WH40K: Rogue Trader visar att beslut får konsekvenser i ny trailer

Robot
WH40K: Rogue Trader visar att beslut får konsekvenser i ny trailer

Rädda en planet i kris eller bränna hela skiten?

#Owlcat-games, #Warhammer-40000-rogue-trader


Geeks Gaming

Ska man våga skaffa. Längtar efter ett nytt bra 40k spel. Men blivit så bränd senaste tiden

Medlem

gillar deras pathfinder spel så blir köp direkt.

Medlem

Tänkte bara dela med mig lite av mina tankar från Kickstarter playtest spelande
.
Tycker att spelet har bra potential och uppdragen är utmanande i början och sedan blir det lättare ett tag då man lär sig systemet som är något annorlunda.
Efter det får man en mellanboss som är oproportionerligt svår, så likt alla andra Owlcat spel är det rejäl minmax the warrior mentalitet som både premieras och behövs.

Av de WH40k spel jag hittils testat är detta det som totalt slukade mig i en period av EA då man fick jaga buggar. Buggar finns det gott om, och tyvärr skulle jag nog säga att lovorden ligger lika med oron för att spelet var buggigare i betan än i alfan enligt många. Om de bara tar sin tid så blir det nog bra, samt optimerar spelet ordentligt. Unity motorn påvisar tämligen många svagheter i detta spelet tycker jag och det känns extremt tungrott och dåligt i responsen.

Tror nog att det kommer att landa på åtminstone en stark trea, samt Owlcat brukar inte överge sina spel, så förhoppningen är ju att de patchar och står i.

Storyn är köttigt Warhammer:esque, språket, miljöerna och hur karaktärerna beter sig känns rätt. Klasserna och systemet är nog det som kändes svajigast om man som jag inte spelat bordsrollspelet. Mycket nya termer och mekanik att sätta sig in i samt att det i UI designen var klumpigt och otydligt vad sjutton man skulle göra. Tog ett tag att lista ut hur man gjorde en level up första gången etc.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Rätta mig om jag har fel men visst var det rätt buggiga historier när båda Pathfinder släpptes? Spelen var riktigt bra men även riktigt buggiga vid release vill jag minnas.

Kanske får passa sig lite här tyvärr.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Rätta mig om jag har fel men visst var det rätt buggiga historier när båda Pathfinder släpptes? Spelen var riktigt bra men även riktigt buggiga vid release vill jag minnas.

Kanske får passa sig lite här tyvärr.

De hade många buggar ja. Men de har även lösts.

Sedan finns det edge case buggar som bara drabbar vissa med en viss hårdvarukonfiguration tex och inte alla, de brukar ta längre tid att fixa.

Medlem

Men för i hel**** ge oss bara ett nytt basbyggar-RTS a'la Dawn of War 1 istället för att pumpa ut turordningsbaserat ... Jo jag vet att hela Warhammer är turordningsbaserat utanför den digitala världen men DoW1 var fantastiskt mysigt

Medlem
Skrivet av Aletheides:

De hade många buggar ja. Men de har även lösts.

Sedan finns det edge case buggar som bara drabbar vissa med en viss hårdvarukonfiguration tex och inte alla, de brukar ta längre tid att fixa.

Nu var jag otydlig, menade just första tiden då deras spel fungerar skitbra för mig idag. Men tack för svar du, då var jag i varje fall inte helt ute och cyklade!

Medlem

Pathfinder: Wrath of the Righteous är ett fantastiskt CRPG, helt i samma klass som Baldur's Gate 3 (även om de fokuserar på lite olika saker), så det här ser jag givetvis fram emot.

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Efter det får man en mellanboss som är oproportionerligt svår, så likt alla andra Owlcat spel är det rejäl minmax the warrior mentalitet som både premieras och behövs.

Tänker att Owlcat, i deras Pathfinder spel, har erbjudit story-mode svårighetsgrad och även erbjudit specifika settings för svårighetsgrad som inget annat spel jag sett. Vet du om dom kommer att erbjuda samma här?

Medlem
Skrivet av waeress:

Tänker att Owlcat, i deras Pathfinder spel, har erbjudit story-mode svårighetsgrad och även erbjudit specifika settings för svårighetsgrad som inget annat spel jag sett. Vet du om dom kommer att erbjuda samma här?

Oh, kommer inte ihåg på rak arm, men jag skulle tro det.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ska man våga skaffa. Längtar efter ett nytt bra 40k spel. Men blivit så bränd senaste tiden

Det är Owlcat som gör spelet som har flera bra RPGs bakom sig samt att det funnits en Alpha ute länge. Om du gillar RPGs och Warhammer så är det bara att köpa, säger detta efter att ha spelat Alphan periodvis.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Men för i hel**** ge oss bara ett nytt basbyggar-RTS a'la Dawn of War 1 istället för att pumpa ut turordningsbaserat ... Jo jag vet att hela Warhammer är turordningsbaserat utanför den digitala världen men DoW1 var fantastiskt mysigt

RTS säljer inte längre. Finns en anledning till varför vi inte har sett Starcraft 3 eller ett nytt C&C.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Rätta mig om jag har fel men visst var det rätt buggiga historier när båda Pathfinder släpptes? Spelen var riktigt bra men även riktigt buggiga vid release vill jag minnas.

Kanske får passa sig lite här tyvärr.

Spelade igenom path of the righteous vid release och skulle säga att det inte hade mer buggar än andra spel av den storleken. Kingmaker var väl deras första spel så det kan man ha lite överseende med men det var i stort fixat ett par månader efter release.

1
Skriv svar