Baldur's Gate 3 är Läsarnas årets spel!

Medlem
Skrivet av alias:

Va? Vad då trollat? Underbart spel ju!

You're a wizard Harry!

Medlem

Har en hel del att spela först men sen måste jag absolut testa Baldurs gate 3 🥳
Häftigt att det vinner så stort över Zelda som jag tycker är helt fantastiskt!

Inaktiv
Skrivet av AtlasBreaker:

Måste säga att Hogwarts Legacy är en av mina absoluta besvikelser över spelåret. Det gick från första timmarna var helt magiska till ett tomt och repetitivt spel. Är lite förundrad att det letade sig upp på topplistan. För mig är Dave the Diver årets spel tror jag. Älskar det, lirade det och Dredge samtidigt och måste säga att det samarbetet fick mitt hjärta att slå volter.

Första timmarnas magi kan väga starkt om man också gillar Hogwarts. Personligen tycker jag miljön är fantastisk och det har potential men det tappar i öppen världen segmentet. Tvåan tror jag kan bli riktigt bra.

Det är lite roligt att du klagar på att det är repetitivt och sedan nämner du Dave the Diver till årets spel Om folk har klagat på något är det repetitiva i det. Speciellt mekaniken.

Medlem

Bäst kom i december. True Stalker (Stalker TC).

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Första timmarnas magi kan väga starkt om man också gillar Hogwarts. Personligen tycker jag miljön är fantastisk och det har potential men det tappar i öppen världen segmentet. Tvåan tror jag kan bli riktigt bra.

Det är lite roligt att du klagar på att det är repetitivt och sedan nämner du Dave the Diver till årets spel Om folk har klagat på något är det repetitiva i det. Speciellt mekaniken.

Ha! Det hade jag inte tänkt på. Tror jag känner mer att Dave the Diver är inte omsorgsfullt omslutet av en frihetsillusion. Det du ser är det du får, typ. Medans Hogwarts verkligen ger skimret av att här är allt möjligt, lev ut sina vildaste fantasy drömmar i Rowlings asfina miljö. Men det är ju bara en illusion!

Men som du säger, första timmarna var verkligen kittlande i Hogwarts!

Medlem

Kul att jag har det mesta av Baldursgate 3 kvar. Klarade precis GoW Ragnarök tillslut. Och kör Valhalla nu och en stor hög andra spel. Är typ ledig så man kanske kan avklara lite mer av back logen. Har också tittat på början av Baldursgate 3 50 gånger om när andra spelar på youtube. Bara det är väldigt roligt!

Medlem
Skrivet av Nimin:

You're a wizard Harry!

Harry Du Bois är en magiker.....på dansgolvet!

Inaktiv
Skrivet av AtlasBreaker:

Ha! Det hade jag inte tänkt på. Tror jag känner mer att Dave the Diver är inte omsorgsfullt omslutet av en frihetsillusion. Det du ser är det du får, typ. Medans Hogwarts verkligen ger skimret av att här är allt möjligt, lev ut sina vildaste fantasy drömmar i Rowlings asfina miljö. Men det är ju bara en illusion!

Men som du säger, första timmarna var verkligen kittlande i Hogwarts!

Det är en skicklighet i sig själv att förmedla den illusionen och jag håller med att DtD är ett bra spel

Medlem

Hur många, eller få, röstade?

Medlem

Bra lista 👌 Förvånad ändå att starfield och Hogwarts kom så högt. Det var lite väl mycket repetion i dessa spel för egen smak.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Hatar ju turbaserade spel men jag bara måste prova Baldur's port framöver efter all hype. 😩

Jag provade Divinity 2 men fastnade inte för det trots att jag älskade BG2 back in the day.

Men BG3. Vilket j*vla spel. Går inte att slita sig när man har kommit in i det.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Jag provade Divinity 2 men fastnade inte för det trots att jag älskade BG2 back in the day.

Men BG3. Vilket j*vla spel. Går inte att slita sig när man har kommit in i det.

Bra att höra! Varit riktigt nära och köpa Divinity 2 flera ggr men, nä. För gammalt nu. Känns mer som att man "är med" med Baldur's 3. Väntar till det gått ner liiite i pris åtminstone ifall att. 😅

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Jag provade Divinity 2 men fastnade inte för det trots att jag älskade BG2 back in the day.

Men BG3. Vilket j*vla spel. Går inte att slita sig när man har kommit in i det.

Var samma för mig, försökt flera gånger på Divinity 2 för jag ville tycka om det, men fastnade aldrig och gav upp varje gång. BG3 blev ett spel jag inte kunde slita mig ifrån och nu dags för en ny genomspelning.

12
Skriv svar