Robocop: Rogue City

Robot
Robocop: Rogue City

Sätter Robocop-tonen, men saknar i övrigt det mesta för att få kallas ett bra spel.

#robocop, #robocop-rogue-city, #teyon


Medlem

Jag har inte spelat det, men allt du skriver stämmer överrens med vad man sett i gameplay demos och demofilmer.

Tack för en fin recension, blir att skippa denna titeln. Tyvärr. Jag VILLE att den skulle vara bra, men allt tydde på att så inte är fallet.


signatur

I drank what?

Medlem

Ändå blir jag sugen... Men inte fullprissugen.

Medlem

Låter lika trasigt som betan/demot.

Är det åtminstone mer variation när det gäller fienderna?

Redaktör
Ponny
Skrivet av perihelion74:

Ändå blir jag sugen... Men inte fullprissugen.

Håller med! Kan trots allt känna ett litet, litet sug. Man är ändå svag för barndomens Robocop...


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Trist, detta hade kunnat vara något... Testar kanske när det kommer på ps+ eller gamepass.

Avstängd

Byt ut "RoboCop" mot "CyberPunk 2077" i recensionen och 80% funkar klockrent för båda spelen.

CyberPunk 2077 känns som ett gammalt spel i många avseenden. Det bygger på upprepningar och att röra sig i samma miljöer om och om igen. Strukturen förändras aldrig och så fortsätter det genom hela spelet. Skjut ihjäl ändlöst med sanslöst korkade skurkar av olika slag, skanna lite ledtrådar. Plocka upp lite stulet gods. Och sedan: gör det igen. Och igen. En gång till. Miljöerna är helt godkända, men öde och väldigt små. Urvalet av karaktärsmodeller är snålt vilket gör att exakt samma npc som du precis gick förbi står några meter framför dig. Spelet dras även med mängder av grafiska buggar, ljudglitchar, texturer som inte laddar in och ett uselt animationsarbete.

LMFAO


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Byt ut "RoboCop" mot "CyberPunk 2077" i recensionen och 80% funkar klockrent för båda spelen.

CyberPunk 2077 känns som ett gammalt spel i många avseenden. Det bygger på upprepningar och att röra sig i samma miljöer om och om igen. Strukturen förändras aldrig och så fortsätter det genom hela spelet. Skjut ihjäl ändlöst med sanslöst korkade skurkar av olika slag, skanna lite ledtrådar. Plocka upp lite stulet gods. Och sedan: gör det igen. Och igen. En gång till. Miljöerna är helt godkända, men öde och väldigt små. Urvalet av karaktärsmodeller är snålt vilket gör att exakt samma npc som du precis gick förbi står några meter framför dig. Spelet dras även med mängder av grafiska buggar, ljudglitchar, texturer som inte laddar in och ett uselt animationsarbete.

LMFAO

Tvekar på det. Har du kört sen 2.0?

Låter inte som det, stämmer inte heller in på Expansionen som är ren thriller stealth story med flertalet unika karaktärer o som dessutom känns levande, flera ställen o köpcentrumet har massa olika delar som gör att världen känns levande.

Du var en av dem som körde day 1 o sen inte spelat det igen chansar jag på. Lät väldigt amatörmässigt iaf.

Men nej, det är nog dag o natt på detta o CP2077

Medlem

Kan detta vara ett potentiellt "so bad that its good" spel?

Medlem
Skrivet av Piigge:

Kan detta vara ett potentiellt "so bad that its good" spel?

Om man kan bunny jumpy omkring kanske, men vet inte om det går.

Medlem

Jag var max 10 år när min mamma lät mig kolla på Robocop. Scenen när de skjuter ihjäl Murphy gav mig mardrömmar i flera månader efteråt. 😃

Synd att spelet inte var bättre.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag var max 10 år när min mamma lät mig kolla på Robocop. Scenen när de skjuter ihjäl Murphy gav mig mardrömmar i flera månader efteråt. 😃

Synd att spelet inte var bättre.

ED-209 scenen i mötet gav mig mardrömmar som liten pöjk.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag var max 10 år när min mamma lät mig kolla på Robocop. Scenen när de skjuter ihjäl Murphy gav mig mardrömmar i flera månader efteråt. 😃

Synd att spelet inte var bättre.

Skrivet av Piigge:

ED-209 scenen i mötet gav mig mardrömmar som liten pöjk.

Här ni förträngt scenen med syran?

Gen
Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Byt ut "RoboCop" mot "CyberPunk 2077" i recensionen och 80% funkar klockrent för båda spelen.

CyberPunk 2077 känns som ett gammalt spel i många avseenden. Det bygger på upprepningar och att röra sig i samma miljöer om och om igen. Strukturen förändras aldrig och så fortsätter det genom hela spelet. Skjut ihjäl ändlöst med sanslöst korkade skurkar av olika slag, skanna lite ledtrådar. Plocka upp lite stulet gods. Och sedan: gör det igen. Och igen. En gång till. Miljöerna är helt godkända, men öde och väldigt små. Urvalet av karaktärsmodeller är snålt vilket gör att exakt samma npc som du precis gick förbi står några meter framför dig. Spelet dras även med mängder av grafiska buggar, ljudglitchar, texturer som inte laddar in och ett uselt animationsarbete.

LMFAO

Håller med ovanstående person, du har garanterat inte lirat 2.0
NPC variationen är väldigt stor. Storyquesterna är sjukt bra, speciellt DLCn.

Skrivet av jehuty:

Här ni förträngt scenen med syran?

Definitivt den scenen som gav mig mardrömmar Klippet finns från Youtube och det är fortfarande lite småläskigt. Det som gör det roligt är den andre skurken (minns inte namnet på honom) som ser syrasnubben och blir genuint rädd. En av kommentarerna säger att skådisen inte fick veta i förväg vad för scen han skulle filma och blev därför rädd när han såg honom i scenen.

https://www.youtube.com/watch?v=TvJu_8lQl4A

Medlem

Spelet är ju grymt mycket bättre och mindre "Jank" än vad "Cyberpunk 5/5 ett mästerverk" va.
Jag antar man måste driva en hård marknadsföring om man vill få bra betyg.

Avstängd
Skrivet av Andy_dee:

Tvekar på det. Har du kört sen 2.0?

Inte kört det sen veckorna kring release, och det är irrelevant eftersom skitspelet tokhyllades här på FZ i sin original skepnad och inget av det som lyfts fram i den här recensionen och som sänker betyget för RoboCop nämndes i CP recensionen: Tom värld, repeterande NPCs, repetitivt, inget att se eller upptäcka, stendumma fiender i cookie cutter eldstrider, snutar som spawnar bakom ryggen på dig och en miljard buggar i alla storlekar, från grafiska hicups till rena game breakers.

5/5, jÄtTeBrA sTäMnInG.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Moderator | Testpilot
Skrivet av AfterGlow:

Inte kört det sen veckorna kring release, och det är irrelevant eftersom skitspelet tokhyllades här på FZ i sin original skepnad och inget av det som lyfts fram i den här recensionen och som sänker betyget för RoboCop nämndes i CP recensionen: Tom värld, repeterande NPCs, repetitivt, inget att se eller upptäcka, stendumma fiender i cookie cutter eldstrider, snutar som spawnar bakom ryggen på dig och en miljard buggar i alla storlekar, från grafiska hicups till rena game breakers.

5/5, jÄtTeBrA sTäMnInG.

Smaken är som baken, delad. Folk tycker om och värdesätter olika saker Cyberpunk även då hade en bra story och för många en härlig värld att leva sig in i vilket detta inte verkar ha för just den här recensenten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Kommer nog vilja spela detta ändå. Terminatorspelet fick inte heller så bra betyg men jag gillade det.

Sen är det förstås långt ifrån GOTY, så min ribba är satt därefter


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer nog vilja spela detta ändå. Terminatorspelet fick inte heller så bra betyg men jag gillade det.

