Batman, Alan, Star Wars – årets första spelhelg är här!

Medlem

Monster hunter world och Deep Rock Galactic

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Precis avslutat kampanjen i Avatar, mediokert spel tycker jag Får se om jag orkar samla lite fler achievements i det

Hur lång tid tog det?
Jag håller på med det nu. 15timmar in och har massor kvar känns det som. Grindar och gör sidequest iofs. Senaste huviduppdraget var pushing back.
Känns som jag kan tröttna innan jag är färdig tyvärr fast just nu håller det upp🙂

Några tips vad som kan vara roligt att göra i spelet förutom storyn?

Medlem

Blir några timmar Dead Island 2 senare och sen Dirt Rally 2.

Medlem

Blev ganska precis klar med en Elden Ring (PS4) plat. run så startade upp Evil West som ingick i ps+ denna månaden. Hoppas på att bli klar idag så får se om man startar igång nått mer lättsmält än de två tidigare nämnda spelen. Quantum Break kanske?


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Hur lång tid tog det?
Jag håller på med det nu. 15timmar in och har massor kvar känns det som. Grindar och gör sidequest iofs. Senaste huviduppdraget var pushing back.
Känns som jag kan tröttna innan jag är färdig tyvärr fast just nu håller det upp🙂

Några tips vad som kan vara roligt att göra i spelet förutom storyn?

Ja det tänkte jag inte på
Tyckte sidogrejerna var lite meh, inget som direkt stack ut
Nog ett av de sämre i den aspekten av roliga sidoaktiviteter
Det roligaste jag hade var att bara flyga runt och kolla lite här och där

Medlem

Borderlands 2, började om från början, ska köra det och sen pre sequel


signatur

//monster

Skrivet av uberpwnage2.0:

Blir som sagt första Final Fantasy för mig! Här har ni mitt party, för ni som spelat spelet.

Två av mina bästa vänner är tvillingar så jag fick idén att ska jag använda mig av deras namn så ska de se likadan ut, precis som i verkligheten

<Uppladdad bildlänk>

Tycker imho att du ska slopa de där sunkiga red mages och slänga in en white mage och karate-black beltare istället. Red mages är ju jack of all trades, sickna halvmesyrer.

Medlem

State of decay 2 går varmt på min steam deck.

Medlem

Här är det Final Fantasy VII Remake som körs för andra gången inför del 2 i Februari.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Tycker imho att du ska slopa de där sunkiga red mages och slänga in en white mage och karate-black beltare istället. Red mages är ju jack of all trades, sickna halvmesyrer.

Passar bra med tanke på de är baserade på!

Skämt åsido så är det kul att bara testa något


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev avbrott mitt i magnifika God of War: Ragnarök för vad det verkar som ungefär lika magnifika Hogwarts Legacy

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Tycker imho att du ska slopa de där sunkiga red mages och slänga in en white mage och karate-black beltare istället. Red mages är ju jack of all trades, sickna halvmesyrer.

Vasaruattdusasaru?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vasaruattdusasaru?

<Uppladdad bildlänk>

Congratz! Antar att det där var sista bossen, eller? Inte spelat FF 1 på minst 20 år så allt är inte direkt färskt i minnet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Congratz! Antar att det där var sista bossen, eller? Inte spelat FF 1 på minst 20 år så allt är inte direkt färskt i minnet.

Haha ja, härliga Chaos! Nog enda svåra bossen i hela spelet helt ärligt. Pixel-versionerna är aningen lättare än originalen har jag hört, men vet inte om det mest handlar om QoL-grejer eller om de gjort det lättare allmänt också. Oavsett vad så var det en trevlig resa!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha ja, härliga Chaos! Nog enda svåra bossen i hela spelet helt ärligt. Pixel-versionerna är aningen lättare än originalen har jag hört, men vet inte om det mest handlar om QoL-grejer eller om de gjort det lättare allmänt också. Oavsett vad så var det en trevlig resa!

Fan att de ska hålla på och mixtra med xp/gil ratio i varenda nyutgåva. Vill minnas att FF Origins som jag körde till PSX hade två svårighetsgrader, där den svårare nog var hyfsat nära NES-originalet ändå... Tror jag.

Nåväl, dags att bita i FF2 då! Eller? Tvåan är inte så hemsk som ryktet säger, det är betydligt mer story och karaktärsutveckling än i ettan. Ett fall framåt på flera plan. Sen tror jag att stridssystemet säkert gjorts lite förfinat i Pixel Remaster, det är ett intressant experimentellt system ändå.

Blir lite sugen på att köra igenom FF3 i pixelversion, har bara spelat DS-remaken där. Den var ful som stryk, tror jag skulle uppskattat originalgrafiken mer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Fan att de ska hålla på och mixtra med xp/gil ratio i varenda nyutgåva. Vill minnas att FF Origins som jag körde till PSX hade två svårighetsgrader, där den svårare nog var hyfsat nära NES-originalet ändå... Tror jag.

Nåväl, dags att bita i FF2 då! Eller? Tvåan är inte så hemsk som ryktet säger, det är betydligt mer story och karaktärsutveckling än i ettan. Ett fall framåt på flera plan. Sen tror jag att stridssystemet säkert gjorts lite förfinat i Pixel Remaster, det är ett intressant experimentellt system ändå.

Blir lite sugen på att köra igenom FF3 i pixelversion, har bara spelat DS-remaken där. Den var ful som stryk, tror jag skulle uppskattat originalgrafiken mer.

Ja det är trist.

Jag är sugen! Nästan bara hört dåligt om det men det gör mig desto mer sugen. Egentligen gillar jag inte spel där ens stats eller skills blir starkare när man använder dem då det oftast slutar med grinding. Något jag gjorde i ett spel som heter Grandia var att ställa mig i eld och tappa hälsa, heala upp allt (healing/water exp vad det nu kallades), gick till en nära savepoint för att fylla på resurser och spara och fortsatt så i typ en timme. Allt maxat!

Jamen kör. Pixel remasters är riktigt bra. Det enda jag inte gillar är att alla använder typ samma assets, så spelar man dem efter varandra tror jag man kan bli lite trött på stilen och det grafiska.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja det är trist.

Jag är sugen! Nästan bara hört dåligt om det men det gör mig desto mer sugen. Egentligen gillar jag inte spel där ens stats eller skills blir starkare när man använder dem då det oftast slutar med grinding. Något jag gjorde i ett spel som heter Grandia var att ställa mig i eld och tappa hälsa, heala upp allt (healing/water exp vad det nu kallades), gick till en nära savepoint för att fylla på resurser och spara och fortsatt så i typ en timme. Allt maxat!

Jamen kör. Pixel remasters är riktigt bra. Det enda jag inte gillar är att alla använder typ samma assets, så spelar man dem efter varandra tror jag man kan bli lite trött på stilen och det grafiska.

Haha, gjorde exakt det där tricket i Grandia också. Jäkligt roligt battle system att exploita, imho. Första gången jag spelade igenom det grindade jag inget så det blev himla ruffigt mot slutet. Andra genomspelningen var jag... OP deluxe, lol.

12
Skriv svar