Rykte: GTA VI:s grafiska kliv blir större än det från GTA V till RDR2

Avstängd
Skrivet av brunnlake:

Ja de känner väl tyvärr att de behöver anpassa karaktärer och manus efter vad dagens ungdom gillar vilket är helt rimligt. Jag identifierade mig inte alls Trevor eller Franklin. GTA IV var riktigt bra. Med det sagt har jag spelat igenom GTA V två gånger och hade inte tvekat en sekund ifall det någon gång släpps en officiell VR-version.

Måste du kunna identifierade dig med karaktärerna du spelar som?

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Måste du kunna identifierade dig med karaktärerna du spelar som?

Resident Evil 2

Tofu

Medlem

Vågar man slå vad om att de släpper den första trailer nu i november? Alternativt november 2024. Vill minnas att GTA V-trailern kom i november.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Ja de känner väl tyvärr att de behöver anpassa karaktärer och manus efter vad dagens ungdom gillar vilket är helt rimligt. Jag identifierade mig inte alls Trevor eller Franklin. GTA IV var riktigt bra. Med det sagt har jag spelat igenom GTA V två gånger och hade inte tvekat en sekund ifall det någon gång släpps en officiell VR-version.

Femman är bra men Trevor var ett misstag. Det han gjorde pajade mycket av de roliga uppdragen när man spelade som honom. Jag hade en dålig smak i munnen hela tiden och kunde inte riktigt njuta av spelet. "Oj vad rolig han är, haha"
Ja, fast det kunde ha blivit ännu roligare om han bara varit galen, utan psychovåldet som kändes malplacerat i ett GTA-spel.

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

psychovåldet som kändes malplacerat i ett GTA-spel.

"Hej jag har aldrig spelat GTA tidigare"


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

"Hej jag har aldrig spelat GTA tidigare"

Jag har spelat GTA, GTA 3, Vice City, San Andreas och fyran. Femman var på en helt annan nivå. Här var det inte cartoon-aktigt som i tidigare spel, utan kändes bara osmakligt och onödigt. För mig pajade det mycket med femman. Så det får bara en trea p g a det.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag har spelat GTA, GTA 3, Vice City, San Andreas och fyran. Femman var på en helt annan nivå. Här var det inte cartoon-aktigt som i tidigare spel, utan kändes bara osmakligt och onödigt. För mig pajade det mycket med femman. Så det får bara en trea p g a det.

Jag tycker i princip det motsatta - men av liknande anledningar. I många avseenden så känns Trevor som en spegel av hur många spelar GTA - vilket väldigt snabbt blir oerhört obehagligt utan ett lager av absurditet. Men till skillnad från dig så tyckte jag det höjde spelet snarare än tog ifrån det. Finns så många spel som i grunden har en bra story men där den är helt skiljd från spelet i övrigt. Tänker t.ex på både GTA IV och Last of Us II som till stor del både handlar om gränsen av våld och hämnd, men där själva gameplayet enbart handlar om att ha död på hundratals fiender utan någon större omtanke.

Medlem

"Stort fokus på vatten simulering" Varför det? Vatten har väl sätt bra ut sedan Wave Race måste väl finnas annat som är viktigare att fokusera på? Rädda för alla youtubers som kommer att testa att skjuta ner i vattnet (som vanligt vid stora spelsläpp) och dömma hela spelet efter hur det plaskar? 😅

Medlem

Jag ser fram emot kommande GTA men nu är det 10 år sedan GTA V! De borde typ ha hunnit komma en ny version för minst 3 år sedan. Efter kommande GTA 6 så lär det väl dröja minst 10 år till GTA 7 eller mer. 10 år är för lång tid mellan varje släpp.

Tycker de lägger för mycke tid på att ha det senaste grafiskt (som inte verkar finnas nu) och det kommer ändå nya grafiska framsteg bara några år senare.

Förut var det Crysis som var ledande, sedan kom BF3 och alla köpte nya grafikkort för att kunna maxxa BF3.

