Warner Bros. "förvandlar" sina största hits till live service-spel

Robot
Warner Bros. "förvandlar" sina största hits till live service-spel

Batman, Harry Potter och Game of Thrones nämns.

#live-service, #warner-bros-games


Medlem

Vilket Game of Thrones pratar vi om nu? Har det någonsin släppts något GoT spel som varit någon hit?

Btw Live Service kan dra åt pipsvägen.

Medlem

Äntligen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Live service åhåååh vad roligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas att Suicide Squad floppar hårt så att dom kanske (troligen inte) fattar att det finns en stor marknad för single-player spel som Hogwarts Legacy.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vissa män vill bara se världen brinna.

Medlem

Alltså vafan. Sluta med det här nu. Gör ett bra spel, koppla sen in en känd IP för maximal effekt som t ex Arkham serien eller Spider-man. Behöver inte hålla på med samma spel i 10 år.

Gör ett bra spel -> profit

Gör ett live service spel -> massa hat och eventuell profit....why?

Medlem

Förklara för mig, det betyder alltså att jag betalar en månadskostnad för spelet istället? som Gamepass där jag istället för en massa spel för lite mer än en hundring får ett spel för ett mindre (förhoppningsvis) belopp.

Edit: jag googlade och hittade en reddit-tråd.

Vill härmed bara ställa upp i kören: Live service-spel suger.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Vissa män vill bara se världen brinna.

Nej då, nej då! Bara våran tid, och speciellt våra plånböcker! 😊

Vem ska hinna med att spela alla dessa live service-spel? Jag fattar att jag inte är målgruppen för detta, men blir fan bara matt i pallet av att tänka på't.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vem ska hinna med att spela alla dessa live service-spel? Jag fattar att jag inte är målgruppen för detta, men blir fan bara matt i pallet av att tänka på't.

Verkar som ny live service träsk-era är på gång .


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Märkligt beslut när en av deras absult största framgångar var Hogwarts Legacy som var hur spel var förr; Sluten singleplayer-upplevelse utan DLC, mikrotransaktioner och multiplayer.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vem ska hinna med att spela alla dessa live service-spel? Jag fattar att jag inte är målgruppen för detta, men blir fan bara matt i pallet av att tänka på't.

Jag tror man i bästa fall går in en månad och och bränner av några titlar som man är sugen på och sen säger upp prenumerationen. Det är så jag har gjort med med Xbox Game Pass.

EDIT: misstog vad som menades med live service.

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Jag tror man i bästa fall går in en månad och och bränner av några titlar som man är sugen på och sen säger upp prenumerationen. Det är så jag har gjort med med Xbox Game Pass.

Det är inte vad som menas med live service spel, prenumerationstjänster.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är inte vad som menas med live service spel, prenumerationstjänster.

Aha, nu förstod jag vad som menas! F2P-/P2W-spel med andra ord.
Var själv hooked på ett sånt spel och skyr dem som pesten numera!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Hoppas att Suicide Squad floppar hårt så att dom kanske (troligen inte) fattar att det finns en stor marknad för single-player spel som Hogwarts Legacy.

Ingen riskt...de kommer aldrig göra kopplingen att spelet floppar på grund av all "live service-skit", de kommer uppfatta det som att det i grund och botten är spelets fel och därför avverka hela studion.

Medlem
Skrivet av Gutface:

Alltså vafan. Sluta med det här nu. Gör ett bra spel, koppla sen in en känd IP för maximal effekt som t ex Arkham serien eller Spider-man. Behöver inte hålla på med samma spel i 10 år.

Gör ett bra spel -> profit

Gör ett live service spel -> massa hat och eventuell profit....why?

Du missförstår. Tänket går såhär: Köp en studio eller dess populäraste IP -> Förvandla det till ett mikrotransaktionshelvete i hopp om att det blir nästa Fortnite -> Skyll den dåliga kritiken på "haters" -> Gå ändå plus på valarna, barn och folk som aldrig lär sig -> Avveckla studion som utvecklade spelet då det inte gick med förväntad vinst -> Sitt på IP't utan att utveckla det vidare tills nästa riskkapitalist köper det -> Upprepa cirkeln från punkt ett.

Medlem

Det är ju ingen vidare svår matematik, det här med att alla spelföretag som överhuvudtaget är lite intresserade av pengar jagar sina egna guldbyxor i stil med Fortnite. Nu har vi ju dock fyrtiotusen färgglada arena-shooters, och marknaden behöver väl knappast en till. Det inser väl Warner Brothers också (hade missat trailern till Suicide Squad).

i vilket fall känns det ju fullständigt tröstlöst att man ska börja gegga ner befintliga titlar - många av dem både kommersiella succér och applåderade av kritiker - med sin live service-modell. Jag är absolut inte målgruppen för GaaS, men jag behöver inte heller hacka på skiten regelbundet eftersom jag vet att inte spela titlar under det paraplyet. Spelar bara single player och köper aldrig någonting in-game - knappt DLC:s. Jag behöver sällan känna mig snuvad på innehåll som bara finns bakom tokens, drops och annat mög. Det hänger ju dock helt och hållet på att man håller spel åtskilda - det finns fullpris-singleplayer-spel och sen finns det GaaS. De pengar man eventuellt tjänar på att blanda upp det här, det kan bara inte vara värt den backlash som blir från publik och press. Är det värt att förlora inkomsterna från alla småtjuriga halvgubbar som jag, som köper ett fullprisspel för att få ett fullpackat spel, för att tjäna pengar på alla ungar som köper skins på sina föräldrars bankkort? Svaret kanske är ja, vad vet jag.

Medlem
Medlem

Ska bli rätt skönt faktiskt när nutidens tvspelskrash kommer, det kommer bestå av att alla publishers pushar sina live service spel så mycket att tiden som den totala spelbasen har att lägga på spel inte räcker till för att upprätthålla markanden.

Medlem
Fragzone erbjöd mig en berg-och-dalbana av känslor denna morgon

Herren ger och herren tar

[

Medlem

Jag är inte orolig, det är ju Warner Bros. När alla de här spelen är färdigutvecklade kommer de skrota dem och skriva av dem på skatten som förlust. Ingen kommer kommer kunna spela dem.

1
Skriv svar