Final Fantasy VII Rebirth får en video som går igenom handlingen från första spelet

Robot
Final Fantasy VII Rebirth får en video som går igenom handlingen från första spelet

Och Square Enix delar en hel del info om den andra delen av sagan.

#Final-fantasy-7-rebirth, #Square-enix


Medlem

J-vlar vad taggad jag blir! Ser verkligen fram emot detta släppet

Medlem

Finns inget spel som haft så mycket vill ha begär som detta.. inte ens orginalet då vi bara köpte det på 90-talet och visade sig svårslaget man jämför allt med det.

Medlem

Så galet sugen på Rebirth, men jag skulle väldigt gärna spela det på PC från början och undrar när det kan bli av. Det här med 29 maj vore nog för bra för att vara sant.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Om man inte har kvar sparfilen från första spelet, kan man fortsätta med detta eller lär man spela om första igen?

Skribent
Skrivet av MorbidSwe:

Om man inte har kvar sparfilen från första spelet, kan man fortsätta med detta eller lär man spela om första igen?

Tror inte att det spelar någon större roll. Man för inte över sina karaktärer från det förra spelet om man har en sparfil, utan man får bara en del fördelar i Rebirth. Det lär inte röra sig om några avgörande grejer.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Tror inte att det spelar någon större roll. Man för inte över sina karaktärer från det förra spelet om man har en sparfil, utan man får bara en del fördelar i Rebirth. Det lär inte röra sig om några avgörande grejer.

Nyfiken på hur det där kommer fungera. Nu har jag inte spelat så långt i första spelet, det ligger i skämshögen, så jag vet inte hur mycket man kan anpassa karaktärerna, men jag antar att dom från start redan kommer ha bra utrustning och färdigheter? Vore ju löjligt om dom helt plötsligt glömt bort en massa grejer som dom lärt sig tidigare. Eller så kanske det förklaras i storyn.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Nyfiken på hur det där kommer fungera. Nu har jag inte spelat så långt i första spelet, det ligger i skämshögen, så jag vet inte hur mycket man kan anpassa karaktärerna, men jag antar att dom från start redan kommer ha bra utrustning och färdigheter? Vore ju löjligt om dom helt plötsligt glömt bort en massa grejer som dom lärt sig tidigare. Eller så kanske det förklaras i storyn.

Jag vill minnas att de sagt att karaktärerna kommer att börja på alla spelares snittnivå när de spelade klart det första spelet, så fullkomliga gröngölingar blir de nog inte. Men ja, det ska bli intressant att se hur de löser det med materia och så.

Medlem

Uj gåshud av musiken redan i början av videon, sjukt taggad på det här spelet,

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Nyfiken på hur det där kommer fungera. Nu har jag inte spelat så långt i första spelet, det ligger i skämshögen, så jag vet inte hur mycket man kan anpassa karaktärerna, men jag antar att dom från start redan kommer ha bra utrustning och färdigheter? Vore ju löjligt om dom helt plötsligt glömt bort en massa grejer som dom lärt sig tidigare. Eller så kanske det förklaras i storyn.

Jag antar man får se spelen som två separata spel och inte som en helhet. Man börjar väl med utrustning och skills där Square Enix tycker det är "canon" så att säga. Tyvärr tycker jag det tar bort en stor del av FF7s varande som rollspel. Jag kommer ju inte se det som någon mening att utforska eller grinda något inför del tre sen. Liksom varför ska jag om jag ändå får deras menade starting point?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag antar man får se spelen som två separata spel och inte som en helhet. Man börjar väl med utrustning och skills där Square Enix tycker det är "canon" så att säga. Tyvärr tycker jag det tar bort en stor del av FF7s varande som rollspel. Jag kommer ju inte se det som någon mening att utforska eller grinda något inför del tre sen. Liksom varför ska jag om jag ändå får deras menade starting point?

Du kan utforska och grinda för att ta del av det content som finns i Rebirth?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

När hela serien kommit ut och släpps som en samlings kasett är jag redo

1
Skriv svar