Prince of Persia: The Lost Crown

Robot
Prince of Persia: The Lost Crown

Prince of Persia hittar en ny storhetstid genom att återgå till forna tider.

#prince-of-persia-the-lost-crown


Releasehästryttare

Kul att Ubisoft börjat göra bra produkter igen!

Medlem

Första gången jag blivit sugen på Prince of Persia sedan mitten av 2000-talet tror jag.

Medlem

Frågan är om det är värt den prislappen bara. Känns som ett 2-300kr spel

Medlem

Det var länge sedan jag kände någon lust att spela ett Prince of Persia-spel men detta verkar riktigt lovande.

Jag avvaktar nog dock tills det når halva priset eller dyker upp till PS Plus.

Medlem
Skrivet av robbis:

Frågan är om det är värt den prislappen bara. Känns som ett 2-300kr spel

Jag går i samma tankebanor efter att ha spelat demot igår en hel del. Detta är ett 200 kr-spel rakt av och 1 månad ubisoft plus kan det vara värt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Väldigt ovanligt med ett spel man ska rädda en prins

Medlem

Blir att testa!

Medlem

Någon som vet hur det är på switch? Känns som ett sånt spel.

Medlem

Haft en bra feeling om detta sedan första utannonseringen och testade demot igår. Riktigt roligt att spela, skön kontroll, fina miljöer. Äntligen lite mer Prince of Persia, solklart köp för min del.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Någon som vet hur det är på switch? Känns som ett sånt spel.

Inte hunnit kolla recensionen än själv men dessa killar brukar vara ärliga:

https://youtu.be/ny1B9OpONrE?feature=shared

Medlem

najs, kanske blir att testa


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Skall kolla detta. Kul om det kommer ett bra pop igen, det var typ 100 år sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Någon som vet hur det är på switch? Känns som ett sånt spel.

Finns en demo att ladda ner om du är osäker. Testade det själv på Switchen igår kväll, flöt på fint. (Kom dock aldrig till någon bossfajt eller något annat potentiellt tekniskt krävande).

Medlem

Ser kul ut. Synd att det är på EGS, då blev det inget

Medlem

Kul att de har ett demo.
ska testa nu

Medlem

Vill ha det på Steam Deck men verkar inte komma på Steam så, blir att avvakta och kanske köpa på xbox vid senare tillfälle.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av kayl:

Ser kul ut. Synd att det är på EGS, då blev det inget

Finns väl även på Uplay?

Medlem
Skrivet av kayl:

Ser kul ut. Synd att det är på EGS, då blev det inget

Köp det via Ubisoft Store då

Medlem
Skrivet av lonian:

Vill ha det på Steam Deck men verkar inte komma på Steam så, blir att avvakta och kanske köpa på xbox vid senare tillfälle.

Går att köra EGS med lite meck.

Medlem

Tack för recensionen! Jag hörde till tvivlarna men testade demot då i princip allt jag hört om spelet var positivt. Så kul och precist det är att röra sig och slåss! Ren spelglädje, även om design och miljöerna inte känns helt hundra för mig. Det blir helt klart en genomspelning på Ubisoft+ när det kommer!

Medlem
Skrivet av kayl:

Ser kul ut. Synd att det är på EGS, då blev det inget

Kommer kanske gratis på EGS om något halv-år/år.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vill ha det på Steam Deck men verkar inte komma på Steam så, blir att avvakta och kanske köpa på xbox vid senare tillfälle.

Finns tydligen sätt att installera Ubisoft connect på Steam deck:en. Jag vet inte hur det funkar; är det så man kan spela uplay spel eller är det bara för dem?

Värt att titta på iaf...

Medlem

Körde igenom demot på Steam Deck och det flöt perfekt. Riktigt bra demo.

Det är smidigt att installera Ubisoft-launchern med https://github.com/moraroy/NonSteamLaunchers-On-Steam-Deck

Medlem

Otippat att spelet skördar så stora framgångar kritikermässigt. Det trodde jag verkligen inte.

Immortals: Fenyx Rising och detta. Där verkar Ubi ha något. Deras kreativa sida får jobba mer än i deras stora produktioner. Hoppas på mer sånt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har varit sugen på något i Hollow Knight-stil och det här ser ju oväntat lovande ut. Hamnar på wishlisten!

Medlem

Härligt. Förbluffande bra från en journalist låter som att man borde testa.

Medlem

God of War (2005) var före sin tid

Medlem

Undra om det här sätter mer press på remaken som var på g. Man kan ju hoppas att de sammanstrålat

Medlem

Tråkigt att läsa att det är metroidvania det passar verkligen inte mig. Jag som tyckte det på förhand såg bra ut. Aja.

12
Skriv svar