Ubisoft-anställd kan ha råkat visa Assassin's Creed Reds huvudkaraktär

Robot
Ubisoft-anställd kan ha råkat visa Assassin's Creed Reds huvudkaraktär
Medlem

Oavsiktligt eller som ett medvetet PR-trick?

Citat:

PR-tricks är vanligtvis kortvariga, lågkostnadskampanjer som företag använder för att få ut sitt budskap.

Det som hände stämmer överens bra med beskrivningen ovan - kortvarigt och lågkostnads. Fast bilden var förvisso rätt lik den teaserbild Ubisoft släppte i somras.

I vilket fall, medvetet eller ej så tror jag Ubisoft bara tjänar på att det hände. Den Ubisoft-anställde får nog höra ”Bra jobbat” snarare än ”kan du komma upp till mitt kontor sen”?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

100% medvetet.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Redaktör
Ponny

Håller med. Säkerligen medvetet.

Tillhör de få (?) som inte bönat och bett om feodala Japan. Men efter Tsushima är jag beredd att revidera förväntningarna. Å andra sidan: Tsushima var så jäkla bra att det känns som väl stora skor för ett actionrollspel i samma anda som Odyssey och Valhalla att fylla...?


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Jag vet inte. Ska de berätta något mer om spelet i dagarna? Ska de köra ut en trailer? Vad är syftet med PR om det inte landar i ett syfte. Bygga hype inför ett spel som inte har en trailer och kommer 2024 (kanske)? Att ligga top of mind är inte riktigt applicerbart.

Vi får se vad veckan bjuder på innan jag lägger min röst på slarv eller slughet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med. Säkerligen medvetet.

Tillhör de få (?) som inte bönat och bett om feodala Japan. Men efter Tsushima är jag beredd att revidera förväntningarna. Å andra sidan: Tsushima var så jäkla bra att det känns som väl stora skor för ett actionrollspel i samma anda som Odyssey och Valhalla att fylla...?

Ghost of Tsushima var AC spelet vi förtjänade, men aldrig kommer få i AC form. Det har för bra närstrider, för bra story och var helt enkelt för bra överlag. Fokuserade på bra gameplay och story istället för möget som Ubiformulan fokuserar på.


signatur

I drank what?

Medlem

Gillar inte japanesiska spel. Går inte att relatera alls..

Efit: nu menar jag spel som utspelar sig i Japan


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Förstår inte riktigt de stora rubrikerna över det där, säger ju typ ingenting. Det som är mest intressant om spelet är ju att det utspelar sig i Japan men det visste man ju redan.

Medlem

Om något så är jag förvånad att sånt här inte sker mer. Känner själv att jag ofta pratar om jobb-saker med utomstående där jag kanske säger en eller två saker som jag egentligen inte borde - men att ingen bryr sig eftersom mitt jobb är såpass ointressant och ingen bryr sig om företaget i fråga.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillar inte japanesiska spel. Går inte att relatera alls..

Efit: nu menar jag spel som utspelar sig i Japan

Men Diablo IVs värld går att relatera till?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillar inte japanesiska spel. Går inte att relatera alls..

Efit: nu menar jag spel som utspelar sig i Japan

Själv tycker jag det är tjusningen med vissa spel, verklighetsflykt. Inte direkt så jag kan relatera mer till Mellanöstern eller svampriket för den delen 🤔

Medlem

Japan... blIr bara för otroligt.. bah. (redan innan ioff).. men vad härnäst MÅNEN?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Gen
Medlem

Spela roll...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillar inte japanesiska spel. Går inte att relatera alls..

Efit: nu menar jag spel som utspelar sig i Japan

Hoppas verkligen du inte spelar något spel som inte utspelar sig någon annanstans än i nutid i ditt närområde.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillar inte japanesiska spel. Går inte att relatera alls..

Efit: nu menar jag spel som utspelar sig i Japan

Av ren nyfikenhet måste jag fråga: Vilka spel kan du relatera till?

Medlem

Detta spel kan bli intressant om ryktena stämmer. Att man kan använda sig av skuggorna för att smyga runt som i splinter cell.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Av ren nyfikenhet måste jag fråga: Vilka spel kan du relatera till?

Spel som delar samma/en liknande kultur som en själv (tänker jag mig att svaret kan vara)?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hoppas verkligen du inte spelar något spel som inte utspelar sig någon annanstans än i nutid i ditt närområde.

Nej då, Europeisk renässans går jättebra, liksom ett medeltida Arabien eller Egypten under antiken.

Men det bara är något så pass främmande med sydostasiatisk kultur och historia som gör att det är svårare för många att relatera till, generellt.

För mig blir det också pass om nu inte detta Japan-Assassin's Creed blir alldeles extraordinärt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej då, Europeisk renässans går jättebra, liksom ett medeltida Arabien eller Egypten under antiken.

Men det bara är något så pass främmande med sydostasiatisk kultur och historia som gör att det är svårare för många att relatera till, generellt.

För mig blir det också pass om nu inte detta Japan-Assassin's Creed blir alldeles extraordinärt.

Om man måste kunna relatera för att spela ett spel så hade fantasyspel inte sålt alls. Inte Sci-fi heller.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om man måste kunna relatera för att spela ett spel så hade fantasyspel inte sålt alls. Inte Sci-fi heller.

De allra allra flesta måste relatera i någon grad.

Men kul exempel med just fantasy och sci-fi. Det är klart färre människor som kan relatera till dessa två genrer jämfört med tex polis och tjuv-tema i modern miljö (actionfilmer, deckarromaner, Grand Theft Auto etc), särskilt bland den publik som konsumerar film och litteratur.

Det här är väldigt basic inom historieberättande, hur tittaren (eller läsaren eller spelaren) relaterar till världen.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

De allra allra flesta måste relatera i någon grad.

Men kul exempel med just fantasy och sci-fi. Det är klart färre människor som kan relatera till dessa två genrer jämfört med tex polis och tjuv-tema i modern miljö (actionfilmer, deckarromaner, Grand Theft Auto etc), särskilt bland den publik som konsumerar film och litteratur.

Det här är väldigt basic inom historieberättande, hur tittaren (eller läsaren eller spelaren) relaterar till världen.

Enormt många människor kan relatera med enkelhet till fantasy och sci-fi. Hur? Där finns människor. Relaterbart. (Se bara på succéerna med både Harry Potter och Sagan om Ringen)
Du vet, precis som i Asien?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Enormt många människor kan relatera med enkelhet till fantasy och sci-fi. Hur? Där finns människor. Relaterbart. (Se bara på succéerna med både Harry Potter och Sagan om Ringen)
Du vet, precis som i Asien?

Men då är saken klar då. Allt är lika relaterbart bara det finns människor. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men då är saken klar då. Allt är lika relaterbart bara det finns människor. ☺️

Till en viss nivå, ja. Människor kan på någon nivå relatera till varandra


signatur

I drank what?

1
Skriv svar