Fler än 57 miljoner ex av Red Dead Redemption 2 har nu sålts

Robot
Fler än 57 miljoner ex av Red Dead Redemption 2 har nu sålts

Och serien som helhet över 81 miljoner.

#Red-dead-redemption-2, #Rockstar


Medlem

Väl förtjänt. Ett mästerligt spel.

Medlem

Men släpp en expansion till det nu då!

Medlem
Skrivet av RaXha:

Men släpp en expansion till det nu då!

Det finns redan, och det heter Red Dead Redemption (1)

Medlem

Väl förtjänt - det bådar gott inför nästa GTA. Jag skulle aldrig sätta mig med ett westernspel men är så glad att vissa spel liksom går utanför ramarna och blir mer än "bara ett spel".

Medlem

Och jag har aldrig ens ägt eller spelat detta spel ännu... dock rätt stort fan av GTA-serien!
Kluven ifall man ska köpa det till PS5 eller PC :-?

Medlem

En fantastiskt välgjord spelvärld men resten var ju ganska tradigt tycker jag. Ingen uppdatering för nuvarande konsoller heller. Skärpning!

Medlem

Kul att höra dom förtjänar framgång 😀

Medlem
Skrivet av rewoX:

Och jag har aldrig ens ägt eller spelat detta spel ännu... dock rätt stort fan av GTA-serien!
Kluven ifall man ska köpa det till PS5 eller PC :-?

Som gorbatjov skriver finns det fortfarande ingen current-gen patch som med GTA 5 så om du vill slippa 30 fps får du välja PC

Skrivet av gorbatjov:

En fantastiskt välgjord spelvärld men resten var ju ganska tradigt tycker jag. Ingen uppdatering för nuvarande konsoller heller. Skärpning!

Jag är oerhört besviken på detta. 57 miljoner sålda ex men det är tydligen inte tillräckligt för Rockstar att lägga lite resurser på att ge oss en uppdatering.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent

Dunka ut en next gen-uppdatering till PS5/XSX och räkna in minst ett par miljoner till sålda exemplar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ja, vart är PlayStation 5 60 frames patchen. Det hade jag trott skulle släppas faktiskt till ett så välsålt spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja, vart är PlayStation 5 60 frames patchen. Det hade jag trott skulle släppas faktiskt till ett så välsålt spel.

Rockstar lär släppa en PS5/XSX-version av spelet istället, precis som de gjorde med GTA V.

Hoppas förstås på en patch istället, men tror mer på en nyversion. Men när det sker vet bara Rockstar, kanske dröjer några år om de nu ska släppa GTA VI härnäst.

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Som gorbatjov skriver finns det fortfarande ingen current-gen patch som med GTA 5 så om du vill slippa 30 fps får du välja PC
Jag är oerhört besviken på detta. 57 miljoner sålda ex men det är tydligen inte tillräckligt för Rockstar att lägga lite resurser på att ge oss en uppdatering.

57 miljoner ex är väl bara en droppe i havet när det jämförs med GTA Online och vad det drar in. På ett sätt kan jag förstå att Rockstar har suttit på händerna, menar de har haft/har en stadig inkomst som betalar lönerna så varför ska de då behöva jobba med något annat?

Sen är det ju tråkigt att vi spelare får vänta så länge på något nytt då de är talangfulla utvecklare...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt bra spel som förtjänar all framgång! Dock vore det ju trevligt om de satsade på att utöka enspelarkampanjen lika mycket som onlinedelen - eller i alla fall mer än de gjort hittills. Visst, förstår det är enklare pengar att bygga på den plattformen men många av oss spelar ändå mest för grundspelet och dess unika upplevelse. Överge inte det så snabbt tack!

Gen
Medlem

Tycker det är ett lite väl överskattat spel enligt min mening. De ca 100 timmar jag lade på det blev ruskigt långdragna i slutet. Väldigt bra story, väldigt bra karaktärer, väldigt bra värld men ja...segt. Sen lovprisar folk grafiken men lyckades aldrig få till bra skärpa så det bidde lite väl grötigt på en 4K TV.