Sen är det förstås långt ifrån GOTY, så min ribba är satt därefter

Tycker folk också hänger upp sig lite för mycket på AAA GOTY's och annat. Ofta tycker jag mindre spel är mer spännande


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillade demot, det var äkta Robocop-känsla i det. Robocop har ju alltid varit "handikappad" i jämförelse med t.ex. Terminator i sin rörelse osv.

Blir ett köp när det ligger på 9.99€ på någon rea.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Inte kört det sen veckorna kring release, och det är irrelevant eftersom skitspelet tokhyllades här på FZ i sin original skepnad och inget av det som lyfts fram i den här recensionen och som sänker betyget för RoboCop nämndes i CP recensionen: Tom värld, repeterande NPCs, repetitivt, inget att se eller upptäcka, stendumma fiender i cookie cutter eldstrider, snutar som spawnar bakom ryggen på dig och en miljard buggar i alla storlekar, från grafiska hicups till rena game breakers.

5/5, jÄtTeBrA sTäMnInG.

Allt du nämner är ju biprodukter från huvudupplevelsen och som inte har så stor påverkan över varför spelet var 5/5 redan vid release.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gen
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer nog vilja spela detta ändå. Terminatorspelet fick inte heller så bra betyg men jag gillade det.

Sen är det förstås långt ifrån GOTY, så min ribba är satt därefter

Körde också igenom Terminatorspelet. Det var varken snyggt, hade bra röstskådisar eller roliga quester men det var något med känslan som man ändå gillade. Sen blev man galet OP i slutet med rätt upgrades så det var heller ingen utmaning.

Medlem

Håller inte alls med Robocop-känslan är klockren och det är löjligt kul att skjuta skurkar med glas och väggar exploderar i flagor och bitar. Dialogen är grymt kul och har 80-tals känslan i en liten ask. Bra variation på saker att göra. Som stort robofan är detta en höjdare!! En solklar 8/10 för fans.

Redaktör
Ponny
Skrivet av AfterGlow:

Inte kört det sen veckorna kring release, och det är irrelevant eftersom skitspelet tokhyllades här på FZ i sin original skepnad och inget av det som lyfts fram i den här recensionen och som sänker betyget för RoboCop nämndes i CP recensionen: Tom värld, repeterande NPCs, repetitivt, inget att se eller upptäcka, stendumma fiender i cookie cutter eldstrider, snutar som spawnar bakom ryggen på dig och en miljard buggar i alla storlekar, från grafiska hicups till rena game breakers.

5/5, jÄtTeBrA sTäMnInG.

Nu var det jag som satte 5/5. Hade gjort det igen! Älskade det och älskar det. Blev också läsarnas årets spel, så att det objektivt är ett skitspel är tveksamt. Men! En annan diskussion är det också. Här handlar det ju om Robocop, så nu håller vi oss till det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Håller med recensionen. Lirade demot och visst kändes det Robocop men verkligen 0 variation i gameplay.
Kanske köper på någon Steamrea om det går ner 60-70%.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Ändå blir jag sugen... Men inte fullprissugen.

Kan sträcka mig till "om jag ser det gratis på Steam eller GOG-sugen"


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:

Låter lika trasigt som betan/demot.

Är det åtminstone mer variation när det gäller fienderna?

Nej. Det är för det mesta samma. Och samma. Och samma.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker folk också hänger upp sig lite för mycket på AAA GOTY's och annat. Ofta tycker jag mindre spel är mer spännande

Exakt, B och C-filmer kan fortfarande ha bra saker och vara underhållande


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu var det jag som satte 5/5. Hade gjort det igen! Älskade det och älskar det. Blev också läsarnas årets spel, så att det objektivt är ett skitspel är tveksamt. Men! En annan diskussion är det också. Här handlar det ju om Robocop, så nu håller vi oss till det.

Bra sagt! 😊

O håller med, expansionen för övrigt visade varför Cdpr gjorde blood & wine 🍷 så bra till att leverera fenomenalt Phantom Liberty!

123
Skriv svar