Bobby Kotick hintar (igen) om Guitar Hero-comeback

Robot
Bobby Kotick hintar (igen) om Guitar Hero-comeback

Vad har du i fickan, Bobby?

#guitar-hero


Medlem

Känns lika kul som en tamagochi comeback

Medlem

Guitar Hero hade aldrig blivit stort om det släpptes med dagens giriga mikrotransaktioner och onlinehysteri. Troligtvis även svårt med framgång för ett spel som främst spelas på konsol men som skulle bli exklusivt till en konsol ingen köper.

Medlem

Jag vill faktiskt ha detta till barnen. De måste lära sig hur viktigt det är med rock n roll!

Medlem

Äntligen!

Tänker nog ingen.

Medlem

Tror stenhårt på att Microsoft kommer ta tillbaka GH. Som plattform där nya låtar kommer läggas till. Men riktiga musiker måste vara med och håll Harmonix borta från det. Det är stor skillnad på Lead Guitar och Rythem Guitar. DragonForce - Through The Fire and Flames. Det är 2 gitarrister. Om jag hör det men inte Harmonix ska de inte göra musik spel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Äntligen!

Tänker nog ingen.

😂👌

Bobby kotte har verkligen feeling vad folk vill ha..

Medlem

Har fortfarande min Guitar Hero-kontroll liggande bredvid skrivbordet. De få gånger vi har hemmafest brukar den åka fram tillsammans med Clone Hero, laddat med gamla dängor som alla kan och så rockar vi loss som det vore 2006.

Har dock inget behov av ett nytt Guitar hero där varenda låt kostar extra. Man vet ju hur Activision funkar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Backloggens befriare
Skrivet av Freeman79a:

Tror stenhårt på att Microsoft kommer ta tillbaka GH. Som plattform där nya låtar kommer läggas till. Men riktiga musiker måste vara med och håll Harmonix borta från det. Det är stor skillnad på Lead Guitar och Rythem Guitar. DragonForce - Through The Fire and Flames. Det är 2 gitarrister. Om jag hör det men inte Harmonix ska de inte göra musik spel.

Fast nu var ju Guitar Hero 3 inte utvecklat av Harmonix som gjorde ettan och tvåan och sedan Rock Band utan det var Neversoft som gjorde det spelet.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Det hade genuint varit roligt. Fantastiskt fest och coop spel.

Medlem

Eller så kan man spela Clone Hero som är gratis,100 gånger bättre, samt där man kan ladda ner i princip vilken rocklåt som helst.

Allt man behöver är en gammal avdankad gitarr, finns adapters till PS2, PS3, Wii, Xbox etc etc!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Känns lika kul som en tamagochi comeback

Tamagotchi är ju bäst.

Skrivet av Saurfange:

😂👌

Bobby kotte har verkligen feeling vad folk vill ha..

Det är så man vet om man har en hit på gång. Ta ett spel som var äckligt populärt för 15-20 år sedan och "piffa" upp det lite och släpp det på nytt. Ka-ching!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag ser gärna att det kommer tillbaka, så blir det annat än Mario Kart efter för mycket dricka


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent

Guitar Hero 2 var grymt kul och det bästa spelet enligt mig. Vore skoj om de kunde få till något likande igen, men det är ju microtransaktionerna som lockar. De kikar väl på Beat Saber och vill göra likadant, släppa spelet med absolut minimum och sedan ta 50:- per låt.

Inaktiv
Skrivet av Shadee:

Guitar Hero 2 var grymt kul och det bästa spelet enligt mig. Vore skoj om de kunde få till något likande igen, men det är ju microtransaktionerna som lockar. De kikar väl på Beat Saber och vill göra likadant, släppa spelet med absolut minimum och sedan ta 50:- per låt.

Nu blev man glad och tveksam på samma gång. Jag hoppas 50 spänn var överdrivet på BS

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Fast nu var ju Guitar Hero 3 inte utvecklat av Harmonix som gjorde ettan och tvåan och sedan Rock Band utan det var Neversoft som gjorde det spelet.

Det fanns sådana strul i GH 1 och 2 med samt alla Rock Band. Jag hörde direkt när det gick från Lead Guitar till Rythem Guitar och man fick spela båda. Men Neversoft är inte utan skuld de med.

Medlem

Jag hade svinkul med guitar hero när det begav sig. Tyvärr började alla gitarrer glappa och min gamla 360 är död sen länge. Jag skulle tycka det va svinkul om det kom ett nytt GH till de nya konsolerna, skulle köpa direkt förutsatt att gitarrerna inte blir för dyra.

