GTA VI-trailern släpps nästa vecka

Medlem
Skrivet av Josef K:

Det var mycket tjafs om Carl Johnson och Gay-Tony när det begav sig bland folk som var rädda för woke-ness.

Men jag tror nog du kan sova gott ändå.
Det är inte småpengar som är investerade. De kommer vilja ha publiciteten och moralpoliserna på sig. Nu som vid tidigare releaser.

Det har alltid funnits sådana karaktärer också redan under 90-talet. Jag vet faktiskt inte vad vissa är rädda för helt ärligt... Även under RDR2 så var det vissa som gnällde över att kvinnorna i gänget bara var med för att det skulle vara woke och att det inte fanns på riktigt. Googlade och jo de fanns många kända kvinnor som förmodligen också var förlagor åt vissa av karaktärerna (Tror Sadle hade en förlaga åtminstone).

Apropå HBTQI-personer i GTA, googlade och tydligen fanns det redan en GTA1 som var bisexuell.
https://gta.fandom.com/wiki/El_Burro_(GTA)

https://gta.fandom.com/wiki/Category:LGBTQ%2B_characters

Sedan är ingen wiki helt tillförlitlig heller.

Medlem

Rockstar drev med den amerikanska konservatismen ur ett liberalt perspektiv långt innan woke ens hette PK och det är inte troligt att det kommer att förändras nämnvärt på länge än. Det är för mycket pengar involverat för att man ska våga. Simple as that.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det handlar o, kriminella världar och där har kvinnor en lägre status (tyvärr).

Det vore onekligen en oväntad twist om det mest overkliga i nästa GTA blir att det förekommer högstatuskvinnor bland de kriminella.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Det går rykten om någon utvecklares unge skall ha läckt nytt material på TikTok.. Den appen pallar man ju inte installera.

Men här är det påstådda klippet på X:

Edit: All info ungen sedermera spred på textmeddelanden:

Inte omöjligt att den där läckan kan vara en del av marknadsföringen eftersom den inte verkar vara borta från X?
Jag undrar också om den där kartan som har florerats en tid verkligen är äkta alltså men jag är ofta skeptiskt.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Inte omöjligt att den där läckan kan vara en del av marknadsföringen eftersom den inte verkar vara borta från X?
Jag undrar också om den där kartan som har florerats en tid verkligen är äkta alltså men jag är ofta skeptiskt.

Är det denna kartan till höger som folk refererar till när de talar om en läckt karta?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Josef K:

Rockstar drev med den amerikanska konservatismen ur ett liberalt perspektiv långt innan woke ens hette PK och det är inte troligt att det kommer att förändras nämnvärt på länge än. Det är för mycket pengar involverat för att man ska våga. Simple as that.

De driver väl med allt som är amerikanskt snarare? Droger är ju inte särskilt konservativt att legalisera exempelvis.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Är det denna kartan till höger som folk refererar till när de talar om en läckt karta?

Jo det är det. Jag har sett några andra likande också men först trodde jag det bara var några fans som gjort den.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

De driver väl med allt som är amerikanskt snarare? Droger är ju inte särskilt konservativt att legalisera exempelvis.

De driver med det mesta men givetvis är udden riktad mot de konservativa. Det är ju där skandalpotentialen finns. Därav droger, våld, kriminalromantik, porrklubbar, prostituerade etc.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja gud ja... Franklin som är svart i spelet GTA 5 störde jag mig väldigt mycket på tills tårarna rann i floder.................
Han var förövrigt min favorit karaktär by far i spelet. Gör gärna 2 svarta gangsters som protagonister. En homoxexuell karaktär i spelet har jag inget emot bara det inte trycks upp i ansiktet. Alltså att det görs på ett bra sätt. R* eller iaf det gamla R* var mästare på att kunna bygga upp otroliga o intressanta karaktärer som kändes verkliga. Titta bara på Elizabeta Torres som beckna crack i höghuset i The Bronx ghettot i GTA 4 från (2008). Hon var fenomenalt utvecklad och kändes som en kvinlig kriminell i en mansdominerad brutal värld där hon hade det tufft bland sina konkurenter. (Hon är en av mina favoritkaraktärer i spel som jag rankar på FZ och andra sajter.) Nu har det ju ryktats om att företaget inte är det samma riktigt där man anställt utvecklare med PK believes. GTA serien måste få vara brutal och inte innehålla woke-ness. Jag undrar hur GTA 6 kommer att bli. Känner mig lite orolig. Det handlar o, kriminella världar och där har kvinnor en lägre status (tyvärr).

