sig ovälkommen i, så loggar in max 4 gånger per år för att be om specifik hjälp.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Trollfabrik
Skrivet av NordhNet:

Stort grattis!
Är uppenbarligen lättkränkt men det finns ju alltid flera sidor av mynt, har jag läst

Senast jag kollade fanns bara två sidor av ett mynt. Sämst liknelse, men å andra sidan vad kunde man väntat sig av en moderator på SweClockers...

Skrivet av FRULZ:

Haha, klubben för permanent bannade Sweclockare @ FZ, jag gillar det!

Personligen hade jag svårt för att inte vidröra politik i ämnen som krävde det.... Det ledde till deras deklaration om hur Sweclockers ser på politik (2018)... Sedan blev jag permanent bannad när jag ifrågasatte några punkter i samma tråd. (on topic)

Nåväl, life goes on. ;D

Upplevde mina första 10 år på Swec som trevliga iaf.

Precis så var det! 100%

Testpilot

Det var bättre förr helt enkelt. Ju förr desto bättre.

Geeks Gaming
Skrivet av Jacob:

Senast jag kollade fanns bara två sidor av ett mynt. Sämst liknelse, men å andra sidan vad kunde man väntat sig av en moderator på SweClockers...

Hörrudu, kom inte hit och försök höja nivån på oss slavar 😂 ❤️

12
Skriv svar