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Nu blev man glad och tveksam på samma gång. Jag hoppas 50 spänn var överdrivet på BS

Yes, det var det faktiskt.
Hade för mig det var mer per låt, men det låg på 1,99€ - så 25:-

Medlem

GH i VR. Börjar i ett garage och spelar inför kompisarna och slutar med att man står på en arena framför ett hav av tusentals fans. Ge mig nu.

Medlem

Vetifan, finns väl en anledning till att det försvann?
Allt har sin tid, har många bra minnen från Guitar Hero, men känner inte precis något sug att spela det igen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tror stenhårt på att Microsoft kommer ta tillbaka GH. Som plattform där nya låtar kommer läggas till. Men riktiga musiker måste vara med och håll Harmonix borta från det. Det är stor skillnad på Lead Guitar och Rythem Guitar. DragonForce - Through The Fire and Flames. Det är 2 gitarrister. Om jag hör det men inte Harmonix ska de inte göra musik spel.

Innan du klagar, ta reda på fakta.

Som tidigare sagts, det var neversoft som gjorde GH3 där TTFAF fanns med. så det är snarare "håll Neversoft borta"

De flesta låtarna i GH1 och kanske 2 var covers, men "bonuslåtarna" man kunde köpa för ingame pengar var orginallåtar och framfördes av band som bl annat bestod av Harmonix anställda, så jo, det var musiker som gjorde de tidiga Guitar hero och sedemera Rock band spelen.

Och att de ibland merge:ade ihop Lead och Rythm är alldeles säkert ett medvetet val för att göra det mer intressant, det är trots allt ett spel, vill du ha autenticitet, spela Rocksmith.

Med det sagt, jag skulle hellre se Rock band uppstå ...till PC.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Själv saknar jag Singstar. Det är ett ännu bättre partyspel då det inte kräver något annat än skär talang för att lyckas bra. Fantastiskt roliga minnen när man på en fest sjunger duett med någon annan som faktiskt kan sjunga och hela festen stannar upp och lyssnar.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag vill faktiskt ha detta till barnen. De måste lära sig hur viktigt det är med rock n roll!

Samma här. Vi spelar Taiko no Tatsujin för full rulle hemma.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har fortfarande mitt gamla 360 inkopplat till TVn och körde Rock band 3 så sent som idag. Tycker fortfarande det är kul spel och hade varit kul om det och GH gjorde comeback, men jag tror det är svårt att få till samma succe som när spelserierna var nya.

Medlem

Usch, massa plastinstrument som kommer skräpa ned stationer om ett halvår (eller bara bli kvar i någons garage) är det sista vi behöver. Ta tillbaka dansmattorna istället! Det var najs! Till och med Nintendo hade en på Gamecube!

Medlem

Jag hade älskat att få ett nytt spel i serien igen. Jag, bröderna och polarna hade skitkul med både Guitar Hero och Rock Band. Sistnämnda brukar vi fortfarande spela ibland, hoppas Epic Games håller det vid liv så länge som möjligt.

Medlem

Jag förstår inte varför så många klagar på att GH och microtransaktioner skulle vara en så dålig kombination. Tänk att få köpa guitarren för en peng och sedan köpa de låtar man faktiskt vill spela, istället för att behöva nöta flera låtar man tycker är dåliga, bara för att komma vidare.

Men jag ser ingen framtid för detta spel, vi hade alla GH som kom under "storhetstiden". Några år senare kom en ny guitarr, med två rader knappar, det köpt vi också men spelade den knappt. Det var lixom redan gjort.

Medlem
Skrivet av Morbidmonkey:

GH i VR. Börjar i ett garage och spelar inför kompisarna och slutar med att man står på en arena framför ett hav av tusentals fans. Ge mig nu.

Unplugged VR
Utvecklare som var med på guitar hero har varit med och gjort spelet.
Finns till alla platformar.
Kan spelas med endast händerna (och kanske hålla i en plastgitarr eller liknande) på Quest 2/3

Finns även spel där man spelar trummor mm. 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Håkan:

Vetifan, finns väl en anledning till att det försvann?
Allt har sin tid, har många bra minnen från Guitar Hero, men känner inte precis något sug att spela det igen.

Ja, det försvann för att Kotick inte ville släppa flera spel.

Det var ju många rop efter fler guitar hero spel när dom slutade släppas från fansen liksom.

12
Skriv svar