Rädd för att 2024 kommer bli mellanårens mellanår?

Medlem
Rädd för att 2024 kommer bli mellanårens mellanår?

2023 var BRILLJANT! Som spelår alltså. Allt annat nästan var skit så vi håller oss till spel här.
Vad tror ni om 2024? Har inga förhoppningar alls själv. Upplys mig om ni vet mer än vad jag gör. Vet mer om 2025 än 2024.
Snälla inget mellanår!! är så trött på dem! Är dessutom född 1966 så behöver verkligen inga mellanår om jag ska hinna uppleva så mycket som möjligt. FU mellanår helt enkelt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Releasehästryttare

Nej då, mängder med bangers som skall släppas 2024!

Medlem
Skrivet av Devan:

Nej då, mängder med bangers som skall släppas 2024!

Jamen var lite mindre vag, upplys mig!


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

2023 var BRILLJANT! Som spelår alltså. Allt annat nästan var skit så vi håller oss till spel här.
Vad tror ni om 2024? Har inga förhoppningar alls själv. Upplys mig om ni vet mer än vad jag gör. Vet mer om 2025 än 2024.
Snälla inget mellanår!! är så trött på dem! Är dessutom född 1966 så behöver verkligen inga mellanår om jag ska hinna uppleva så mycket som möjligt. FU mellanår helt enkelt.

Det är bra att hålla sig till spel på ett spelforum

Jag har ingen koll på spel till Playstation, Xbox eller PC förutom GTA VI men det ska ju släppas 2025.

Till Nintendo Switch är det också ofta oklart från år till år. Nintendo brukar inte avslöja saker för fort. Men några remasters av äldre spel kommer till Switch och ett helt nytt spel med prinsessan Peach.

Medlem

Har du verkligen hunnit spela alla bra spel som släpptes i år? För min egen del behöver det inte släppas ett enda spel -24, har så stor backlogg

Medlem

Tror nog att det blir ett bra år 🙂

För att nämna några spel: Hades 2, FFVII Rebirth, Rise of the Ronin, Like a Dragon: Infinite Wealth, Hellblade 2, Skull and Bones (äntligen!) m.m.

Releasehästryttare
Skrivet av alias:

Jamen var lite mindre vag, upplys mig!

Palworld
Echoes of the Living
Never Grave: The Witch and The Curse
Deep Rock Galactic: Survivor
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Och bara dessa titlar skall komma redan Q1

Senare kommer även:
Warhammer 40,000: Space Marine 2
Vampire: The Masquerade® - Bloodlines™ 2
Bloomtown: A Different Story
Avowed

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det är bra att hålla sig till spel på ett spelforum

Jag har ingen koll på spel till Playstation, Xbox eller PC förutom GTA VI men det ska ju släppas 2025.

Till Nintendo Switch är det också ofta oklart från år till år. Nintendo brukar inte avslöja saker för fort. Men några remasters av äldre spel kommer till Switch och ett helt nytt spel med prinsessan Peach.

För mig själv är det bara PC som gäller, men så klart , alla förslag är mer än välkommna. Kan ju vara de på andra plattformar som har liknande tankar..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Har du verkligen hunnit spela alla bra spel som släpptes i år? För min egen del behöver det inte släppas ett enda spel -24, har så stor backlogg

"Alla bra spel" kan ju ha en del problem med frågeställningen beroende på vad man tycker är bra? Har spelat AW2, BD3, Phantom Liberty. Skulle specifierat att jag endast spelar på PC. Vad jag vet kommer det inga sådana titlar eller ens förväntningar inför 2024? Hoppas jag har fel. Så klart vore det kul att höra konsoll spelares förväntningar eller besvikelser inför 2024 också.
S.T.A.K.E.R. nog det som jag kan tro på mest. Samtidigt riktigt skeptisk, buggfester som de förra spelen var. Kan bli vad som helst. Tippar på att det blir "mellanmjölk aka Dying light 2. Hoppas jag har har fel och det blir ett superspel. Hur som, skit år. mellanår, superår? jämfört med 2023?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Har du verkligen hunnit spela alla bra spel som släpptes i år? För min egen del behöver det inte släppas ett enda spel -24, har så stor backlogg

Nej , mer tänkt som en diskussion än skryta med hur många spel jag själv spelat. Har spelat de spelen jag tyckt varit intressanta och det har varit en hel del 2023. Förmodligen skäms jag över all tid jag lagt på spel. Inget jag gärna berättar..lol


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag ligger efter med spelen ändå så för min hade det inte gjort något om det släpptes mestadels mellanmjölk i ett par år 😅


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Devan:

Palworld
Echoes of the Living
Never Grave: The Witch and The Curse
Deep Rock Galactic: Survivor
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Och bara dessa titlar skall komma redan Q1

Senare kommer även:
Warhammer 40,000: Space Marine 2
Vampire: The Masquerade® - Bloodlines™ 2
Bloomtown: A Different Story
Avowed

Ok, ska kolla upp dem. De enda jag hade någon koll på är stalker, Vampire och Warhammer.Tack!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag ligger efter med spelen ändå så för min hade det inte gjort något om det släpptes mestadels mellanmjölk i ett par år 😅

Undrar ju vad som kommer bli GOTY 2024..och de närmaste konkurrenterna? Är det ett spel som vi inte ens har en aning om?