Kvinnor är bläää...............Hehe. nej självfallet inte. I LOVE woman.

Men att t.ex. som UBIsoft gjorde med (Watch Dogs 3) där de kriminella gängen som består av 50 % kvinnliga fotomodeller som går omkring med automatvapen anser jag att det har gott för långt. Watch Dogs 1 från (2014) som utspelades i Chicago gjorde det verklighetstroget. Med Watch Dogs 2 började man ändra inriktning med lite mycket färger o larveri bland protagonisterna men gameplay blev dock förbättrat sedan originalet. Med Watch Dogs 3 så gick det utför.... tyvärr... för jag var ett stort fan av serien i början. Det blev för färgglatt ala. FortNite och en kriminell värld är vidrigt brutal där starkast o mest makt doimerar marknaden.

Jag förstår vad du menar på ett sätt men samtidigt att du har noll koll på vad GTA är.
Du tror du vet vad GTA är men du verkar helt clueless faktiskt när du beskriver din "rädsla"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Ett Annat Sorts Liv....
Skrivet av Molotov:

Jag förstår vad du menar på ett sätt men samtidigt att du har noll koll på vad GTA är.
Du tror du vet vad GTA är men du verkar helt clueless faktiskt när du beskriver din "rädsla"

Jag vet vad GTA 4 som utvecklades 2008 är iaf. En riktigt jävla välgjord & realistisk kriminell-simulator som visar den råa, vidriga & smutsiga backstabbing världen som organiserad brottslighet och kriminella gäng utgör i samhället.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Du vet inte min bakgrund. Jag levde ett annat liv tidigare som jag lyckligtvis lämnat & gjorde en 180 grader sväng av. Hade jag fortfarande tillhört ett undergäng till en stor känd MC Klubb (Mongols MC) som legat i krig med HA (Hell's Angels) bl.a. så hade jag förmodligen varit död idag eller suttit på långa anstaltsvistelser. Grova narkotikabrott, vapenbrott etc.. Flera av mina gamla vänner lever inte idag tyvärr. Många av de åker in o ut på anstalter i Sverige. Vissa är så kallade "kaffe-voltor" där man sitter endast nån eller några månader inspärrad,, In & ut snabbt... där av namnet. 1 vän sitter på betydligt längre straff då han gör en 16 års volta för mord. En annan (ej vän) men bekant sitter på livstid för det värsta man kan göra. Mord med styckning som finish. 1 vän blev skjuten i magen med 2 kulor o lämnad för att dö efter nån slags narkotikauppgörelse som gick snett. Lyckligtvis överlevde han men 1 av kulorna sitter så illa i kroppen att doktorerna inte vågade operera bort den. En annan vän, även där en narkotikauppgörelse, blev inlurad i skogen för att snacka om en stor skuld på 100 lax han hade till skytten som jag sjukt nog även kände honom sedan år tillbaka, hämnades på honom o hoppades att ingen skulle hitta honom i skogen då han blev skjuten i knät. Som tur var lyckades han kravla sig ut ur skogsområdet efter flertalet avtuppningar o blodförlust emellan varje kämpartag vilket tog några timmar att kravla sig ut från. Idag är han tyvärr död men av annan orsak, genom narkotika överdos.

En snubbe jag träffat tidigare men kände aldrig honom personligen och som var välkänd inom den världen och även ledaren av ett kriminellt gäng avrättades med 9 skott vilket han strök med av. Världen kan dock ha blivit lite säkrare genom det dådet (om man nu får säga så). Sån mörk människa var han i livet. Han var ett praktexempel på en ut av de värsta inom branschen. En annan snubbe som även var hatad bands fast och brändes ihjäl. Inte mycket svärmorsdrömmar här inte... Det finns så mycket mer vidrigt skit jag kan nämna här men avslutar detta mörker som faktiskt går att ta sig ur med en äkta vilja att ändra på sig som människa och med rätt hjälp o stödpersonal som brinner för sina jobb, att försöka förändra skadat gods och göra de mänskliga igen där livet består ut av godhet och empati.
_______________________________________________________________________
Det som jag berättar om kan jämföras med ren avföring i livsvärde.
Jag HATAR att det ska glorifieras bland unga människor, ungdomar eller rent ut av barn även. Så jävla tragiskt och lyssnar de inte så kan det bli den hårda vägen ur, eller i värsta fall "6 meter under" avslutet där många familjer slits sönder & samman.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Till sist vill jag bara säga att jag föredrar Grand Theft Auto spel som R* utförde med ren fingertoppskänsla år 2008 som kom att bli en kult klassisk mästerverk. Jag avgudar det spelet och rankar det som #1 best ever made game through history. Jag vet att det är mycket trevlig satir i spelen dock så önskar jag ett liknande verk som R* utförde då 2008. Ett hårt jävla kriminellt liv. Fruktansvärt mörkt, smutsigt, rått & farligt. The real deal...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag vet vad GTA 4 som utvecklades 2008 är iaf. En riktigt jävla välgjord & realistisk kriminell-simulator som visar den råa, vidriga & smutsiga backstabbing världen som organiserad brottslighet och kriminella gäng utgör i samhället.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Du vet inte min bakgrund. Jag levde ett annat liv tidigare som jag lyckligtvis lämnat & gjorde en 180 grader sväng av. Hade jag fortfarande tillhört ett undergäng till en stor känd MC Klubb (Mongols MC) som legat i krig med HA (Hell's Angels) bl.a. så hade jag förmodligen varit död idag eller suttit på långa anstaltsvistelser. Grova narkotikabrott, vapenbrott etc.. Flera av mina gamla vänner lever inte idag tyvärr. Många av de åker in o ut på anstalter i Sverige. Vissa är så kallade "kaffe-voltor" där man sitter endast nån eller några månader inspärrad,, In & ut snabbt... där av namnet. 1 vän sitter på betydligt längre straff då han gör en 16 års volta för mord. En annan (ej vän) men bekant sitter på livstid för det värsta man kan göra. Mord med styckning som finish. 1 vän blev skjuten i magen med 2 kulor o lämnad för att dö efter nån slags narkotikauppgörelse som gick snett. Lyckligtvis överlevde han men 1 av kulorna sitter så illa i kroppen att doktorerna inte vågade operera bort den. En annan vän, även där en narkotikauppgörelse, blev inlurad i skogen för att snacka om en stor skuld på 100 lax han hade till skytten som jag sjukt nog även kände honom sedan år tillbaka, hämnades på honom o hoppades att ingen skulle hitta honom i skogen då han blev skjuten i knät. Som tur var lyckades han kravla sig ut ur skogsområdet efter flertalet avtuppningar o blodförlust emellan varje kämpartag vilket tog några timmar att kravla sig ut från. Idag är han tyvärr död men av annan orsak, genom narkotika överdos.

En snubbe jag träffat tidigare men kände aldrig honom personligen och som var välkänd inom den världen och även ledaren av ett kriminellt gäng avrättades med 9 skott vilket han strök med av. Världen kan dock ha blivit lite säkrare genom det dådet (om man nu får säga så). Sån mörk människa var han i livet. Han var ett praktexempel på en ut av de värsta inom branschen. En annan snubbe som även var hatad bands fast och brändes ihjäl. Inte mycket svärmorsdrömmar här inte... Det finns så mycket mer vidrigt skit jag kan nämna här men avslutar detta mörker som faktiskt går att ta sig ur med en äkta vilja att ändra på sig som människa och med rätt hjälp o stödpersonal som brinner för sina jobb, att försöka förändra skadat gods och göra de mänskliga igen där livet består ut av godhet och empati.
_______________________________________________________________________
Det som jag berättar om kan jämföras med ren avföring i livsvärde.
Jag HATAR att det ska glorifieras bland unga människor, ungdomar eller rent ut av barn även. Så jävla tragiskt och lyssnar de inte så kan det bli den hårda vägen ur, eller i värsta fall "6 meter under" avslutet där många familjer slits sönder & samman.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Till sist vill jag bara säga att jag föredrar Grand Theft Auto spel som R* utförde med ren fingertoppskänsla år 2008 som kom att bli en kult klassisk mästerverk. Jag avgudar det spelet och rankar det som #1 best ever made game through history. Jag vet att det är mycket trevlig satir i spelen dock så önskar jag ett liknande verk som R* utförde då 2008. Ett hårt jävla kriminellt liv. Fruktansvärt mörkt, smutsigt, rått & farligt. The real deal...

