FZ Game Jam 2023 - Den stora tråden!

Medlem

Phew, nu skickade jag in mitt bidrag. Blev lite svettigt där ett tag när spelet först inte funkade på itch, men det löste sig till slut.

Då är ju bara fråga, vad tusan ska jag göra nu?

Medlem

FYI: ~5 timmar till deadline!

7 bidrag uppladdade än så länge grymt!

Medlem

Sätter mig nu för att fixa menyer och finslipa de sista detaljerna. Än så länge är där lite tid kvar!

Medlem

Osäker på om mitt vart submittat rätt. Jag kan fortfarande joina igen om jag trycker på länken? 😅

Medlem
Skrivet av Isofox:

Osäker på om mitt vart submittat rätt. Jag kan fortfarande joina igen om jag trycker på länken? 😅

Nån submission har det blivit iaf, vet inte vilket som är ditt, men du ska kunna gå in flera gånger utan problem

Medlem

har lagt upp mitt spel nu

Medlem

Tror jag lyckades submitta nu. Det dök inte upp i listan av någon anledning, men måste ha lagts till vid någon refresh eller nåt för jag kan gå in på FZ Game Jam och se att det är submittat. Och det står även på min dashboard. Märkligt.

Det blev in i det sista. Sitter just nu med några minor tweaks, får se om jag hinner upp med en sista build innan deadline

Medlem

Nu är syltandet slut och det är dags att spela spelen!

Jag förlängde uppladdningstiden lite för det var en som inte fick till uppladdningen av sitt spel igår så väntar lite med att skapa omröstningen tills sista bidraget är inne

Men annars så är alla spelen nu synliga och redo att spelas! https://itch.io/jam/fz-game-jam-2023/entries

Medlem

Ska bli mycket mycket roligt att testa alla spel!

Medlem
Skrivet av bloat:

Nu har jag laddat upp, men är osäker på om det gick rätt? Det står "This game is currently unavailable" Riktigt kul spelsylt var det iaf, fick lära mig en massor och första fps'et jag gjort

Verkar fortfarande stå så (åtminstone för mig) för just ditt spel så något verkar vara lite vajsing!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Tror jag lyckades submitta nu. Det dök inte upp i listan av någon anledning, men måste ha lagts till vid någon refresh eller nåt för jag kan gå in på FZ Game Jam och se att det är submittat. Och det står även på min dashboard. Märkligt.

Det blev in i det sista. Sitter just nu med några minor tweaks, får se om jag hinner upp med en sista build innan deadline

Skrivet av Morti:

Nu är syltandet slut och det är dags att spela spelen!

Jag förlängde uppladdningstiden lite för det var en som inte fick till uppladdningen av sitt spel igår så väntar lite med att skapa omröstningen tills sista bidraget är inne

Men annars så är alla spelen nu synliga och redo att spelas! https://itch.io/jam/fz-game-jam-2023/entries

Fick till en sista upload där jag aktiverade Windowed mode, så det finns en version utan och en med. Men i övrigt är de identiska. Jag är en riktig sucker för statistik, så jag trackar mycket av det jag lägger tid på. Speciellt inom utveckling.

Utvecklingstid: 26h 23 min 15 sec
Övertid på jobbet: 4h
Sömn per natt i snitt: 5h
Känsla i kroppen: "And then he greeted Death as an old friend, and went with him gladly, and, equals, they departed this life."

P.S
Polaren har lämnat in, så du kan stänga, tack <3!

Medlem

Helt sjukt att vi fick in så många bidrag också, riiiiiktigt bra jobbat allesammans! 12 submissions förra året var det väl 3 tror jag? Ska bli så jäkla kul att testa allas!

Medlem

Ja det var bra drag i år. Bra jobbat Morti och alla deltagare förstås. Traditionen lever.

Killmonday Games
Skrivet av Ftmch:

Verkar fortfarande stå så (åtminstone för mig) för just ditt spel så något verkar vara lite vajsing!

Nu kanske det funkar?


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av bloat:

Nu kanske det funkar?

Det gör det! Gött!
Ska sätta mig med sambon i eftermiddag och spela alla spel, sjukt kul att det var så mång bidrag i år! hoppas att traditionen fortsätter även nästa år.

Medlem

Det har varit riktigt roligt att sitta med detta game jamet, lyckades verkligen i absolut sista sekund att få spelet inskickat. 😅 Ska bli riktigt kul att testa alla andras bidrag.

Medlem

12 bidrag totalt, riktigt bra jobbat allihopa!

Nu är en omröstning skapad om allas favoritspel, så spela loss och rösta! 17:00 den 26 November visas resultatet

Medlem

Jag har hunnit testa hälften av bidragen nu!

Det är stor vidd på koncepten och roligt att se vad ni gjort!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Riktigt kul även i år. Synd att jag för tillfället sitter på en provisorisk laptop som inte fixar så här krävande spel. Kunde dock testa majoriteten av dom.

Medlem

hoppas ni gillar mitt flygplan

Medlem

Happy helpers var farligt clicker spel så givetvis fastnade man i det ett tag 😅

Medlem

Oki. Spelat igenom alla bidrag nu!

... lämnar ett brunt spår i brallan! Riktigt bra!

Min favorit...

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ska försöka testa alla spel i dag

Medlem

Testade de som gick att spela i webbläsaren då jag inte vill installera grejer på jobbdatorn, men happy helpers var riktigt skoj. Jäklar va det buggade ur när man kommit en bit dock Crashade totalt efter ett tag, men kul spel! Det är favoriten hittills

Medlem

Nu tog jag mig äntligen tid att spela allas spel, sjukt bra! Väldigt varierande typ av spel också, även om det var några som hade lite samma idé snyggt jobbat allihopa

Moderator

Det har varit en stor glädje för mig att spela igenom alla bidrag! Min personliga favorit förblir hemlig tills röstningen är stängd. Tack till alla spelskapare för spelglädjen!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Det har varit en stor glädje för mig att spela igenom alla bidrag! Min personliga favorit förblir hemlig tills röstningen är stängd. Tack till alla spelskapare för spelglädjen!

https://youtu.be/Cc7U194xaaA

Sjukt kul att se hur alla spelar olika. Lät en kompis spela Sneaky Santa och han gjorde helt annorlunda, missade helt att smyga. Ingen verkar hittills ha kört den "korrekta" vägen eller. Vilket är att smyga förbi första NPC och hamna bakom soffan, där man måste stänga dörren till kontoret för att komma vidare (killen vid datorn upptäcker även de som smyger), för att sedan smyga förbi hunden och vinna vid granen.

De flesta verkar ha upptäckt att soffans hitbox är kass, så man lubbar bara rakt över den xD

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Ingen verkar hittills ha kört den "korrekta" vägen eller. Vilket är att smyga förbi första NPC och hamna bakom soffan, där man måste stänga dörren till kontoret för att komma vidare (killen vid datorn upptäcker även de som smyger), för att sedan smyga förbi hunden och vinna vid granen.

Det var precis det jag gjorde! Fastnade först vid dörren första gången, sen insåg jag att det ju fanns en kontroll för att stänga den. Mysigt spel! Nåt att utveckla med fler banor (finns hur hur många hus som helst tomten måste in i..) och mer ljud och sånt kanske. Trevligt och juligt!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Det har varit en stor glädje för mig att spela igenom alla bidrag! Min personliga favorit förblir hemlig tills röstningen är stängd. Tack till alla spelskapare för spelglädjen!

https://youtu.be/Cc7U194xaaA

Tack att du tog dig tiden att spela igenom alla spel 😊

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Det var precis det jag gjorde! Fastnade först vid dörren första gången, sen insåg jag att det ju fanns en kontroll för att stänga den. Mysigt spel! Nåt att utveckla med fler banor (finns hur hur många hus som helst tomten måste in i..) och mer ljud och sånt kanske. Trevligt och juligt!

Haha funderar på om jag ska rätta till lite saker. Har en lista som borde arbetas igenom för att få det lite bättre. Får se om man pallar.

Skriv svar