Känns som de flesta kommer behöva uppgradera sin hårdvara när GTA 6 släpps.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag saknar också att få köra båt på land. Det var realistiskt.
Eller en helt jävla slutkörd Volvo 740

Båt på land vettetusan, men jag saknar att behöva bromsa in innan man tar en kurva, eller att känna hur bilen svajar i tajta kurvor, eller riskera att välta bilen om man svänger för tvärt eller får sladd, eller att känna och höra hur fjädringen får bilen att gunga.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Måste du kunna identifierade dig med karaktärerna du spelar som?

Jag menar nog mer att jag inte gillade dem överhuvudtaget. Bara störde mig på dem.

Skrivet av Ronzem:

Jag saknar också att få köra båt på land. Det var realistiskt.
Eller en helt jävla slutkörd Volvo 740

Hade en slutkörd Volvo 740 i början av 2000-talet. Helt underbar vinterbil

Medlem
Skrivet av xverminator:

Känns som de flesta kommer behöva uppgradera sin hårdvara när GTA 6 släpps.

GTA 6 motiverar inte en hårdvaruppgradering i mitt tycke. I såna fall signar jag bara upp mig någon månad eller två på Geforce Now.

Medlem
Skrivet av Karim21K:

GTA 6 motiverar inte en hårdvaruppgradering i mitt tycke. I såna fall signar jag bara upp mig någon månad eller två på Geforce Now.

Om Rockstar tillåter dig att spela ditt spel via Geforce Now vill säga. Det ska du inte räkna med.
Plus att PC versionen kanske inte kommer samtidigt. RDR2 fick vänta 1 år likaså GTA V

Dödgrävaren

De behöver seriöst ändra på hur man tar sig an missions i spelet om det ska va nått att minnas, samma stela oinspirerade upplägg som i RDR2 kan man va utan.

Medlem

Kommer bilarna ha lika många polygoner som Marios näsa i super Mario 64????!!!!!🤯🤯🤯🤯🤯

Medlem
Skrivet av JackG100:

De behöver seriöst ändra på hur man tar sig an missions i spelet om det ska va nått att minnas, samma stela oinspirerade upplägg som i RDR2 kan man va utan.

Om spelet går i femmans fotspår så kommer det bli nåt att minnas, nu får vi se allt med ännu mer avancerad grafik.

Medlem

Svårt att tro att de skulle leverera något annat än kvalitet. Personligen är jag livrädd att de gör någon form av uppföljare till San Andreas. Enda GTA jag inte kan med pga det är så fruktansvärt jäkla töntigt med karaktärer och dialog som man konstant får plocka fram skämskudden för. Funkar säkert på 14 åringar som tror att de är coola för att de visar kalsongerna. Men inte på mig.

Dödgrävaren
Skrivet av scaryfoot:

Om spelet går i femmans fotspår så kommer det bli nåt att minnas, nu får vi se allt med ännu mer avancerad grafik.

Spelade aldrig ens klart femman eftersom det är så stelt designat och jag fastna inte direkt för nån av karaktärerna. Gillar väl mer att lösa uppdrag i friform snarare än att följa en tutorial i varenda ett.

Medlem

Trevor är ju bästa karaktären nånsin i ett spel, typ. Så jävla rolig.

Folk som gnäller kan inte föreställa sig bonnlurks psycho som ärkekriminell som en medelålders svensson pappa med vänligt bemötande. GTA har alltid innehållit en hel del överdrivet våld och språk för de med öron och ögon. Gör det för fan inte PK

Medlem
Skrivet av JackG100:

Spelade aldrig ens klart femman eftersom det är så stelt designat och jag fastna inte direkt för nån av karaktärerna. Gillar väl mer att lösa uppdrag i friform snarare än att följa en tutorial i varenda ett.

Jag tycker spelet är bra, men det är inte favoriten. Gillar inte när man ska växla mellan karaktärerna. Jag var ironisk när jag skrev att det blir minnesvärt om sexan går i femmans fotspår. Jag tänkte på det som Trevor gjorde i spelet, och blir det mer sånt i sexan så blir det minnesvärt när man får se allt med bättre grafik.

Medlem

Hur kan många här önska samma känsla i bilkörandet som i gta iv? Lever ni i en idé eller tanke om att det verkligen var så nice som ni fått för er? otroligt overkligt, som att köra runt med en genomblöt tvål på gatorna... riktigt uselt. Då föredrar jag körkänslan i gta V.
Tror gta 6 kommer bli riktigt sick!

12
Skriv svar