Alan Wake 2 ska få gratis DLC:n som är "ganska betydande"

Robot
Alan Wake 2 ska få gratis DLC:n som är "ganska betydande"

Vad är vi sugna på i DLC-väg?

#Alan-wake-2, #Remedy


Medlem

Älskar Remedy.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Bryr mig inte ett dugg, spelet har inte ens släppts än?

Medlem

Hehe, inte konstigt vi har stress i dagens samhälle. Jag har inte ens spelat AW2 än

Alltid när man läser om DLC till spel som inte ens släppts än och det ska vara gratis kan jag inte låta bli att tänka på om man på flit utelämnar innehåll från huvudspelet för lite goodwill i form av "gratis DLC"

Medlem

Är ju bra om de först släpper spelet och ser till att det är spelbart och fungerande innan de börjar lova en massa.... Vi har sett detta förut (jag tittar på dig CD Projekt RED)....

Släpp spelet först, se till att det är stabilt och fungerande, utvärdera ifall dina kunder tycker spelet är bra och om det är ekonomiskt värt att fortsätta utvecklingen, sedan kan ni gå vidare och börja lova en massa saker................

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Är ju bra om de först släpper spelet och ser till att det är spelbart och fungerande innan de börjar lova en massa.... Vi har sett detta förut (jag tittar på dig CD Projekt RED)....

Släpp spelet först, se till att det är stabilt och fungerande, utvärdera ifall dina kunder tycker spelet är bra och om det är ekonomiskt värt att fortsätta utvecklingen, sedan kan ni gå vidare och börja lova en massa saker................

Kan det inte vara därför dom planerar att släppa DLC då?
Jag tänker att om man har mycket handling som man vill ha med i spelet måste man ändå vid någon punkt säga stopp och börja fokusera på att finslipa spelet inför släpp istället.
Under tiden som vissa letar buggar och förbättrar prestandan kan dom som inte är kunniga inom sånt fortsätta med att utöka handlingen. Och när spelet funkar bra kan dom andra också börja arbeta med kommande innehåll.
Jag tror att Remedy har koll på läget för jag tycker att dom två DLCn som kom till Control var riktigt bra.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Om det är betydande så varför inte bara ha innehållet med i grundspelet som INTE ENS SLÄPPTS ÄNNU?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kan det inte vara därför dom planerar att släppa DLC då?
Jag tänker att om man har mycket handling som man vill ha med i spelet måste man ändå vid någon punkt säga stopp och börja fokusera på att finslipa spelet inför släpp istället.
Under tiden som vissa letar buggar och förbättrar prestandan kan dom som inte är kunniga inom sånt fortsätta med att utöka handlingen. Och när spelet funkar bra kan dom andra också börja arbeta med kommande innehåll.
Jag tror att Remedy har koll på läget för jag tycker att dom två DLCn som kom till Control var riktigt bra.

Ja, Remedy lyckas släppa spel som funkar, det är ett plus.

Medlem

Ok men är spelet bra då? Ja just… det har inte ens släppts än😂

Medlem

Väntar in att all DLC finns ute då.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kan det inte vara därför dom planerar att släppa DLC då?
Jag tänker att om man har mycket handling som man vill ha med i spelet måste man ändå vid någon punkt säga stopp och börja fokusera på att finslipa spelet inför släpp istället.
Under tiden som vissa letar buggar och förbättrar prestandan kan dom som inte är kunniga inom sånt fortsätta med att utöka handlingen. Och när spelet funkar bra kan dom andra också börja arbeta med kommande innehåll.
Jag tror att Remedy har koll på läget för jag tycker att dom två DLCn som kom till Control var riktigt bra.

Ja absolut, men med tanke på hur volatil spelmarknaden är (och hur känsliga spelare är) så är det kanske smart att inte snacka för mycket i förtid innan spelet är ens släppt och tillgängligt för allmänheten. Mycket kan hända mellan släpp och när dessa tilltänkta DLC:n är ute... det kanske säljer dåligt och de ändrar sig och säljer alla DLC:n? Det kanske går dåligt och de känner att det blir för dyrt att lägga mer pengar på utveckling? Se bara hur CDPR hanterade det. Superhypat spel, skulle komma flera gratis expansioner och massa content, och allt föll pladask. Visst, de repade sig och släppte till slut en expansion, men den var inte som ursprungligen utlovat gratis, och inte mycket annat kom till det. All tid och peng gick till att fixa spelet.

Så Remedy borde lära sig av detta och vara konservativ med informationen tills de kan utvärdera marknaden och ekonomiska läget innan de börjar lova en massa saker till höger och vänster. Ett brutet löfte svider bra mer för ryktet än att de håller tyst och sedan annonserar ut mer innehåll när spelet släppt och spelarna suktar efter mer.

Att de försöker locka kunder med att lova tillägg till ett spel som inte ens är släppt än känns mer oroande än att de inte hade gjort det, släppt spelet och sedan börjat prata om framtiden av spelet... känns som att de då är osäkra på sin produkt och behöver få upp hypen lite mer för säkerhets skull inför släpp.

Medlem

Får man kanske hoppas på ett Game + läge
i gratis dlc?

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ok men är spelet bra då? Ja just… det har inte ens släppts än😂

Där har du en bra poäng! Sunt förnuft säger att man borde börja i den ändan 😀

1
Skriv svar