Tunnelbanesystem kommer till Cyberpunk 2077

Robot
Tunnelbanesystem kommer till Cyberpunk 2077

"Jag är en loser, baby. Jag har inget körkort."

#cyberpunk-2077


Medlem

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas det går bättre än sist vi var på tunnelbanan i Night City.

Edit: Låt inte det här avskräcka er, spelet är häpnadsväckande bra efter patch 2.0 och jag rekommenderar verkligen att man testar igen om man kände sig blåst på konfekten när spelet släpptes.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Snart dags att spela igenom spelet låter det som

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Snart dags att spela igenom spelet låter det som

Du kan börja nu.
Jag köpte spelet vid release, klarade spelet (på PC), men var inte speciellt imponerad. Det var verkligen inte färdigt. Jag rörde inte Cyberpunk igen förrän expansionen släpptes 2 år senare. Jag gick då från Starfield till Cyberpunk. Alltså vilken jävla skillnad på kvalitet, både mellan Starfield och "nya" Cyberpunk och gamla Cyberpunk mot "nya" Cyberpunk.
Hade Cyberpunk släppts nu istället för två år sedan hade spelet antagligen varit en stark kandidat till GOTY.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Gnällkuk

Köpt expansionen men inte startat det ännu, men blir att ta tag i under julen Lutar åt att jag kanske börjar om från början är ändå så mkt nytt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Förstår dock inte vad poängen är med att lägga till en tunnelbana när det är fast travel överallt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Förstår dock inte vad poängen är med att lägga till en tunnelbana när det är fast travel överallt.

Citat:

Night City Area Rapid Transit består av nitton stationer och kan användas som en fast travel-mekanik, eller som att faktiskt resa genom Night City på ett "uppslukande vis".

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Förstår dock inte vad poängen är med att lägga till en tunnelbana när det är fast travel överallt.

Då kan dom ju ta bort bilarna också. Det finns ju fast travel. Eller?
Det handlar om att kunna leva sig in i spelvärlden förstår du.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag köpte till sist grundspelet under 2.0-rean i september men har fortfarande inte börjat. Skulle ha väntat på Ultimate Edition och denna patch känns det som, men oh well. Bör man ha Phantom Liberty från början för att få den bästa upplevelsen, tro?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag köpte till sist grundspelet under 2.0-rean i september men har fortfarande inte börjat. Skulle ha väntat på Ultimate Edition och denna patch känns det som, men oh well. Bör man ha Phantom Liberty från början för att få den bästa upplevelsen, tro?

Jag rekomenderar det, ganska snyggt invävt och det kändes konstigt att gå tillbaka när man hade redan rensat kartan. Jag började med en ny karaktär och körde igenom allt från början.

Gen
Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag köpte till sist grundspelet under 2.0-rean i september men har fortfarande inte börjat. Skulle ha väntat på Ultimate Edition och denna patch känns det som, men oh well. Bör man ha Phantom Liberty från början för att få den bästa upplevelsen, tro?

Jag hade också lirat grundspelet först och sen expansionen (den kommer att vara upplåst direkt).

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag köpte till sist grundspelet under 2.0-rean i september men har fortfarande inte börjat. Skulle ha väntat på Ultimate Edition och denna patch känns det som, men oh well. Bör man ha Phantom Liberty från början för att få den bästa upplevelsen, tro?

Själv (och konsensusen på Internet verkar vara rätt så enig av olika spoilerfyllda anledningar) tycker jag att det är bäst att ta Phantom Liberty rätt innan grundspelets sista uppdrag (det är tydligt när du kommer till den punkten, du får en klassisk Point of No Return-varning).

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Då kan dom ju ta bort bilarna också. Det finns ju fast travel. Eller?
Det handlar om att kunna leva sig in i spelvärlden förstår du.

Tycker inte riktigt att Night City är en spelvärld som det går att leva sig in i Väldigt liten till ytan, uppenbart scriptad osv. Så smaken är nog som baken.

Tror nog de flesta spelare kommer fortsätta klicka subway stations och använda dem som fast travel precis som idag. Kanske de testar åka en gång sedan är man nöjd Slöseri med resurser.

Fast vill du vara sån så är det bästa man kan göra för inlevelse i en spelvärld att helt ta bort allt vad fast travel heter. Då upprätthåller man illusionen av storlek och avstånd. Men då kommer du ha folk som klagar på att det är en "walking simulator". Så tydligen kan man få för mycket "inlevelse"

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tycker inte riktigt att Night City är en spelvärld som det går att leva sig in i Väldigt liten till ytan, uppenbart scriptad osv. Så smaken är nog som baken.

Tror nog de flesta spelare kommer fortsätta klicka subway stations och använda dem som fast travel precis som idag. Kanske de testar åka en gång sedan är man nöjd Slöseri med resurser.

Fast vill du vara sån så är det bästa man kan göra för inlevelse i en spelvärld att helt ta bort allt vad fast travel heter. Då upprätthåller man illusionen av storlek och avstånd. Men då kommer du ha folk som klagar på att det är en "walking simulator". Så tydligen kan man få för mycket "inlevelse"

Jag är en sån som undviker Fast Travel så mycket som det går i Open World spel, så denna uppdatering hade jag garanterat gillat. Speciellt med tanke på att de marknadsförde CP2077 med att man skulle kunna åka metron.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tycker inte riktigt att Night City är en spelvärld som det går att leva sig in i Väldigt liten till ytan, uppenbart scriptad osv. Så smaken är nog som baken.

Tror nog de flesta spelare kommer fortsätta klicka subway stations och använda dem som fast travel precis som idag. Kanske de testar åka en gång sedan är man nöjd Slöseri med resurser.

Fast vill du vara sån så är det bästa man kan göra för inlevelse i en spelvärld att helt ta bort allt vad fast travel heter. Då upprätthåller man illusionen av storlek och avstånd. Men då kommer du ha folk som klagar på att det är en "walking simulator". Så tydligen kan man få för mycket "inlevelse"

Jag brukar också använda fast travel en hel del men tycker samtidigt att det är lite trevligt att möjligheten finns att använda slow travel utifall att man får lusten att bli ett med spelet


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Arzei:

<Uppladdad bildlänk>

varför känner man sig gammal? 😁


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar