Baldur's Gate 3 får ytterligare en jätteuppdatering

Robot
Baldur's Gate 3 får ytterligare en jätteuppdatering

Så stor att vissa kan behöva installera om hela spelet.

#Baldurs-gate-3, #Larian, #nyhetstips


Medlem

Började spela i söndags, knappt hunnit spela under veckan och nu i helgen är jag borta. Gråter blod över att det inte blir nåt spelande i helgen! Spelet känns så himla bra.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Började spela i söndags, knappt hunnit spela under veckan och nu i helgen är jag borta. Gråter blod över att det inte blir nåt spelande i helgen! Spelet känns så himla bra.

Du har många timmars nöje framför dig

Medlem

Honour Mode, here I come. <3


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Andra spelutvecklare har mycket att lära sig av Larian. Att dom nu släppt 5 enorma patcher till ett spel som ändå blivit så prisat och hyllat av både fans och kritiker är sjukt enligt dagens standard i spelindustrin. Dom hade kunnat luta sig tillbaka och njuta av framgångarna, istället gör dom allt för att förbättra något så bra som Baldurs Gate 3.

FM-guru
F.d. Sisyr

"While at camp, you can now access and manage the inventories of companions who aren't in your active party."

Den viktigaste ändringen. Slitit mitt hår över detta.

"Boo will no longer take damage when thrown."

Den näst viktigaste, för jag har givetvis gjort Minsc till en barbar-hybrid som förlitar sig på att kasta Boo på fiender (Boo förblindar dem när man gör detta - protip! "Go for the eyes, Boo!"

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

"While at camp, you can now access and manage the inventories of companions who aren't in your active party."

Den viktigaste ändringen. Slitit mitt hår över detta.

"Boo will no longer take damage when thrown."

Den näst viktigaste, för jag har givetvis gjort Minsc till en barbar-hybrid som förlitar sig på att kasta Boo på fiender (Boo förblindar dem när man gör detta - protip! "Go for the eyes, Boo!"

Ja, inventory-meckandet har gått mig på nerverna med. Bjuda in, pilla och flytta, för att därefter kicka igen har skavt i rollspelssjälen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Ja, inventory-meckandet har gått mig på nerverna med. Bjuda in, pilla och flytta, för att därefter kicka igen har skavt i rollspelssjälen.

Ja verkligen skönt att de ordnat den biten. Nu saknas bara möjligheten att byta bilder eller lägga nån tag på ryggsäckar, påsar, lådor, så man kan sortera prylarna lite bättre.

Medlem

Vill också påminna att man nu kan få tag i Minthara som kompanjon ifall man knockar ut henne i Act 1, så nu behöver man inte gå miste om halva spelet bara för att vilja ha henne. Sjuhelsikes bra ändring.

Medlem

Tips till de som inte uppdaterat än: Se till att ni har minst 130GB ledigt på enheten där BG3 är installerat. Annars kommer nedladdningen växa rejält (min slutade på ~105GB och borde nog installerat om istället).

Skrivet av Jonlissla:

Vill också påminna att man nu kan få tag i Minthara som kompanjon ifall man knockar ut henne i Act 1, så nu behöver man inte gå miste om halva spelet bara för att vilja ha henne. Sjuhelsikes bra ändring.

Sweet, ser fram emot en Dark Urge playthrough sen också.

Ligger på 235h än så länge i första spelrundan och ändå långt ifrån klar med akt 3, sinnes.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

På GOG Galaxy håller jag på att ladda hem 113,66 GB från Patch 4 till 5. Tur jag har mycket plats över.

Medlem
Skrivet av Kaptens:

Ja verkligen skönt att de ordnat den biten. Nu saknas bara möjligheten att byta bilder eller lägga nån tag på ryggsäckar, påsar, lådor, så man kan sortera prylarna lite bättre.

Ja, herrejävlar vad gött det vore! 😍


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Viggez:

På GOG Galaxy håller jag på att ladda hem 113,66 GB från Patch 4 till 5. Tur jag har mycket plats över.

Den kommer att ersätta rätt mycket av den ursprungliga installationen, men ett bra växlingsutrymme är aldrig fel. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar