Nintendo gör en remake av Super Mario RPG

Robot
Nintendo gör en remake av Super Mario RPG
Medlem

Äntligen lite fokus på mario han är saknad!

Medlem

Ett mästerverk!
Grafiken var före sin tid. Till och med mina pc kompisar som på den tiden var vana med att leda grafik racet blev gröna av avund, vilken otrolig grafik jag helt plötsligt hadde på mitt gamla snes. Killer instinct, donkey Kong country, clay fighter. Mitt självförtroende var som förbytt och jag var åter igen kungen i klassen. Efter skolan var det överfullt med kompisar nere i min källare. Jag lärde mig besegra mina vänner (motståndare) med för förbundna ögon på killer instinct.
Sedan släpptes Red Alert och min källare var som ett övergivet tivoli.

Medlem

Blir att spela originalet på NSO innan och sen skaffa detta till releasen! Så kul! Bra satsning av Nintendo.

Moderator | Testpilot

Så jävla taggad!

Skrivet av Gertzy:

Blir att spela originalet på NSO innan och sen skaffa detta till releasen! Så kul! Bra satsning av Nintendo.

Jag påbörjade en genomspelning av romhacken "Super Mario RPG: Revolution" dagen innan detta annonserades


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så jävla taggad!

Jag påbörjade en genomspelning av romhacken "Super Mario RPG: Revolution" dagen innan detta annonserades

Vet inte ens vad det är? Fan-remake?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gertzy:

Vet inte ens vad det är? Fan-remake?

Näe. En "romhack" bara som gör spelet lite svårare (inte sådär äckligt svårt), bossar och fiender får lite andra attacker och är ombalanserade. Samma gäller Mario-gänget. Svinkul - tycker jag.

När man spelat originalet så mycket som jag har är det kul med något lite annorlunda Det bästa av allt tycker jag är att timeingen för att göra bonusskada och ta mindre skada vid fiende attacker är lite annorlunda. Så man får vänja om sig!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Visste inte att det aldrig släpptes i Europa, men det förklarar ju varför jag var helt ovetande om dess existens förrän måånga år senare.

Medlem

Vilka minnen man har efter att som en ganska korkad 10-åring hittat detta på en obskyr hemsida just när päronen provade på det där med ”bredband”.

Längtar otroligt till release!

Medlem

Oj, det var inte igår man körde Mario RPG.
Den serien spann väll vidare i paper mario men har aldrig kört ett paper mario spel själv.
Denna remake blir definitiv att skaffa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är detta turnbased jämt, eller ibland eller missförstod jag trailern?

Medlem

Oj vad fränt, det här blir kul, körde aldrig gamla Mario rpg, orka inte böka med import

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Sedan släpptes Red Alert och min källare var som ett övergivet tivoli.

Hahaha, det var tider det. xD

Medlem

Riktigt kul. Originalet är fantastiskt, ska bli kul att köra det igen i modern tappning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Är detta turnbased jämt, eller ibland eller missförstod jag trailern?

Origibalet är bara turbaserat i striderna. Spelmekaniskt är det ett ganska simpelt gammaldags JRPG med lite enkelt plattformande inslängt. Det som gör spelet riktigt bra är härliga estetiken, karaktärerna och humorn.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Origibalet är bara turbaserat i striderna. Spelmekaniskt är det ett ganska simpelt gammaldags JRPG med lite enkelt plattformande inslängt. Det som gör spelet riktigt bra är härliga estetiken, karaktärerna och humorn.

Nice, tack! Går in i ”taggad”- hörnan jag med. Kul!

Skribent
Skrivet av Papphammar:

Nice, tack! Går in i ”taggad”- hörnan jag med. Kul!

