Avatar-spelet delar kritikerkåren – får både höga och låga betyg

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Jäkligt tungdrivet, testade lite i natt och mitt 4090 fick svettas lite med 70-90 fps om man maxade alla grafikinställningar, vill tillägga att jag inte körde de senaste grafikdrivisarna men jag tror inte de skulle göra något mega kliv på grafikprestandan. Tyckte det flöt på rätt bra ändå gillade hur man rör sig med Avataren man spelar dock för tidigt för att ge något helhets betyg ännu

Massives Snowdrop engine är ganska tungdriven rent generellt, när The Division 2 kom så fick dåtidens grafik kort kämpa om man ville maxa allt.

100+ fps med ett 7900XTX, allt max ingen fsr. Flyter på utan några hickups. Ligger på cirka 180fps i genomsnitt i division 2 på ultra. 1440p Snowdrop är absolut inte tungdriven.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Så är det ju ett av de första spelen som har FSR3, och det ser riktigt bra ut trots allt buskage som man trodde skulle vara svårrenderat med fsr.., Uppåt 180fps med ultra quality. Behöver dock inte det så kör native.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Känns att det är The Division skaparna som gjort detta, samma motor med. Hoppas bara inte deras Star Wars spel och The Division 3 blir så här mähä..

Bör ju nämnas att Snowdrop, som motorn heter, är gjord av Massive och delvis anledningen varför dom fick skapa Avatar och Star Wars.
Men motorn är ju bara en del i helheten, det kan ju användas på olika sätt för att skapa helt skilda spel.

Medlem
Skrivet av alias:

100+ fps med ett 7900XTX, allt max ingen fsr. Flyter på utan några hickups. Ligger på cirka 180fps i genomsnitt i division 2 på ultra. 1440p Snowdrop är absolut inte tungdriven.

"Snowdrop är absolut inte tungdriven" Vet inte vad du hade för dator för 4 år sedan när The Division 2 släpptes men du kan aldrig ha fått några 180 fps, man fick vara glad om man låg mellan 75-90 fps Ultra Wide med Ultra settings, men jämför man nu med mitt 4090 så ligger jag på 230-290 fps med Ultra settings i The Division 2

Det framgick aldrig vad du körde för upplösning, vad har du för 1440p skärm?

Som sagt jag labbade aldrig med grafik inställningarna satte allt på Ultra och valde Nvidias Upscaler skall testa mer ikväll


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

"Snowdrop är absolut inte tungdriven" Vet inte vad du hade för dator för 4 år sedan när The Division 2 släpptes men du kan aldrig ha fått några 180 fps, man fick vara glad om man låg mellan 75-90 fps Ultra Wide med Ultra settings, men jämför man nu med mitt 4090 så ligger jag på 230-290 fps med Ultra settings i The Division 2

Det framgick aldrig vad du körde för upplösning, vad har du för 1440p skärm?

Som sagt jag labbade aldrig med grafik inställningarna satte allt på Ultra och valde Nvidias Upscaler skall testa mer ikväll

Haha. nej minns inte snowdrop spel som speciellt tungdrivna. Satt nog på två stycken 980Ti i SLI. (Glad man slipper det nuförtiden...)
FPS på den tiden drog jag bara ur hatten så att säga. Spelbart var det åtminstone. Grattis till dina sinnessjuka 290fps i Div 2
BTW så stödde nog aldrig Snowdrop SLI när jag tänker efter vilket jag skrev ett antal arga inlägg på deras forum om..

Jag kör en Samsung odyssey g7 240hz 1440p skärm.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Du får skriva lite snabba intryck här när du har spelat lite. Jag är själv lite i valet och kvalet om jag ska köpa eller inte så det hade varit intressant att höra lite tankar om spelet.

Nu har jag kört några timmar in i spelet,verkar kunna bli ett riktigt kul AC:spel när dom patchat lite grafik och så för min nygammla burk.
Miljöerna är AC snygga så där är jag nöjd.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Nu har jag kört några timmar in i spelet,verkar kunna bli ett riktigt kul AC:spel när dom patchat lite grafik och så för min nygammla burk.
Miljöerna är AC snygga så där är jag nöjd.

