Reporter på Sky News kritiserar 13-åringen som varvade Tetris

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Se ner på behöver man ju inte göra fast att kritisera kan man väl ibland göra om man vet att en person sitter 12 timmar om dygnet. Det förstår ju vem som att det inte är speciellt bra. Speciellt i yngre år

Skrivet av Slimebeast:

Jo, om intresset leder till social inkompetens och hemmasittning så att personen tvingas leva på samhället som vuxen.

@Querth skrev ju faktiskt "så länge det inte skadar någon". I ordet "någon" får väl ändå personen själv inräknas. Och då kan väl antas att personen inte sitter så länge att det påverkar personens utveckling och framtid negativt eller på annat sätt "skadar" personen.

Så ni har rätt i att man kan kritisera om intresset går till överdrift, men jag tror inte att det var att man inte fick göra det som var tanken med inlägget.

Medlem

Är det nu alla låtsas som att "Touch grass" inte har varit ett meme bland gamers i årtal?

Gen
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vad trevligt klimat det var här då

Vilka är Sky News? Är det svt?

En TV kanal från Storbritannien.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vad trevligt klimat det var här då

Vilka är Sky News? Är det svt?

Engelsk kanal som ägs av Rupert Murdoch som även äger Fox News i Amerika så det är så långt från SVT det går att komma.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Det enda jag undrar är, kommer 13 åringen sluta spela tetris nes nu eller ska det bli en runda 2-3-4-5 osv?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag har jobbat många år på en av Sveriges stora TV-kanaler och jag verkar fortfarande i en bransch där jag möter många rikskändisar. Jag kan avslöja att många av dem du ser i nyheter och mys-TV är chockerande dumma eller har ett tveksamt beteende som går tvärtemot vad de vill visa upp offentligt eller till hur mycket de tjänar. Den här ignoranta kvinnan är bara modus operandi.

Det är bara att titta på Paolo, Anders och Martin när det inte går att dölja sina personligheter längre eller när Malou ska intervjua olika rappare beroende på etniska förtecken. Det är inte sunt beteende eller intelligens som har tagit dem dit de är.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det enda jag undrar är, kommer 13 åringen sluta spela tetris nes nu eller ska det bli en runda 2-3-4-5 osv?

Enligt han själv skulle han göra en annan utmaning. Han hade en rival som också försökte göra denna bedrift och hann före.

F.ö Pojken hade dedikerat denna bedrift till sin far som avled i december. Förmodligen hade de det som gemensamt intresse och det gör bara tv ankarets uttalande ännu mer opassande.

Medlem

Dinosaurier som inte förstår gaming är så utdaterade.

Medlem
Skrivet av jawik:

@Querth skrev ju faktiskt "så länge det inte skadar någon". I ordet "någon" får väl ändå personen själv inräknas. Och då kan väl antas att personen inte sitter så länge att det påverkar personens utveckling och framtid negativt eller på annat sätt "skadar" personen.

Så ni har rätt i att man kan kritisera om intresset går till överdrift, men jag tror inte att det var att man inte fick göra det som var tanken med inlägget.

Precis. Tack. 🤗

Jag vet att det kan kännas provocerande för många, påminnelse om hemmasittning och misslyckande i livet, men vi kan ju inte ignorera baksidorna med gaming bara för att vi alla här älskar spel.

Hon, nyhetsankaret, tänkte nog inte igenom vad hon sa, men det hon sa hade en ådra av sanning.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ja men hon är gammal och har boomer vibbar, hon må ju få va en kärringjävel om hon nu vill det😄

12
Skriv svar