LOTR - Return to Moria [Nytt Sagan om Ringen-spel 2023]

LOTR - Return to Moria [Nytt Sagan om Ringen-spel 2023]

Har ni hunnit testa spelet än? Vad tycker ni om det?

Nedan följer mina tankar.

Jag har sett fram emot detta spelet sen jag först såg en teaser om det, minns inte när detta var. Nu har jag äntligen införskaffat det och gjort mina första timmar i det. Jag älskar i grund och botten survival-genren. Finns några riktia guldkorn här såsom t.ex. VALHEIM.
Dessutom är jag en riktig sucker för Sagan om Ringen-filmerna!

Mina första intryck av detta spel är riktigt positiva. Var orolig som tusan efter lanseringen av Gollum-spelet. Brydde mig inte ens om att testa det efter att ha läst flertalet negativa recenssioner.
+Miljöerna och grafiken är riktigt vackra såhär långt. Riktigt Tolkien-känsla enligt mig!
+Sköna dialoger och möjligheten att sjunga visor samtidigt som man hugger mineraler är mysigt som fan!
+Lagom svårt såhär långt. Blir garanterat tuffare längre in (ner) i spelet
+Möjligheten till multiplayer så man kan samarbeta med sina polare!
+Spelet talar inte om för dig i detalj vad du ska göra. Så man får använda hjärnan lite. Dessutom uppmanar detta till utfoskning!

Ni som testat, hade ni önskat något mer av detta spel? Något ni inte tycker om?

-Lite dum AI i vissa situationer.

Denna post blev ganska lång märkte jag. Men jag bifogar en video från min kanal så ni kan få en överblick av första timmens gameplay!

Medlem

Synd att det inte finns på Steam. Jag väntar tills det släpps där.

Skrivet av Mikaelh:

Synd att det inte finns på Steam. Jag väntar tills det släpps där.

Det kan jag absolut hålla med om! Men kunde inte hålla mig från att köpa det på Epic🙈

Medlem

IGN gav spelet en 4/10 ... Men har även sett 7/10 annanstans. Det som stör mig mest är, enligt IGNs review att upprepande battles upp till 15-20 minuter av tråkigt combat (med en dum AI). Coop och atmosfären verkar som mest positiv i reviews hittils?
(När) ska FZ göra en recension?

Medlem

Det var kul en stund, men jag börjar undra om det blir mer än vad jag upplevde de första timmarna.
Tycker mycket tid gick åt att bara springa ut och sen tillbaka till din bas för att inte dö...sen är det coolt med Moria, men man har inte så många alternativ som jag hoppats på. Trodde man skulle ha mer frihet med grävandet. Men det enda grävande man gör utöver att slå isönder alla redan förfallna saker - är slå bort de områden med material eller så igenom en väg till nästa del av kartan (som inte direkt är stor valfrihet var man ska slå sig igenom).

Med det sagt, det har sina stunder absolut - jag får lägga ner mer tid än de få timmar jag spelat och se om jag ändrar uppfattning.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Kul med input från er!

Håller med er i det ni säger. Men vågar inte på att ge mig ett ordentligt betyg förrän jag kommit längre ner i berget. Ska se vad som väntar där nere

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rh3nium:

(När) ska FZ göra en recension?

Det blir ej. Jag frågade Tomas om det igår och hans svar var att vi inte fått någon kod.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det blir ej. Jag frågade Tomas om det igår och hans svar var att vi inte fått någon kod.

Vad synd. Men kanske bättre så?

Medlem

Jag har lagt ner ett antal timmar i spelet och tycker det är kul.
Men själva byggdelen tycker jag är dålig och svår.
- Det är svårt att se om bitar matchar ihop. Ibland hamnar ett golv en halv meter nedanför än vad man tänkt.
- Om man bygger till exempel golv platta som går sönder, så kan allt om kring också rasa ihop, väggar,trappor, mm.

Satt i ca 2h och försökte få ihop ett 2 vånings hus igår. Men kom knappt någonstans.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Skrivet av Ondo:

Jag har lagt ner ett antal timmar i spelet och tycker det är kul.
Men själva byggdelen tycker jag är dålig och svår.
- Det är svårt att se om bitar matchar ihop. Ibland hamnar ett golv en halv meter nedanför än vad man tänkt.
- Om man bygger till exempel golv platta som går sönder, så kan allt om kring också rasa ihop, väggar,trappor, mm.

Satt i ca 2h och försökte få ihop ett 2 vånings hus igår. Men kom knappt någonstans.

Tänkte sätta mig in i byggandet imorgon. Får se hur jag känner. Enligt mig så är helt klart Valheim bästa spelet när det kommer till byggande. Har svårt att tro att detta ens kommer i närheten tyvärr..

Medlem
Skrivet av Sune Spjuth Gaming:

Tänkte sätta mig in i byggandet imorgon. Får se hur jag känner. Enligt mig så är helt klart Valheim bästa spelet när det kommer till byggande. Har svårt att tro att detta ens kommer i närheten tyvärr..

