Efter alla uppsägningar – CD Projekt-anställda bildar fackförening

Robot
Efter alla uppsägningar – CD Projekt-anställda bildar fackförening

"En starkare röst i krisperioder."

#cd-projekt, #cd-projekt-red


Medlem
Medlem

Bra! Alla vinner på bättre villkor, arbetarna mår bättre och förhoppningsvis gör det att CDPR kan behålla sin talang bättre i framtiden med schysstare förmåner. Starkt gjort av utvecklarna!

Medlem
Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Kan väl i varje fall ge det ett ordentligt försök om du ska trolla.

Pajas.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Kan väl i varje fall ge det ett ordentligt försök om du ska trolla.

Pajas.

För det första kan du lägga ner invektiven. Förstår inte varför du är otrevligt för att jag har en viss politisk åsikt. Om du scrollar upp till andra inlägget så ser du att någon har skrivit "Bra.", helt utan att kommentera varför (vilket jag inte har något problem med). Är det också pajasfasoner enligt dig?

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

För det första kan du lägga ner invektiven. Förstår inte varför du är otrevligt för att jag har en viss politisk åsikt. Om du scrollar upp till andra inlägget så ser du att någon har skrivit "Bra.", helt utan att kommentera varför (vilket jag inte har något problem med). Är det också pajasfasoner enligt dig?

Om man är mot att arbetstagare ska kunna organisera sig fackligt då är man en pajas.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Om man är mot att arbetstagare ska kunna organisera sig fackligt då är man en pajas.

Var har jag sagt att jag är emot att arbetstagare ska kunna organisera sig fackligt? Om jag kommenterar "dåligt" när någon bygger ett fult hus på sin tomt, kan du då sluta dig till att jag är emot att de skulle få bygga ett sådant hus på sin egna tomt?

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

För det första kan du lägga ner invektiven. Förstår inte varför du är otrevligt för att jag har en viss politisk åsikt. Om du scrollar upp till andra inlägget så ser du att någon har skrivit "Bra.", helt utan att kommentera varför (vilket jag inte har något problem med). Är det också pajasfasoner enligt dig?

Det kan ju bland annat ha att göra med att du helt enkelt inte förklarar din åsikt. Vilket gör att andra får tolka det utefter bästa förmåga baserat på det lilla du gett. Du tycker det är dåligt, absolut. Det får du göra. Men skriver man ut en åsikt får man räkna med att andra inte håller med, och de får faktiskt tycka att du är en pajas på grund av det.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det kan ju bland annat ha att göra med att du helt enkelt inte förklarar din åsikt. Vilket gör att andra får tolka det utefter bästa förmåga baserat på det lilla du gett. Du tycker det är dåligt, absolut. Det får du göra. Men skriver man ut en åsikt får man räkna med att andra inte håller med, och de får faktiskt tycka att du är en pajas på grund av det.

Det går helt fint att tycka och tänka vad man vill. Man behöver dock inte säga allt man tänker, och jag är av åsikten att man inte explicit bör kalla någon pajas baserat på i princip ingenting. Vore det rimligt att jag kallade postaren som skrev "Bra." för pajas (jag kan också tolka en massa eftersom hen inte förklarar närmare vad hen menar)? Det skulle aldrig falla mig in, eftersom det både är sjukt otrevligt och dessutom inte finns något som helst underlag för mig att göra det.

Jag är av åsikten att det blir ett extremt dåligt samtalsklimat om tillåter sig att agera på detta sättet. Istället kan man skriva någonting i stil med "Skulle du vilja utveckla varför du tycker att det är dåligt?" och om man sedan inte håller med skriva någonting i stil med: "Jag anser att du har fel på grund av x, y och z".

Om man kollar på FZ egna regler för forumet så står det också:

Citat:

§1.2 Inga personangrepp
Alla kan inte vara kompisar, men vi tolererar inga personangrepp och definitivt inga hotelser - oavsett om de är allvarligt menade eller ej.

samt

Citat:

§2.4 Övrigt
Kritisera gärna det som sägs, skrivs och görs av oss och andra; men kritisera i så fall de åsikter någon har, inte personerna som torgför dem. Om alla följer dessa regler blir det trevligare för oss alla. Den som bryter mot reglerna, blir i första hand varnad, i andra hand avstängd en kortare period eller permanent (vid upprepade förseelser).

