Phil Spencer: "Vi har inga planer på Game Pass till Playstation eller Nintendo"

Robot
Phil Spencer: "Vi har inga planer på Game Pass till Playstation eller Nintendo"

Och säger att de investerar över en miljard dollar årligen i tjänsten.

#Game-pass, #nyhetstips


Medlem

Investerar över en miljard årligen på tjänsten och ändå tjänar Microsoft på game passet. Toppen👍
Det går väldigt bra för game pass med andra ord👍

Vad säger de förstå på sig sägare nu som har tidigare nämnt att game passet går dåligt med massa minus och gud vet vad mer har sagts?

Medlem

Att han måste på gång och på gång och på gång med några månaders mellanrum måste Ninja kicka media och tvivlarna om Game Pass måste vara tröttsamt.

Medlem
Skrivet av Guld:

Investerar över en miljard årligen på tjänsten och ändå tjänar Microsoft på game passet. Toppen👍
Det går väldigt bra för game pass med andra ord👍

Vad säger de förstå på sig sägare nu som har tidigare nämnt att game passet går dåligt med massa minus och gud vet vad mer har sagts?

Svår fråga egentligen. Först måste man ju veta vem man ska lita på, sedan får man ställa sig frågan på ifall de tjänar tillräckligt bra för att det ska anses vara lönsamt. Jag har ju märkt att det sistnämnda i företagsvärlden kan lite luddigt. Ifall du går 200 miljoner vinst på något men planeradeför 700 miljoner så har du i princip gjort en förlustaffär enligt vissa.
Sista frågan är hur de går med vinst...är det kostnaden de lägger ut kontra den de får in för själva tjänsten, eller räknas in-game försäljningen in också? Vilka siffror är det som representerar "överskottet" här?

Det är liksom en väldigt grov förenkling i uttalandet Jag är glad oavsett...så länge något bra går med vinst så är alla nöjda.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ender:

Svår fråga egentligen. Först måste man ju veta vem man ska lita på, sedan får man ställa sig frågan på ifall de tjänar tillräckligt bra för att det ska anses vara lönsamt. Jag har ju märkt att det sistnämnda i företagsvärlden kan lite luddigt. Ifall du går 200 miljoner vinst på något men planeradeför 700 miljoner så har du i princip gjort en förlustaffär enligt vissa.
Sista frågan är hur de går med vinst...är det kostnaden de lägger ut kontra den de får in för själva tjänsten, eller räknas in-game försäljningen in också? Vilka siffror är det som representerar "överskottet" här?

Det är liksom en väldigt grov förenkling i uttalandet Jag är glad oavsett...så länge något bra går med vinst så är alla nöjda.

Är också det utanför Game Pass som aktier. Folk investerar i MS och då ”går de i vinst” så ”inkomst” från Game Pass är inte det ända som räknas.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

It's not a lake, it's an ocean

Tills de har det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Själva tjänsten lär vi nog inte få se men jag blir inte förvånad om vi kommer få se MS utvecklade spel släppas på Sony maskiner och Nintendo maskiner i framtiden.

Jag hade inte tackat nej till ett nytt gears of war som utnyttjar dualsense handkontrollen till PS5an på bästa vis


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

1 miljard kronor om året? Det är en mindre investering än vad jag trodde, 100 miljoner dollar är mycket pengar men i det här sammanhanget trodde deras årliga investering i Gamepass var högre.

Medlem

Bra, inte en tjänst jag känner en saknad efter. Vill köpa mina spel konventionellt och är inte intresserad av att "prova" 10 nya medelmåttiga spel i månaden, har fullt upp med 1-2 spel åt gången. Tycker det är nog illa att alla konsolmakarna tar betalt för att man ska få spela online, till ockerpris, desuutom.

Medlem
Skrivet av Ender:

Svår fråga egentligen. Först måste man ju veta vem man ska lita på, sedan får man ställa sig frågan på ifall de tjänar tillräckligt bra för att det ska anses vara lönsamt. Jag har ju märkt att det sistnämnda i företagsvärlden kan lite luddigt. Ifall du går 200 miljoner vinst på något men planeradeför 700 miljoner så har du i princip gjort en förlustaffär enligt vissa.
Sista frågan är hur de går med vinst...är det kostnaden de lägger ut kontra den de får in för själva tjänsten, eller räknas in-game försäljningen in också? Vilka siffror är det som representerar "överskottet" här?

Det är liksom en väldigt grov förenkling i uttalandet Jag är glad oavsett...så länge något bra går med vinst så är alla nöjda.

Skrivet av NuZ:

Är också det utanför Game Pass som aktier. Folk investerar i MS och då ”går de i vinst” så ”inkomst” från Game Pass är inte det ända som räknas.

Man kan också fråga sig om utvecklingskostnader för Microsofts egna spel räknas med i investeringarna. (Troligen inte)

Medlem
Skrivet av SunShine:

Själva tjänsten lär vi nog inte få se men jag blir inte förvånad om vi kommer få se MS utvecklade spel släppas på Sony maskiner och Nintendo maskiner i framtiden.

Jag hade inte tackat nej till ett nytt gears of war som utnyttjar dualsense handkontrollen till PS5an på bästa vis

Det ryktas väl om en ny kontroll till nästa år som kommer sudda ut gränserna mellan en duelsense och Xbox kontroll just wait abit

Skribent
Skrivet av lasselason:

1 miljard kronor om året? Det är en mindre investering än vad jag trodde, 100 miljoner dollar är mycket pengar men i det här sammanhanget trodde deras årliga investering i Gamepass var högre.

Valutaförväxling av mig. En miljard dollar rör det sig om.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Valutaförväxling av mig. En miljard dollar rör det sig om.

Tänkte väl det, det kändes för lite med en 1 miljard kr.

Medlem
Skrivet av Thane:

Man kan också fråga sig om utvecklingskostnader för Microsofts egna spel räknas med i investeringarna. (Troligen inte)

Nej artikeln säger specifikt att det gäller tredjeparts spel

"Under intervjun nämnde han även att de lägger över en miljard dollar per år på att få tredjepartsspel till Game Pass"

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nej artikeln säger specifikt att det gäller tredjeparts spel

"Under intervjun nämnde han även att de lägger över en miljard dollar per år på att få tredjepartsspel till Game Pass"

Undrar om de fortfarande går plus om allt sånt räknas in också

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Att han måste på gång och på gång och på gång med några månaders mellanrum måste Ninja kicka media och tvivlarna om Game Pass måste vara tröttsamt.

Är nog inte så mycket jobbigare än vad det är för dig att konsolkriga och försvara Xbox varje dag. Och du får inte ens betalt för det.

Medlem

Gör mig inget om det inte kommer till fler platformar. Jag använder varken PS+ eller det där extragrejset på Nintendo jag inte ens vet vad det heter och är definitivt inte sugen på fler alternativ.

Jag hoppas bara att pengar MS pytsar in i GP inte används till tidsexklusiviteter.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Det ryktas väl om en ny kontroll till nästa år som kommer sudda ut gränserna mellan en duelsense och Xbox kontroll just wait abit

Vi får väl se hur det blir med den saken.
När man släpper saker så där i efterhand och det inte är en standard från första början kan det ju bli lite hur som.
Men jag håller tummarna att det kommer bli något ordentligt och som utvecklare också då tar till sig och sätter som ny standard så att säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vi får väl se hur det blir med den saken.
När man släpper saker så där i efterhand och det inte är en standard från första början kan det ju bli lite hur som.
Men jag håller tummarna att det kommer bli något ordentligt och som utvecklare också då tar till sig och sätter som ny standard så att säga.

Det är dock bra för båda konsolerna.
Om Xbox kontrollen får stöd så kan de förmodligen dra nytta av att spelen redan har stöd eftersom att de har det på PS5, det går förmodligen alltså att porta.

Dual sense drar nytta av det genom att det blir fler användare och då kan spelen ha den typen av kontroll som standard, vilket gör att dem kan lägga mer tid då funktionaliteten når nästan alla användare. Samma sak med PC, stödet kan bli bättre då det blir standard för spelande(spelarna behöver dock en Dual sense eller ny Xbox kontroller. Så det kan ta några år innan det slår igenom fullt ut) . KB/T-bord spelare kan dock förlora på detta, då det kan bli svårt att emulera liknande funktionalitet.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är dock bra för båda konsolerna.
Om Xbox kontrollen får stöd så kan de förmodligen dra nytta av att spelen redan har stöd eftersom att de har det på PS5, det går förmodligen alltså att porta.

Dual sense drar nytta av det genom att det blir fler användare och då kan spelen ha den typen av kontroll som standard, vilket gör att dem kan lägga mer tid då funktionaliteten når nästan alla användare. Samma sak med PC, stödet kan bli bättre då det blir standard för spelande(spelarna behöver dock en Dual sense eller ny Xbox kontroller. Så det kan ta några år innan det slår igenom fullt ut) . KB/T-bord spelare kan dock förlora på detta, då det kan bli svårt att emulera liknande funktionalitet.

Vi får se hur det blir men hoppas du har rätt
Dualsense kontrollen är ta mig tusan det häftigaste som kommit i handkontrollsväg hitills i mitt liv så om båda plattformarna kommer ha liknande grejer så hoppas jag fler utvecklare inser vad fränt det är att lägga lite extra tid o programmera dessa kontroller ordentligt ¨

Nu för tiden när jag spelar spel o det inte finns dualsense stöd (ex om man kör ps4 spel eller liknande) så känns det som det fattas något i spelen haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vi får se hur det blir men hoppas du har rätt
Dualsense kontrollen är ta mig tusan det häftigaste som kommit i handkontrollsväg hitills i mitt liv så om båda plattformarna kommer ha liknande grejer så hoppas jag fler utvecklare inser vad fränt det är att lägga lite extra tid o programmera dessa kontroller ordentligt ¨

Nu för tiden när jag spelar spel o det inte finns dualsense stöd (ex om man kör ps4 spel eller liknande) så känns det som det fattas något i spelen haha.

Ja det är riktigt bra känsla. Var imponerad när man testade astrobot demot redan.
Det är samma i PSVR2 kontrollerna. Speciellt trevligt i shooters när man "sniprar" och vilar fingret med avtryckaren intryckt till det tar stopp och sen trycka av skottet genom att krama avtryckaren
Hade bara önskat det var än mer kraftfull när man pepprar med automatvapen men antar barteri hade tagit slut för snabbt då, då dom inte är ubytbara utan man mpste ladda med sladd.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vi får se hur det blir men hoppas du har rätt
Dualsense kontrollen är ta mig tusan det häftigaste som kommit i handkontrollsväg hitills i mitt liv så om båda plattformarna kommer ha liknande grejer så hoppas jag fler utvecklare inser vad fränt det är att lägga lite extra tid o programmera dessa kontroller ordentligt ¨

Nu för tiden när jag spelar spel o det inte finns dualsense stöd (ex om man kör ps4 spel eller liknande) så känns det som det fattas något i spelen haha.

Skrivet av Molotov:

Ja det är riktigt bra känsla. Var imponerad när man testade astrobot demot redan.
Det är samma i PSVR2 kontrollerna. Speciellt trevligt i shooters när man "sniprar" och vilar fingret med avtryckaren intryckt till det tar stopp och sen trycka av skottet genom att krama avtryckaren
Hade bara önskat det var än mer kraftfull när man pepprar med automatvapen men antar barteri hade tagit slut för snabbt då, då dom inte är ubytbara utan man mpste ladda med sladd.

Personligen tyckte jag det blev för mycket skakningar i kontrollern så jag tonade ner ganska mycket på typ lägsta effekt.
Den där extra knapp tryckningen på kontrollern gillar jag dock i exempelvis Returnal när man laddat upp vapnet och skjuter ett "secondary" skott.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar