Rykte: GTA VI:s grafiska kliv blir större än det från GTA V till RDR2

Robot
Rykte: GTA VI:s grafiska kliv blir större än det från GTA V till RDR2

Och sägs använda sig av avancerad vattensimulering.

#GTA-6, #Rockstar


Medlem

Ser redan spelet slå försäljningsrekord

"Själva körkänslan ska i sin tur vara liknande den i GTA V"

Vilken oerhörd besvikelse. Hade hoppats på att få tillbaka fordonsfysiken från GTA 4.

Medlem

Mer realistisk grafik. Blir GTA roligare då? Om det blir samma typ av övervåld som i femman så kanske vi får se ännu mer realistiska våldsskildringar. Trevor blev populär så har vi tur kanske han har en ännu galnare släkting som dyker upp. Ett tecken i tiden antar jag. Våldet i Vice City och San Andreas var brutalt men roligt, man kunde inte ta det på allvar.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

"Själva körkänslan ska i sin tur vara liknande den i GTA V"
Vilken oerhörd besvikelse. Hade hoppats på att få tillbaka fordonsfysiken från GTA 4.

Ja, väldigt besviken på det där med. Det är ju bara ett designval... hade varit bättre om det var mer som i gta4 och sedan var det lätt att modda om det... kanske det är ändå iofs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

"Själva körkänslan ska i sin tur vara liknande den i GTA V"
Vilken oerhörd besvikelse. Hade hoppats på att få tillbaka fordonsfysiken från GTA 4.

Instämmer. Hoppas fortfarande på att singleplayer får ett "realism"-alternativ med tyngre känsla i bilarna, som i GTA IV.

Medlem

Förhoppningsvis så har spelet mer singelplayer innehåll, femman var väldigt tråkig efter man hade kört igenom storyn.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

"Själva körkänslan ska i sin tur vara liknande den i GTA V"

Vilken oerhörd besvikelse. Hade hoppats på att få tillbaka fordonsfysiken från GTA 4.

Precis min tanke... Faaaaan också..

Skrivet av Jonny Myrén:

Instämmer. Hoppas fortfarande på att singleplayer får ett "realism"-alternativ med tyngre känsla i bilarna, som i GTA IV.

Ja, att göra det valbart hade varit att föredra isåfall då det även fanns dom som tyckte bilkörandet var för svårt i GTA 4.

I Mafia-spelen kan man väl välja mellan simulation och arkad även om simulations-läget i dom spelen inte är i närheten av att vara lika bra som känslan i GTA 4.

Medlem

Känns som vi har väntat länge på det här spelet nu.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem

Är det dags att ställa sig på perrongen och vänta på?

(GIF tillängnad @9-11 )


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det dags att ställa sig på perrongen och vänta på?

https://media.tenor.com/21FEH6gV9nEAAAAC/hype-train.gif

(GIF tillängnad @9-11 )

Nu får man bara hoppas på VR stöd.
5:an hade ju FPS stöd, så det är inte så långsökt. Sedan så har vi inte hört någon om San Andreas till Quest, så de kanske fimpade VR där och la resurserna på VR till 6:an istället?

Om nu Switch 2 får GTA6 så ser jag det inte heller som omöjligt att Quest 3 skulle palla med en avskalad version.
Det skulle klart vara en systemsäljare både för Quest 3 och PSVR2 i så fall, så jag tror att de skulle kunna hämta pengar både hos Sony och Meta till ett team som kan sköta VR delen.

Medlem

"De hävdar till exempel att klivet från Red Dead Redemption 2 till GTA VI kommer att vara större än det från GTA V till Red Dead Redemption 2"

I'll believe it when I see it

Medlem

Fan va fett det här lär bli, håller för tillfället GTA 5 som det bästa spelet som någonsin gjorts. Hoppas 6an blir bättre.

Medlem

Jag gillar snygg grafik men storyn och gameplay är viktigare för mig.
I GTA förväntar jag mig en specifik ton och känsla.
Det är ju inte de mest politiskt korrekta karaktärer man tenderar att spela som om vi säger så.
Får hoppas att spelet förhåller sig väl till det som etablerats från tidigare spel.
Inväntar recensioner denna gång så man inte står där med skägget i brevlådan och känner sig lurad.

Hoppas! 🤞

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det dags att ställa sig på perrongen och vänta på?

https://media.tenor.com/21FEH6gV9nEAAAAC/hype-train.gif

(GIF tillängnad @9-11 )

Kan inte komma på ett annat spel från någon utvecklare som kan ha mera hype än ett riktigt stort GTA generellt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

mkt intressant, svårt att vänta!


signatur

//monster

Medlem

"Själva körkänslan ska i sin tur vara liknande den i GTA V."

PERKELE... Fan vad surt då jag dyrkar den tyngre känslan i mästerverket GTA 4 från 2008. Jäkla fegisar. Nu måste R* behaga 11 åringarna som egentligen inte bör spela dessa 18års titlar.

Varför inte göra som Mafia serien gör med sina spel. Där implementeras 2 körlägen i options menyn: Arcade (GTA 5) eller Simulation (GTA 4).


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Riktigt hype över detta. Ingen annan utvecklare gör världar som faktiskt känns levande som Rockstar.

Kan tillägga att det också ryktas om att första trailern ska släppas i veckan men vem vet..?

Medlem

Struntar i vattnet, det viktiga är stripklubbarna och hur väl snutarna tar emot kulregn.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

"Själva körkänslan ska i sin tur vara liknande den i GTA V"

Vilken oerhörd besvikelse. Hade hoppats på att få tillbaka fordonsfysiken från GTA 4.

Jag saknar också att få köra båt på land. Det var realistiskt.
Eller en helt jävla slutkörd Volvo 740

Avstängd

GTA IV var ett knapp speltbart skitspel, och att köra bil var ungefär lika kul som att slå sig själv i pungen. Tacka Fan att R* tog sitt förnuft till fånga och återgick till bilkörningen i GTA3/VC/SA när V släpptes.

Vill ni ha GTA IVs bilkörning så kan ni gå ut och sätta er i ett vrak med en halv ratt och fyra punkterade däck.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nu får man bara hoppas på VR stöd.
5:an hade ju FPS stöd, så det är inte så långsökt. Sedan så har vi inte hört någon om San Andreas till Quest, så de kanske fimpade VR där och la resurserna på VR till 6:an istället?

Om nu Switch 2 får GTA6 så ser jag det inte heller som omöjligt att Quest 3 skulle palla med en avskalad version.
Det skulle klart vara en systemsäljare både för Quest 3 och PSVR2 i så fall, så jag tror att de skulle kunna hämta pengar både hos Sony och Meta till ett team som kan sköta VR delen.

Man får hoppas 🤞
Annars får man hoppas på VR modd.
GTAV har en VR mod som tyvärr blev officiellt stoppad pga pptryckningar av take2 man får leta fram den från "andra källor".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har en känsla av att GTA hade sin formtopp 2002-2008. Så många tvivelaktiga grejer de gjorde i femman och det saknade mycket av charmen.

Medlem

Dessa rykten ska man nog ta med två grovskopor salt.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Förhoppningsvis så har spelet mer singelplayer innehåll, femman var väldigt tråkig efter man hade kört igenom storyn.

Är nog ingen risk. Dom kommer enbart satsa på online delen precis som i 5an.det är där pengarna finns... Singelplayer kostar enbart för dem att utveckla och ger inget tillbaka. Räkna med en helt vanlig kampanj som i de tidigare, sen ligger allt fokus på onlinedelen som jag aldrog kommer starta ens.

Medlem

Med tanke på hur relativt dålig prestandan var för RDR2 på last-gen så blir man ju lite orolig när de pratar om stora grafiska kliv. Kommer XSX och PS5 klara av ens 30 FPS utan att det hostar?

Avstängd

Det viktigaste för mig är att man behåller tonen från föregående spel och att man kan spela som Paolo Roberto och köpa prostituerade som jag sedan kan slå ner och råna efter ligget. Grafiken är såklart viktig, men där är jag inte orolig eftersom R* är världsledande på den fronten.

Medlem

Låter ju fint men jag antar att det då likt RDR2 även blir i skruttiga 30 fps. Förmodligen inget de kommer patcha in heller med tanke på vad lite kärlek RDR2 fått.
Blivit alldeles för van vid 60 att inte ens GTA kommer få mig att vilja gå tillbaka.

Kanske inte ska va för negativ utan man kan ju alltid hoppas på det bästa;).

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag har en känsla av att GTA hade sin formtopp 2002-2008. Så många tvivelaktiga grejer de gjorde i femman och det saknade mycket av charmen.

Ja de känner väl tyvärr att de behöver anpassa karaktärer och manus efter vad dagens ungdom gillar vilket är helt rimligt. Jag identifierade mig inte alls Trevor eller Franklin. GTA IV var riktigt bra. Med det sagt har jag spelat igenom GTA V två gånger och hade inte tvekat en sekund ifall det någon gång släpps en officiell VR-version.

12
Skriv svar