Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

Verkar som Nintendo söker en "Quality Assurance Engineer" för NG Switch - något som används i slutskedet innan produktlansering för att säkerställa stabilitet och buggfrihet (i så stor mån som möjligt) så detta kan antyda att konsolen är väldigt nära slutförande och snart kan börja massproduceras. Antagligen i början av nästa år.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vB58wFP7YJ8

Nintendo har satt utannonseringsvideon för (OG) Switch till "Privat" på Youtube - vilket tidigare bara gjorts när nya versioner eller iterationer (Lite och OLED) har varit på gång. Kan det betyda att NG Switch är på gång att utannonseras? Kanske på årsdagen nu den 20:e Oktober!? Spännande att se.

Samma dag som Mario Wonder? Nja, det vore väl att stjäla uppmärksamhet från Mario?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Samma dag som Mario Wonder? Nja, det vore väl att stjäla uppmärksamhet från Mario?

Haha nä, det har du rätt i. Lär inte hända. Glömde det. Men verkar som i videon att det tidigare gjorts någon månad innan med Lite och OLED-versionerna så kanske i November eller i alla fall innan året är slut!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha nä, det har du rätt i. Lär inte hända. Glömde det. Men verkar som i videon att det tidigare gjorts någon månad innan med Lite och OLED-versionerna så kanske i November eller i alla fall innan året är slut!

Hoppas!😊

Medlem
Skrivet av lasselason:

Hoppas!😊

Ja, vore väldigt trevligt att få avsluta året med officiell utannonsering!

Medlem

Tittade lite på consept art och Switch up ser lockande ut.

Men om Nintendo gör sig av med löstagbara joycons och ändå supportar joycons att paras till Switch2 måste man skaffa Joycon chargers till exempelvis Nes joycons kontrollerna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tittade lite på consept art och Switch up ser lockande ut.

Men om Nintendo gör sig av med löstagbara joycons och ändå supportar joycons att paras till Switch2 måste man skaffa Joycon chargers till exempelvis Nes joycons kontrollerna.

https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/1400/cfc583...

Oh, den där såg ju riktigt läcker ut! Men tror de kommer ha fortsatt lösa joycons men de ryktas vara med nån slags magnet så det inte blir drift.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Oh, den där såg ju riktigt läcker ut! Men tror de kommer ha fortsatt lösa joycons men de ryktas vara med nån slags magnet så det inte blir drift.

Vad har kopplingen mellan joycon och enhet med drift att göra? Jag hoppas de skippar joycons helt. Det förstör känslan när de inte sitter fast ordentligt.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad har kopplingen mellan joycon och enhet med drift att göra? Jag hoppas de skippar joycons helt. Det förstör känslan när de inte sitter fast ordentligt.

Vad menar du med inte sitter fast ordentligt? Har du kopplat på joy-consen på konsolen sitter de ju tills du aktivt väljer att koppla loss dem. Eller har du haft problem med att de lossnar? Har aldrig upplevt det själv och aldrig hört någon annan i världen beskriva ett dylikt problem. Drifting däremot har jag hört många klagat på även om jag själv inte upplevt det trots tre konsoler. Men du har rätt i att det inte har med att om de kan kopplas loss eller inte att göra, utan handlar snarare om att magnet-kopplingen gör att analoga spakarna inte driftar - men det gäller såklart oavsett om de kan kopplas av eller inte. Så det hade jag missförstått. Jag trodde det var med att det som kopplar joy-consen till konsolen på sidorna som skulle bli magnetisk och därför skulle det hjälpa. Men oavsett om de kan kopplas av eller inte så kommer detta bli bättre till nästa generation, även om jag gillar att en kan välja att koppla av eller spela som en bärbar konsol. Har gärna kvar det.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tittade lite på consept art och Switch up ser lockande ut.

Men om Nintendo gör sig av med löstagbara joycons och ändå supportar joycons att paras till Switch2 måste man skaffa Joycon chargers till exempelvis Nes joycons kontrollerna.

https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/1400/cfc583...

Hoppas på bättre, mindre plastiga axelknappar på nya Joy-Cons. Men självklart ska löstagbara joy-cons vara fortsätt standard då de är geniala. Smidigt och enkelt både för konventionellt bärbart spelande, tabletop, och inte minst att man i många spel kan lira 2 spelare bärbart utan att behöva ta med extra kontroll.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad menar du med inte sitter fast ordentligt? Har du kopplat på joy-consen på konsolen sitter de ju tills du aktivt väljer att koppla loss dem. Eller har du haft problem med att de lossnar? Har aldrig upplevt det själv och aldrig hört någon annan i världen beskriva ett dylikt problem. Drifting däremot har jag hört många klagat på även om jag själv inte upplevt det trots tre konsoler. Men du har rätt i att det inte har med att om de kan kopplas loss eller inte att göra, utan handlar snarare om att magnet-kopplingen gör att analoga spakarna inte driftar - men det gäller såklart oavsett om de kan kopplas av eller inte. Så det hade jag missförstått. Jag trodde det var med att det som kopplar joy-consen till konsolen på sidorna som skulle bli magnetisk och därför skulle det hjälpa. Men oavsett om de kan kopplas av eller inte så kommer detta bli bättre till nästa generation, även om jag gillar att en kan välja att koppla av eller spela som en bärbar konsol. Har gärna kvar det.

Nej då de lossnar inte men det har alltid varit ett visst spelrum. De känns lite fladdriga i brist på ett bättre ord. Drifting beror på joysticken och händer på de flesta handkontroller efter en tid. De slits ut och Nintendo har helt enkelt snålat. Det finns joysticks där det inte finns några kontaktytor så de slits aldrig ut men det är ganska ovanligt tyvärr. Dreamcast handkontroll är den enda jag kommer på som hade en sådan.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nej då de lossnar inte men det har alltid varit ett visst spelrum. De känns lite fladdriga i brist på ett bättre ord. Drifting beror på joysticken och händer på de flesta handkontroller efter en tid. De slits ut och Nintendo har helt enkelt snålat. Det finns joysticks där det inte finns några kontaktytor så de slits aldrig ut men det är ganska ovanligt tyvärr. Dreamcast handkontroll är den enda jag kommer på som hade en sådan.

Gjorde en snabb googling och det finns tydligen hall effect joysticks till joycon. Kostar runt 300/paret men då behöver man aldrig byta igen. Eller åtminstone inte före gummit är slut.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nej då de lossnar inte men det har alltid varit ett visst spelrum. De känns lite fladdriga i brist på ett bättre ord. Drifting beror på joysticken och händer på de flesta handkontroller efter en tid. De slits ut och Nintendo har helt enkelt snålat. Det finns joysticks där det inte finns några kontaktytor så de slits aldrig ut men det är ganska ovanligt tyvärr. Dreamcast handkontroll är den enda jag kommer på som hade en sådan.

Det har jag aldrig känt faktiskt, tycker de sitter i ett fast grepp, spelar inte mycket handhållet iofs .

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det har jag aldrig känt faktiskt, tycker de sitter i ett fast grepp, spelar inte mycket handhållet iofs .

Vilken modell har du? Min är launchmodellen från 2017.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vilken modell har du? Min är launchmodellen från 2017.

Samma här, köpte den 3e mars 2017.😊

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det har jag aldrig känt faktiskt, tycker de sitter i ett fast grepp, spelar inte mycket handhållet iofs .

Håller helt med! Har aldrig upplevt det även om jag haft tre modeller (launchmodellen med BoTW från 3e mars 2017, den med bättre batteri när New Horizons släpptes och nu Switch OLED Zelda Edition) och har aldrig hört/läst någon annan uppleva det. Drifting har jag visserligen också klarat mig undan mirakulöst nog men det har jag ändå läst många utanför detta forumet klaga på så.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vB58wFP7YJ8

Nintendo har satt utannonseringsvideon för (OG) Switch till "Privat" på Youtube - vilket tidigare bara gjorts när nya versioner eller iterationer (Lite och OLED) har varit på gång. Kan det betyda att NG Switch är på gång att utannonseras? Kanske på årsdagen nu den 20:e Oktober!? Spännande att se.

Verkar som licensen för musiken gått ut, det är därför.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Samma här, köpte den 3e mars 2017.😊

Kanske ska reklamera min då. Men sitter verkligen dina fast? Jag menar så att de inte går att vicka på alls? För det är inte mycket men lite rörelse är det.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Kanske ska reklamera min då. Men sitter verkligen dina fast? Jag menar så att de inte går att vicka på alls? För det är inte mycket men lite rörelse är det.

Så är det väl på alla? Min oled Switch är lite bättre på den fronten än releasemodellen var, inte för att jag personligen stört mig på det. Fördelen med löstagbara joy-cons överväger nackdelen med att de har lite spelrum, men borde väl gå att bättra ytterligare i en ny modell om de designar om joy-con kontrollerna.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Verkar som licensen för musiken gått ut, det är därför.

Jo, det var en av teorierna från början och det verkar alltmer vara fallet till varför videon togs ned. Så vi kan nog fortsätta förvänta oss avtäckande till typ Mars och lansering i September-Oktober nästa år

Medlem

Verkar som NG Switch går in i produktion innan året är slut! Och att läckaren NatetheHate har en del smaskig information om konsolen att delge världen "inom kort"! Nvidia tycks vara så nöjda med vad de åstadkommit med T239-chippet att de tycks vilja vara del av marknadsföringen/presentationen av konsolen och stå med på kartongen. Vilket kan indikera att all hype från Gamescom osv stämmer över hur bra den presterar!