Medlem

Orkade aldrig köra klart, vart sjukt tråkigt, värst va ju hålla på o jaga massa djur för sällsynta matrial. Man va dessutom tvungen att använda specifik vapen/ammo för att få vad man behövde, ORKA !!! *Gäsp*

Geeks Gaming

Bra story. Underbara miljöer. Långdraget. Mycket dö tid. Och sido uppdrag som bara va *gäsp*. Överskattat imo.

Medlem

Ändå känns det alltid som om Rockstar ser på serien som något litet vid sidan av-projekt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

57 miljoner ex är väl bara en droppe i havet när det jämförs med GTA Online och vad det drar in. På ett sätt kan jag förstå att Rockstar har suttit på händerna, menar de har haft/har en stadig inkomst som betalar lönerna så varför ska de då behöva jobba med något annat?

Sen är det ju tråkigt att vi spelare får vänta så länge på något nytt då de är talangfulla utvecklare...

Visst men dom kunde ju ta 10 dollar för uppdateringen som med GTA 5 så hade dom ju förmodligen tjänat in kostnaden.
Men det kanske är som du säger att 57 miljoner ex är för få för att ledningen ska godkänna en uppdatering.
Eller så håller dom på i hemlighet. Rockstar är ju fortfarande ganska bra på att hålla sina projekt hemliga. Eller dåliga på att kommunicera med fansen. Beroende på hur man ser det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Köper lätt en nyversion @ PlayStation 5
Skrivet av QuiGonRat:

Rockstar lär släppa en PS5/XSX-version av spelet istället, precis som de gjorde med GTA V.

Hoppas förstås på en patch istället, men tror mer på en nyversion. Men när det sker vet bara Rockstar, kanske dröjer några år om de nu ska släppa GTA VI härnäst.

Personligen så hoppas jag faktiskt på en riktig nyversion direkt för PlayStation 5 & Xbox Series X/S generationen så vi kan få 2 grafiklägen implementerade direkt. Performance 1440p i 60 Frames eller krispiga 4k Native läget i 30 Frames. Jag hade lätt köpt denna nya version. Red Dead Redemption 2 är ett stycke MASTERPiECE och bör bevaras i perfektion för dagens generation.
____________________________________________________________________
Fan, jag kan inte vänta flera år på en sådan uppgradering/version. Önskar att den utvecklas ASAP tillsammans med utvecklingen av evighetsprojektet GTA 6 som man totalt tappat suget för då det träliga GTA 5 släpptes för 10 långa PERKELE... år.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Visst men dom kunde ju ta 10 dollar för uppdateringen som med GTA 5 så hade dom ju förmodligen tjänat in kostnaden.
Men det kanske är som du säger att 57 miljoner ex är för få för att ledningen ska godkänna en uppdatering.
Eller så håller dom på i hemlighet. Rockstar är ju fortfarande ganska bra på att hålla sina projekt hemliga. Eller dåliga på att kommunicera med fansen. Beroende på hur man ser det.

Ja och de kanske inte är så intresserade att göra en uppdatering och "bara" tjäna igen kostnaderna. Det är som du säger lite svårt och veta vad de tänker borta hos Rockstar, kommunikationen utåt är rätt dålig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Som gorbatjov skriver finns det fortfarande ingen current-gen patch som med GTA 5 så om du vill slippa 30 fps får du välja PC
Jag är oerhört besviken på detta. 57 miljoner sålda ex men det är tydligen inte tillräckligt för Rockstar att lägga lite resurser på att ge oss en uppdatering.

Jo jag läste lite om att det har planerats en patch för 60fps till PS5, men rätt tyst om det än så länge...
Det är ju lite småmysigt att sitta i soffan och lira sådana här spel.
Kanske får avvakta lite till, ifall dom släpper sådan patch snart så blir det till PS5!

Medlem
Skrivet av Sweez:

Det finns redan, och det heter Red Dead Redemption (1)

😑

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Dunka ut en next gen-uppdatering till PS5/XSX och räkna in minst ett par miljoner till sålda exemplar.

Intressant diskussion i frågan. Hoppas det kommer!

1
Skriv svar