Jag inser att det finns saker jag skulle kunna skriva som skulle rättfärdiga ett personpåhopp (folk kan nog fylla i med sin fantasi här utan att jag explicit behöver komma med riktigt obehagliga exempel), men den gränsen kan väl knappast gå vid att man tycker olika kring fackets roll i samhället?

Medlem

Bra


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Det går helt fint att tycka och tänka vad man vill. Man behöver dock inte säga allt man tänker, och jag är av åsikten att man inte explicit bör kalla någon pajas baserat på i princip ingenting. Vore det rimligt att jag kallade postaren som skrev "Bra." för pajas (jag kan också tolka en massa eftersom hen inte förklarar närmare vad hen menar)? Det skulle aldrig falla mig in, eftersom det både är sjukt otrevligt och dessutom inte finns något som helst underlag för mig att göra det.

Jag är av åsikten att det blir ett extremt dåligt samtalsklimat om tillåter sig att agera på detta sättet. Istället kan man skriva någonting i stil med "Skulle du vilja utveckla varför du tycker att det är dåligt?" och om man sedan inte håller med skriva någonting i stil med: "Jag anser att du har fel på grund av x, y och z".

Om man kollar på FZ egna regler för forumet så står det också:

samt

Jag inser att det finns saker jag skulle kunna skriva som skulle rättfärdiga ett personpåhopp (folk kan nog fylla i med sin fantasi här utan att jag explicit behöver komma med obehagliga exempel), men den gränsen kan väl knappast gå vid att man tycker olika kring fackets roll i samhället?

Vi har ingen aning om vad du tycker om fackets roll i samhället. Eftersom du bara sagt "dåligt" utan att utveckla det mer. Vilket var lite av ett pajasmove. Det är inte andra människors ansvar att be dig förtydliga. Om du vill utveckla det inlägget för att få ett mer positivt gensvar så är det ditt egna ansvar. Du verkar förvänta dig att få mer tillbaka än du ger.

Att skriva ett enda ord, och sen predika om dåligt samtalsklimat när det inte riktigt blev som du ville, det är lite väl va?

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Vi har ingen aning om vad du tycker om fackets roll i samhället. Eftersom du bara sagt "dåligt" utan att utveckla det mer. Vilket var lite av ett pajasmove. Det är inte andra människors ansvar att be dig förtydliga. Om du vill utveckla det inlägget för att få ett mer positivt gensvar så är det ditt egna ansvar.

Att skriva ett enda ord, och sen predika om dåligt samtalsklimat när det inte riktigt blev som du ville, det är lite väl va?

Svaret på detta svar har jag redan nedtecknat i inlägget du precis citerade.

Men om man tycker att mitt inlägg var dåligt eller inte tillförde någonting så går det också fint att bara ignorera det. Jag är öppen för all typ av kritik. Det är helt okej. Det enda jag motsätter mig är att jag ska behöva bli kallad pajas för att jag tycker annorlunda beträffande facklig politk.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Svaret på detta svar har jag redan nedtecknat i inlägget du precis citerade.

Men om man tycker att mitt inlägg var dåligt eller inte tillförde någonting så går det också fint att bara ignorera det. Jag är öppen för all typ av kritik. Det är helt okej. Det enda jag motsätter mig är att jag ska behöva bli kallad pajas för att jag tycker annorlunda beträffande facklig politk.

Tråkigt att du upplever dig så påhoppad. Jag tror du ska ta ordet pajas med en nypa salt.

Jag anser att du har fel. För du har inte utvecklat någonting mer än en stark ståndpunkt utan att backa upp åsikten.

Skulle du vilja utveckla varför du tycker att det är dåligt?

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Tråkigt att du upplever dig så påhoppad. Jag tror du ska ta ordet pajas med en nypa salt.

Jag anser att du har fel. För du har inte utvecklat någonting mer än en stark ståndpunkt utan att backa upp åsikten.

Skulle du vilja utveckla varför du tycker att det är dåligt?

Tack, för omtanken. Jag känner mig dock inte påhoppad som i att jag blev ledsen över det. Jag bara är påhoppad, och jag försöker belysa det problematiska i att detta ses som okej eller ingen stor sak givet att det skulle bli ett himla liv om någon agerade likadant mot någon som bara kommenterade "Bra."