Medlem
Skrivet av GustavA:

De känns lite fladdriga i brist på ett bättre ord.

Jag har sett videos på nintendo Switch där någon har rätt fladdriga Joy cons.
Av reviews på Switch Oled så säger de att den är mer "hårt" byggd så Joy cons skall sitta stabilt som berget på dem.
Nintendo har ju tendens att "laga" sina konsoler med nyare versioner.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Kanske ska reklamera min då. Men sitter verkligen dina fast? Jag menar så att de inte går att vicka på alls? För det är inte mycket men lite rörelse är det.

Det är nog inget konstigt, mina "glappar" också lite. Noterar det alltid när jag sätter dit dem, men har aldrig stört mig speciellt mycket. Sen spelar jag iofs nästan aldrig handhållet, händerna domnar ju bort.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jo, det var en av teorierna från början och det verkar alltmer vara fallet till varför videon togs ned. Så vi kan nog fortsätta förvänta oss avtäckande till typ Mars och lansering i September-Oktober nästa år

Hoppas kan man ju alltid att det utannonseras redan snart

Medlem
Skrivet av boogey:

Det är nog inget konstigt, mina "glappar" också lite. Noterar det alltid när jag sätter dit dem, men har aldrig stört mig speciellt mycket. Sen spelar jag iofs nästan aldrig handhållet, händerna domnar ju bort.

Nej jag vet att det inte är något konstigt men det förstör känslan. En annan nackdel med joycons är att styrkorset förvinner vilket är synd eftersom det finns så många spel till switch som skulle må bra av ett ordentligt styrkors. Inte minst nya mario wonder.

Medlem
Medlem
Skrivet av GustavA:

Nej jag vet att det inte är något konstigt men det förstör känslan. En annan nackdel med joycons är att styrkorset förvinner vilket är synd eftersom det finns så många spel till switch som skulle må bra av ett ordentligt styrkors. Inte minst nya mario wonder.

Jag skaffade Switch i våras och hade läst hur värdelösa joycons var så jag blev glatt överraskad att jag tyckte de var toppen! Jag tycker det är makalöst att man kan plocka av två trådlösa kontroller med vibration och gyro och köra Mario kart! Den är helt okej att hålla bärbar, inte superbekväm förstås men inget som stör mig. Men där den är som allra bäst är i joycon-greppet, då blir det en kanon-kontroll tycker jag

Att det dessutom finns en jäkla massa olika kontroller man kan köpa om man inte gillar joycons är ju också kalas👍🏻

Medlem

Oh! Kul att det dök upp redan idag, trodde det skulle dröja lite innan denna delgavs med världen. Har lyssnat igenom och första typ 45 minutrarna är det mest diskussion och debunking av rykten (varav många är postade här i tråden) men sen kommer lite gottigheter:

What I can share with you today... is that the Switch 2 will have Ray-reconstruction

Där förklaras vad det innebär (rent generellt, inte just för NG Switch) men som de säger i diskussionsvideon så innebär det ju bara att tekniken finns där inte att det automatiskt implementeras i alla spel som släpps till konsolen. Men det innebär att det kan släppas versioner till NG Switch som överglänser såväl PS5 och XSX/S om utvecklarna lägger manken till! DLSS 3.5 kommer göra så mycket!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

What I can share with you today... is that the Switch 2 will have Ray-reconstruction

För den som inte orkar lyssna igenom hela podcasten eller förklaringsvideon så går Mike in mer förenklat i denna videon! Det är alltså ray-tracing genom AI-teknik som lär sig över tiden och hela tiden förbättrar resultatet! Det kan som sagt innebära spel som ser lika bra ut som på PS5 (som det ryktats om tidigare) även om det såklart inte betyder att NG Switch är lika stark som den konsolen i ren råkraft men genom att "work smarter not harder" som de uttrycker det i podden så kommer Nintendo ha goda förutsättningar att släppa en marknadsledande konsol som ger bra förutsättningar för spel och tredjepartstitlar långt över de kompromisser vi sett på nuvarande Switchen. Och NG Switch kommer nog hålla betydligt längre rent tekniskt utan att det laggar så värst. Så peppen är verkligen enorm nu!

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nej jag vet att det inte är något konstigt men det förstör känslan. En annan nackdel med joycons är att styrkorset förvinner vilket är synd eftersom det finns så många spel till switch som skulle må bra av ett ordentligt styrkors. Inte minst nya mario wonder.

Ja, vettigt styrkorna saknar jag däremot verkligen. Spelar en del plattform och fick precis för mig att spela om Super Mario World och SMB3, det är inte alls samma känsla med styrspak. Men när jag kör på TV borde jag helt enkelt ha skaffat en bättre kontroll, har varit dumsnål.

Bra styrkors i börbart läge och ett grepp som gör att man inte domnar bort i händerna så hade jag nog använt den mer på det sättet, hade varit väldigt fint.

Skriv svar