Paper Mario-spelen är lite spirituella uppföljare på Super Mario RPG. Även om spelen inte är helt lika så är konceptet ganska lika. Lite blandning av plattform med simplare omgångsbaserade strider och massa humor. Så ha du spelat någon av dem vet du ungefär vad du har att vänta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul val av remake. Drömmer dock fortfarande om en remaster av The Thousand-Year Door. Eller en lazy port, eller vad som helst.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Paper Mario-spelen är lite spirituella uppföljare på Super Mario RPG. Även om spelen inte är helt lika så är konceptet ganska lika. Lite blandning av plattform med simplare omgångsbaserade strider och massa humor. Så ha du spelat någon av dem vet du ungefär vad du har att vänta.

Synd att ryktet om Tousand Year Door inte stämde Eller så kommer det bara senare. De kanske kände att det räckte med Mario RPG nu och tar Paper Mario remaken senare. Kanske till nästa konsol t o m.

Medlem

Är Mario och Zelda de enda spelen Nintendo lever på. Har inte ägt en nintendo sen 64 konsolen så jag vet inte vilka spel de har mer av

Medlem
Skrivet av submariner:

Är Mario och Zelda de enda spelen Nintendo lever på. Har inte ägt en nintendo sen 64 konsolen så jag vet inte vilka spel de har mer av

Pokemon, Splatoon, Animal Crossing, Xenoblade, Fire Emblem, Kirby, Donkey Kong, Metroid, Bayonetta och Pikmin är några av Nintendos spelserier som jag kommer på. Tror alla sålt över 1 miljon på Switchen.

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Pokemon, Splatoon, Animal Crossing, Xenoblade, Fire Emblem, Kirby, Donkey Kong, Metroid, Bayonetta och Pikmin är några av Nintendos spelserier som jag kommer på. Tror alla sålt över 1 miljon på Switchen.

Siffror från Februari så kan ha ökat något men ungefär:

Animal Crossing: New Horizons – 41.59 million
Super Smash Bros. Ultimate – 30.44 million

Pokemon Sword / Pokemon Shield – 25.68 million
Pokemon Scarlet / Pokemon Violet – 20.61 million
Ring Fit Adventure – 15.22 million
Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! – 15.07 million
Pokemon Legends: Arceus – 14.63 million
Luigi’s Mansion 3 – 12.44 million
Splatoon 3 – 10.13 million
Nintendo Switch Sports – 8.61 million
Kirby and the Forgotten Land – 6.12 million
Xenoblade Chronicles 3 – 1.81 million
Bayonetta 3 – 1.04 million

"More than 994.30 million Switch games have been sold worldwide."

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Siffror från Februari så kan ha ökat något men ungefär:

Ja, vissa av dem har sålt mycket mer än 1 miljon och andra har sålt ungefär så mycket.
Meningen med det jag skrev var att Nintendo har fler framgångsrika spelserier än Mario och Zelda och att de alla vanligtvis säljer över 1 miljon.
Orkade bara inte leta upp exakta siffror.

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Ja, vissa av dem har sålt mycket mer än 1 miljon och andra har sålt ungefär så mycket.
Meningen med det jag skrev var att Nintendo har fler framgångsrika spelserier än Mario och Zelda och att de alla vanligtvis säljer över 1 miljon.
Orkade bara inte leta upp exakta siffror.

Jag försökte understryka ditt inlägg, inte säga emot det!
Kanske borde varit tydligare med det... var t.ex. därför jag inte tog med Mario-spelen från listan.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag försökte understryka ditt inlägg, inte säga emot det!
Kanske borde varit tydligare med det... var t.ex. därför jag inte tog med Mario-spelen från listan.

Ah, såpass. Tänkte det kanske var vad du menade men var inte säker. Så försökte svara utan att låta som om jag tagit illa upp men det gick nog sådär.
Kommunikation är svårt

Medlem

IGN verkar gilla! 8/10! Gamespot är lika positiva!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/44VLwV-Zonc

https://youtu.be/4WifkXKT30I

IGN verkar gilla! 8/10! Gamespot är lika positiva!

Digital Foundry går igenom de tekniska aspekterna!

1
Skriv svar