Ja, vad tycker du efter ngn vecka? Läste lite patch notes och det ser ut att iaf vissa saker som kritiserades är nu fixat, tex frekvensen av patrullerna och sånt.

Skrivet av Rh3nium:

Ja, vad tycker du efter ngn vecka? Läste lite patch notes och det ser ut att iaf vissa saker som kritiserades är nu fixat, tex frekvensen av patrullerna och sånt.

Inte läst alla patch notes ärligt talat. Men spelat ett tag nu. Inne på avsnitt 10 på min youtube-kanal. Nästa avsnitt släpps imorgon. Men tror jag märkt skillnad på patrullerna, dock inträffar väl de oftast på natten? Då försöker jag sova.
Gammal vana från Valheim tror jag😂

Jag har bara testat bygga början på ett hem. Byggandet känns absolut inte lika bra som Valheim. Men kan ju vara en vanesak också😊

Men spelet i sig är faktiskt riktigt kul. Och mysigt!😊

Vad tycker du om spelet nu efter ett tag?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Synd att det inte finns på Steam. Jag väntar tills det släpps där.

Samma för mig, väntar på steam release.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Sune Spjuth Gaming:

Inte läst alla patch notes ärligt talat. Men spelat ett tag nu. Inne på avsnitt 10 på min youtube-kanal. Nästa avsnitt släpps imorgon. Men tror jag märkt skillnad på patrullerna, dock inträffar väl de oftast på natten? Då försöker jag sova.
Gammal vana från Valheim tror jag😂

Jag har bara testat bygga början på ett hem. Byggandet känns absolut inte lika bra som Valheim. Men kan ju vara en vanesak också😊

Men spelet i sig är faktiskt riktigt kul. Och mysigt!😊

Vad tycker du om spelet nu efter ett tag?

jag vet inte än, har precis köpt den efter jag läste patch-notes 😊

Medlem

Såg rätt kul ut

RmK
Medlem

Jag spelade klart spelet i torsdags, har kört hela med min bror. Kan varmt rekommendera det till LOTR fans. Utforskandet är det starkaste med spelet och det är nog det survival-liret jag har fått mest wow känsla när man hittar något nytt.

Medlem

Ser inte hur grafiken kan anses bra, trodde att det var ett MMO då det rent tekniskt såg ut som en "WoW-dödare" ca 2006.

Skrivet av Rh3nium:

jag vet inte än, har precis köpt den efter jag läste patch-notes 😊

Fasen vad härligt!😊

Skrivet av Gaara:

Såg rätt kul ut

Än så länge är det en riktigt trevlig upplevelse!😊

Skrivet av RmK:

Jag spelade klart spelet i torsdags, har kört hela med min bror. Kan varmt rekommendera det till LOTR fans. Utforskandet är det starkaste med spelet och det är nog det survival-liret jag har fått mest wow känsla när man hittar något nytt.

Online har funkat bra? Jag har bara spelat solo än. Men håller med om att utforskandet är det jag njutit av mest än så länge. Det och miljöerna.😊

RmK
Medlem
Skrivet av Sune Spjuth Gaming:

Online har funkat bra? Jag har bara spelat solo än. Men håller med om att utforskandet är det jag njutit av mest än så länge. Det och miljöerna.😊

Ja det har fungerat bra förutom några enstaka syncproblem som lika gärna kan bero på uppkopplingen. En störig bug som bara verkar vara online är att den som går med i den andres game får default röst 1 som är enligt mig alldeles för ljus för en manlig dvärg, men det har räckt att lämna och gå med igen för att få tillbaks den valda rösten.

Skrivet av RmK:

Ja det har fungerat bra förutom några enstaka syncproblem som lika gärna kan bero på uppkopplingen. En störig bug som bara verkar vara online är att den som går med i den andres game får default röst 1 som är enligt mig alldeles för ljus för en manlig dvärg, men det har räckt att lämna och gå med igen för att få tillbaks den valda rösten.

Försökt få polarna att haka på att lira. Men de är svårövertalade haha! Vi har lirat ett par hundra timmar Valheim tillsammans och dom gillar Sagan om Ringen så tror de skulle gilla detta😊

RmK
Medlem
Skrivet av Sune Spjuth Gaming:

Försökt få polarna att haka på att lira. Men de är svårövertalade haha! Vi har lirat ett par hundra timmar Valheim tillsammans och dom gillar Sagan om Ringen så tror de skulle gilla detta😊

Jag hade flera som inte ville haka på på grund av att det var på Epic men jag tycker Epic brukar ha bättre priser så jag köper ändå mer och mer där. Hoppas dina vänner hakar på till slut.

Skrivet av RmK:

Jag hade flera som inte ville haka på på grund av att det var på Epic men jag tycker Epic brukar ha bättre priser så jag köper ändå mer och mer där. Hoppas dina vänner hakar på till slut.

Brukar föredra Steam. Men spelet fanns ju bara på Epic och inte planerat att lanseras någon annanstans vad jag sett. Polarna börjar ge med sig lite iallafall.
De tyckte spelet "verkade segt". Men nu har jag precis kommit till Orctown. Tyckte spelet tog fart efter Elwen Quarters.😊

1
Skriv svar