Nu ska vi inte vara så själviska, låtsas att du spelat alla spel upp till 2024.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Star Wars Outlaws i Mars är mitt första hopp. Tror det kan konkurera om kanske (vilket jag hoppas) utklassa alla konkurenter) och bli ett självklart GOTY. Klart det inte blir, riktigt säker på att det blir en 4.5/5 från mig dock. Men sen då?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Star Wars: Outlaws, Homeworld 3, Frostpunk 2, Men of War 2, Warhammer 40k: Space Marine 2, Songs of Conquest... för mig ser 2024 bra mycket mer lockande ut än 2023 varit, där spel som Starfield (kanske kan moddar hjälpa upp det under 2024 när Creation Kit släpps) och Cities Skylines 2 blev lite av en blöt fis och BG3 var en personlig besvikelse. Warhammer 40k: Rogue Trader är förvisso bra hittills, men det är ett sent släpp för året och behöver patchas ganska ordentligt innan det förhoppningsvis kommer till sin fulla rätt. Owlcat och buggar går lite hand i hand. Colony Ship och Wartales var dock helt okej, det senare fick för övrigt en expansion/DLC idag apropå det.

Bubblare för 2024 finns också i form av bland annat MechWarrior 5: Clans (jag har rätt kul med MW5: Mercs, även om det *måste* moddas rätt rejält för att inte vara en övning i frustration), Greedfall 2 (ettan är rätt underskattat imo, flög under radarn hos många) och Expeditions (MudRunner/Snowrunner-"uppföljare"). Inte heller omöjligt att Starcom: Unknown Space släpps nästa år, men det är ett sånt där "spelet är färdigt när det är färdigt"-spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
  • Granblue Fantasy Relink

  • Persona 3 Reload

  • Final Fantasy VII Rebirth

Alla de där spelen släpps i februari, kommer att ha och göra fram till sommaren minst där ju.

Ambassadör
Xbox

De jag ser fram emot mest nästa år:

Det kommer massor av spel, fullt ös!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har inte haft ett mellan-år på över decennium.
Då jag inte hinner spela allt så spelar jag bara bra spel och inga skitspel.
Skulle det bara släppas skitspel nästa år har jag endå spel att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Här borde du kunna hitta någonting, 50 spel till allehanda format! Sen kommer fler avtäckas i början av nästa år så det kommer ljusna då. Speciellt om du följer typ Nintendo Direct och Sonys spelshower som brukar hållas ungefär samma datum. Sen förväntas ju både "Switch 2" och PS5 Pro komma nästa år (även om den andra inte innebär nya spel per se) så det lär bli ett riktigt grymt spelår!

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Har du verkligen hunnit spela alla bra spel som släpptes i år? För min egen del behöver det inte släppas ett enda spel -24, har så stor backlogg

Precis tänker att jag behöver minst ett mellanår för att hinna med 😃

Medlem

Om Hollow knight Silksong kommer så blir jag överlycklig.

Sen kan man ju hoppas på Nintendo Switch 2 och Mario Open World.

Kanske får man ett nytt Silent Hill spel som inte är värdelöst.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hellblade 2 ser sjukt lovande ut blir nog första stora spelet nästa år imo
Tror nästa år kommer bli hur bra som helst

Medlem

Kan mycket väl bli så. Och inte mig emot, har flera 2023-spel jag ännu inte köpt som står på önskelistan för 2024, så mig kommer det inte gå någon nöd på.

Skrivet av Devan:

Palworld
Echoes of the Living
Never Grave: The Witch and The Curse
Deep Rock Galactic: Survivor
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Och bara dessa titlar skall komma redan Q1

Senare kommer även:
Warhammer 40,000: Space Marine 2
Vampire: The Masquerade® - Bloodlines™ 2
Bloomtown: A Different Story
Avowed

Känns på förhand som rätt ljumma spel de där.

Medlem

FF7 rebirth har potential att bli bästa spelet de senaste 15-20 åren.

Medlem

2024 ser verkligen ut att bli ett mellanår. Jag hoppas som tusan på Avowed, men jag tror inte att det blir ett nytt Skyrim direkt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Elden Ring expansionen väger upp allt 2024, så det är lugnt. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Space Marine 2 kommer 2024, bara det kommer gör det till ett kanonår.


signatur

I drank what?

Medlem

Nu är det ju inte klart men jag hoppas att Light No Fire kommer få ett släppdatum som är under nästa år. Det spelet ser jag fram emot sjukt mycket.

Medlem

Nya Like A Dragon och Persona 3-remaken är skäl nog för mig att se fram emot spelåret.

1
Skriv svar