Fördelen (för mig) jämfört med AC och ännu mer FC är att det inte har en fullspäckad karta, verkar vara mer att man får utforska världen själv än att få hintar hela tiden. Du träffar inte heller på fiender var tionde meter som i FC. Ett helt ok spel, som tidsfördriv. Inget revolutionerande dock. Långt ifrån.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Haha. nej minns inte snowdrop spel som speciellt tungdrivna. Satt nog på två stycken 980Ti i SLI. (Glad man slipper det nuförtiden...)
FPS på den tiden drog jag bara ur hatten så att säga. Spelbart var det åtminstone. Grattis till dina sinnessjuka 290fps i Div 2
BTW så stödde nog aldrig Snowdrop SLI när jag tänker efter vilket jag skrev ett antal arga inlägg på deras forum om..

Jag kör en Samsung odyssey g7 240hz 1440p skärm.

Grym skärm ju, är du nöjd?
Det förklarar lite dock, de där extra pixlarna som Ultra wide skärmarna har gör mer än vad man tror på prestandan 🙂

Samma här, körde också SLI med två stycken EVGA GTX 980 och byte till ett EVGA GTX 1080 Ti just därför, prestandan var den samma typ men man slapp SLI problemen 😅


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Är ingen UW skärm tyvärr. En vanlig 16:9 1440p 32". Ska förmodligen slå till på en LG 4k oled det nästa jag gör. Känns som att bra HDR gör sån enorm skillnad. Hade också EVGA kort, synd att de la ner GPU avdelningen.. Var mitt favoritmärke, sjukt kundvänliga, garantin var väl på livstid i princip?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag köpte faktiskt spelet. Hade pengar att spendera på vadsom. Så jag tänkte att vi kör.

Jag själv spelade välsigt mycket primal, och har kört andra far cry spel. Var ett tag sen, så jag kanske har glömt. Striderna känns inte som far cry 100%, det är mer flyt.

Jag gillar craftingen i spelet. Älskar crafting i spel och ut och samla. Finns hur mycket som helst att utforska av de 3 timmar jag spelade.

Jakt är roligt. Blev attackerad av en grupp köttätare. Dom omringade mig och attackerade från olika vinklar. Snabba var dom. En kunde springa rakt förbi mig, då när jag skulle skjuta den, så blev jag attackerad av en annan från sidan
Så visst har dom lagt lite tid på Wildlife så att säga.

Shot placement är jättrviktigt. Vill man ha pristine skinn så lär man sätta pilen rätt. Gäller även vissa mänskliga fiender. Jag tycker storyn är helt ok. Men som vissa säger så är det lite svårt att fastna för karaktärerna runtomkring. Spelet flyter väldigt bra på series x i både performance mode och quality.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag köpte faktiskt spelet. Hade pengar att spendera på vadsom. Så jag tänkte att vi kör.

Jag själv spelade välsigt mycket primal, och har kört andra far cry spel. Var ett tag sen, så jag kanske har glömt. Striderna känns inte som far cry 100%, det är mer flyt.

Jag gillar craftingen i spelet. Älskar crafting i spel och ut och samla. Finns hur mycket som helst att utforska av de 3 timmar jag spelade.

Jakt är roligt. Blev attackerad av en grupp köttätare. Dom omringade mig och attackerade från olika vinklar. Snabba var dom. En kunde springa rakt förbi mig, då när jag skulle skjuta den, så blev jag attackerad av en annan från sidan
Så visst har dom lagt lite tid på Wildlife så att säga.

Shot placement är jättrviktigt. Vill man ha pristine skinn så lär man sätta pilen rätt. Gäller även vissa mänskliga fiender. Jag tycker storyn är helt ok. Men som vissa säger så är det lite svårt att fastna för karaktärerna runtomkring. Spelet flyter väldigt bra på series x i både performance mode och quality.

Håller med, ett helt ok spel, med de flesta ingridenserna från The division och Far Cry. Inget nytt förutom den underbart fina världen.
För de som är intresserade av tech så finns där FSR3 med frame generation... Kolla här om ni är intresserade. https://www.youtube.com/watch?v=6McS5GdDozE


signatur

7900XTX
7800X3D

12
Skriv svar