Nej jag vet inte din bakgrund, tack för att du delar med dig samtidigt glad att man aldrig levt så.
GTA har annars alltid drivit med samtiden då det släppts, så var det med GTA4 också.
GTA4 tyckte jag också var bättre än 5an och att man fick 2st sp expandioner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag vet vad GTA 4 som utvecklades 2008 är iaf. En riktigt jävla välgjord & realistisk kriminell-simulator som visar den råa, vidriga & smutsiga backstabbing världen som organiserad brottslighet och kriminella gäng utgör i samhället.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Du vet inte min bakgrund. Jag levde ett annat liv tidigare som jag lyckligtvis lämnat & gjorde en 180 grader sväng av.....

Är det du Jan Emanuel?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skribent

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Satan vilket kasst musikval de gjorde.. Av alla synthwaves som passar vice city som handen i handsken..

Tycker det ser ganska färgglatt och spännande ut som en first look. Kul med massa twerking. haha


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Vice City 2?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kan tycka GTA V-trailern var bättre, fick in mer story och känsla, men blir ändå pepp!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Bra genomgång av trailern! Och att det INTE är woke att huvudrollen är en kvinna!

Medlem

Tråkigt att det släpps 2025, känns långt dit...Annars cool trailer med snygg grafik!

Medlem

Hösten 2025 gissar jag, minst ett 1.5 år bort.

Medlem

Wow!
Nu vet vi massa nya saker!
Tydligen kommer det att utspela sig i bland kriminella och finnas någon typ av story.
Och så kommer man nog kunna köra bil.
Verkar finnas flygplan ockå - som man nog kan flyga.
Någon typ av open word/sandlåda verkar det bli.
Lite snyggare grafik än föregångarna.

Jodåsörrusatte... Grymt avslöjande!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Tråkigt att det släpps 2025, känns långt dit...Annars cool trailer med snygg grafik!

Skrivet av lasselason:

Hösten 2025 gissar jag, minst ett 1.5 år bort.

Fan också jag kunde inte hålla mig för att lockas se trailern och nu ångrar jag det. Var säker på release hösten 2024. Varför denna satans tidiga utannonsering. JA vet, skapa HYPE men 5an släpptes år 2013 alltså ganska nära World War 2, hoho. Känns fan som en evighet. Shit vilken grafik spelet kommer få. Vice City blir spännande att få utforska men 2025 datum.... va fan de kunde få sitta o trycka på denna utannonsering trailer tills nästa års höst.

Skrivet av Josef K:

Wow!
Nu vet vi massa nya saker!
Tydligen kommer det att utspela sig i bland kriminella och finnas någon typ av story.
Och så kommer man nog kunna köra bil.
Verkar finna flygplan ockå - som man nog kan flyga.
Någon typ av open word/sanlåda verkar det bli.
Lite snyggare grafik än föregångarna.

Jodåsörrusatte... Grymt avslöjande!

Hsde önskat en grym bilkörning likt mästerverket GTA 4 från 2008 som var banbrytande och känns så än idag. Fantastiskt roligt o sladda runt o leka med hästkrafterna i 4an. 5an blev för arkadig och 6an skulle tydligen gå i 5ans fotspår tyvärr, för egen del.
R* borde lägga lite mer energi o cash för att göra båda lägren nöjda med GTA 6. Införa 2 stycken körlägen likt Mafia serien har. GTA 5--Arcade eller GTA 4-Simulation. Då hade min HYPE gått upp i 100.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

123
Skriv svar