Star Wars: Dark Forces Remaster har fått släppdatum nästa år

Robot
Star Wars: Dark Forces Remaster har fått släppdatum nästa år
Medlem

"Sett till innehållet är remastern identisk med originalet"
Hua. Jag vill minnas att bandesignen var rent avskyvärd och verkligen sänkte spelet.
Osäker på om jag ens spelade igenom det för det var så bedrövliga banor.

Medlem

Tror Dark Forces 2 va mitt första.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av The_Holo:

"Sett till innehållet är remastern identisk med originalet"
Hua. Jag vill minnas att bandesignen var rent avskyvärd och verkligen sänkte spelet.
Osäker på om jag ens spelade igenom det för det var så bedrövliga banor.

Både ja och nej på ban-designen.. Minns att den var väldigt avancerad för sin tid och inte platt som Doom var, sen att man körde fast för att det var svårt att veta vart faen man skulle plus att man på den tiden var en stissig 10åring.. där håller jag helt med om epitetet avskyvärd hehe
Hade f.ö hellre sett DF2 Jediknight som remake

Medlem
Skrivet av The_Holo:

"Sett till innehållet är remastern identisk med originalet"
Hua. Jag vill minnas att bandesignen var rent avskyvärd och verkligen sänkte spelet.
Osäker på om jag ens spelade igenom det för det var så bedrövliga banor.

Nej, det var komplext och fantastiskt.

Tur för dig då att precis alla moderna spel (utom Dark Souls) designas för din smak. Som tryggt lotsar spelaren rätt på linjära, snitslade banor. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem

Missat helt att detta va på g, fett jävla najs säger jag 😅

Quake-konnässsör

Min första tanke, "Hur kommer Disney fucka upp det här nu då?", men blir säkert bra. Får se när det släpps för 80$ sen till PS5an

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej, det var komplext och fantastiskt.

Tur för dig då att precis alla moderna spel (utom Dark Souls) designas för din smak. Som tryggt lotsar spelaren rätt på linjära, snitslade banor. ☺️

Tack för den du.
Vill du idiotförklara mig lite mer?

Medlem

Hade önskat att de gjorde en remake i stället då den supergamla grafiken, än om den är mer upplöst tilltalar inte för en sådan som jag som aldrig spelat det tidigare.

Jag landade in först när Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II kom ut. Har testat att modda det till högre upplösning och visst fungerar det men önskar en officiell remake.

Typ


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej, det var komplext och fantastiskt.

Tur för dig då att precis alla moderna spel (utom Dark Souls) designas för din smak. Som tryggt lotsar spelaren rätt på linjära, snitslade banor. ☺️

Nej det var det inte, och nej "precis alla moderna spel" är inte gjorde på det sättet.
Herregud vad har du rökt?

On topic - Det var kanske inte ett perfekt spel, men ska bli kul att besöka igen!

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:

Nej det var det inte, och nej "precis alla moderna spel" är inte gjorde på det sättet.
Herregud vad har du rökt?

On topic - Det var kanske inte ett perfekt spel, men ska bli kul att besöka igen!

Ifall jag överdriver, kan du ge exempel på nya spel med komplex bandesign likt spelen från 90-talet? Moderna AAA-spel, typ shooters eller action.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av lonian:

Hade önskat att de gjorde en remake i stället då den supergamla grafiken, än om den är mer upplöst tilltalar inte för en sådan som jag som aldrig spelat det tidigare.

Jag landade in först när Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II kom ut. Har testat att modda det till högre upplösning och visst fungerar det men önskar en officiell remake.

https://youtu.be/j0JHig-QoVQ?si=DdgK-s5xpRDv8F0M
Typ

Shit vad coolt. Vilken dröm att spela om Jedi Knight med den grafiken.

Men det där är bara nån mockup typ, inte ett komplett spel?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Shit vad coolt. Vilken dröm att spela om Jedi Knight med den grafiken.

Men det där är bara nån mockup typ, inte ett komplett spel?

Jag tror att det är en person som gjort det där och det är bara första världen. Ska gå att ladda ner någonstans eller har gått.

Han har även arbetat på en Jedi Knight 1.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar