Mass Effect-doftande Exodus lockar med "stora beslut som utvecklas under sekel"

Robot
Mass Effect-doftande Exodus lockar med "stora beslut som utvecklas under sekel"

Från veteranerna James Ohlen, Chad Robertson och Chris King.

#Archetype-entertainment, #Exodus


Releasehästryttare

Vi alla har ju lärt oss att inte bli exalterade av CGI trailers, ge oss gameplay tack!

Medlem

Intressant premiss. Hoppas de kan ro det i hamn. Vore kul om nån kunde ta vid med en riktig space opera efter Mass Effect. Verkar vara mer action än RPG men är svårt att avgöra på trailern.

Medlem

Jag är försiktigt optimistisk, men även Mass Effect Andromeda såg bra ut i trailers. Sen kom releasedagen…

Medlem

Kul med nytt sci-fi rpg(?)! Men jag vet inte om det doftar så mycket Mass Effect mer än att det är sci-fi?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Folk bakom Mass Effect är folk jag gillar. Jag hoppas de sätter rimliga mål och ger tid att polera, då blir det nog kanon.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Folk bakom Mass Effect är folk jag gillar. Jag hoppas de sätter rimliga mål och ger tid att polera, då blir det nog kanon.

Rimliga mål är nog nyckeln.
Om de försöker skapa ett spel med tusen olika spelsystem, en öppen värld etc så tror jag det kan drabba ett lite mer begränsat spel som istället får till ett bättre story.

Men jag är försiktigt optimistisk. Det måste inte vara ett Witcher 3 i rymden. Jag hoppas bara på ett riktigt solitt spel med den där magiska touchen som välgjord setting och story kan ge.

Redaktör
Ponny

CGI-trailers i all ära, men namnen bakom ger mig hopp. Jag tror på dom.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är det bara jag som inte är intresserad av "val" i spel? Jag valde alltid standardsvaren (goda) i Mass Effect.

Medlem

Klart man måste slå på stora trumman.. 😅
Ingen idé att bli exalterad.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av pazu:

Är det bara jag som inte är intresserad av "val" i spel? Jag valde alltid standardsvaren (goda) i Mass Effect.

Älskar val i spel, även om jag vanligtvis väljer standardsvaren också så känns det mer som om jag bygger min egna personliga berättelse som berikar min upplevelse bara genom att dom andra valen finns där.

Medlem
Skrivet av Devan:

Vi alla har ju lärt oss att inte bli exalterade av CGI trailers, ge oss gameplay tack!

Borde nästan vara ett krav när man släpper en "Reveal trailer" (som 99.9% av gångerna är CGI/ingame rendered), att man samtidigt släpper "Gameplay trailer".


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Älskar val i spel, även om jag vanligtvis väljer standardsvaren också så känns det mer som om jag bygger min egna personliga berättelse som berikar min upplevelse bara genom att dom andra valen finns där.

Du bygger ju ingen berättelse. Det finns bara typ 2 eller högst 4 variationer på berättelsen och en av de är väl ändå den bästa så tänk om du väljer en av de sämre berättelserna? Man väljer inte vad som ska hända i en bok eller i en film så förstår inte vad meningen med att välja i spel skulle vara. Det är dessutom inte som att man vet vad för gren man väljer.

Medlem
Skrivet av pazu:

Är det bara jag som inte är intresserad av "val" i spel? Jag valde alltid standardsvaren (goda) i Mass Effect.

Jag skulle säga att valen man ständigt tvingas göra i Baldurs Gate III är en av anledningarna till spelets storhet. (Inte bara i dialogerna, by the way.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Helt klart min typ av spel! Men som sagt, visa spelet.

Medlem

Bara det inte blir ett till Kingdoms of Amalur, det var i grunden ett grymt spel men alldeles för stort projekt och hade det varit hälften så stort och mer fokuserat så..

1
Skriv svar