Jag har ingen lust att utveckla mitt resonemang.

Medlem

Någon i den här tråden har valt ett mycket passande användarnamn.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Tack, för omtanken. Jag känner mig dock inte påhoppad som i att jag blev ledsen över det. Jag bara är påhoppad, och jag försöker belysa det problematiska i att detta ses som okej eller ingen stor sak givet att det skulle bli ett himla liv om någon agerade likadant mot någon som bara kommenterade "Bra."

Jag har ingen lust att utveckla mitt resonemang.

Nej för du är en bakåtsträvande person som bara vill andra illa. Och bara tänker på dig själv. Du har inget att komma med som inte direkt låter avskyvärt.

Avstängd

Är uppsägningarna en del av deras ESG-anslutning för att göra plats för ett mer "diverse" kontorslandskap eller beror det enkom på finansiella beslut?

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Är uppsägningarna en del av deras ESG-anslutning för att göra plats för ett mer "diverse" kontorslandskap eller beror det enkom på finansiella beslut?

Säkert. Du kan ju kolla själv "Johanna". "Diverse" är ett ord "btw" och det används inte på samma sätt på "svenska" som på "engelska ". Men hatar du "vårat" språk så "fine" det utvecklas.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Säkert. Du kan ju kolla själv "Johanna". "Diverse" är ett ord "btw" och det används inte på samma sätt på "svenska" som på "engelska ". Men hatar du "vårat" språk så "fine" det utvecklas.

Föredrar du "mångfaldigt" bättre?

Jag har försökt att ta reda på det, men hittar inga källor som kan bekräfta anledningen till uppsägningarna. Man har tidigare kommunicerat i samband med ESG-anslutningen att man skulle verka för ett mer "mångfaldigt" kontorslandskap. Därav min fråga.

Sen så heter det inte "vårat" utan "vårt".

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Föredrar du "mångfaldigt" bättre?

Jag har försökt att ta reda på det, men hittar inga källor som kan bekräfta anledningen till uppsägningarna. Man har tidigare kommunicerat i samband med ESG-anslutningen att man skulle verka för ett mer "mångfaldigt" kontorslandskap. Därav min fråga.

Sen så heter det inte "vårat" utan "vårt".

Ah ja det stämmer, ålrajt på den. Tack Johanna!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tycker det känns ganska rimligt 😊


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Är uppsägningarna en del av deras ESG-anslutning för att göra plats för ett mer "diverse" kontorslandskap eller beror det enkom på finansiella beslut?

Det har bara med pengar att göra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vi har det ganska bra med fack i sveriges kultur, flera andra delar av världen har dom på en skala emellan bra och maffia. hoppas det är bra i detta fallet och inte bara leder till förluster för företaget och mindre spel gjorda.

Avstängd

Nusse tycker fack är dåliga, för Nusse har aldrig haft ett jobb och bor i mammas källare. Men skatt det är skit, för det har pappa sagt och så länge man slickar stöveln på nacken så kan den lätta lite, om man har tur.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Skrivet av AfterGlow:

Nusse tycker fack är dåliga, för Nusse har aldrig haft ett jobb och bor i mammas källare. Men skatt det är skit, för det har pappa sagt och så länge man slickar stöveln på nacken så kan den lätta lite, om man har tur.

Vissa personers ekonomiska sinne är... "saker framför näsan finns, något annat finns inte... framtiden, vad är det och varför försvinner saker framför mig när jag blinkar"

Skrivet av Piigge:

Vi har det ganska bra med fack i sveriges kultur, flera andra delar av världen har dom på en skala emellan bra och maffia. hoppas det är bra i detta fallet och inte bara leder till förluster för företaget och mindre spel gjorda.

De är mer "fucked" i andra länder utan Fack. C_C

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Nusse tycker fack är dåliga, för Nusse har aldrig haft ett jobb och bor i mammas källare. Men skatt det är skit, för det har pappa sagt och så länge man slickar stöveln på nacken så kan den lätta lite, om man har tur.

eller så har Nusse haft familjemedlemmar vars fack bytt bort dom lediga månaderna under sommaren för lärare, för en liten högre inkomst INNAN skatt. var inte ett arsle afterglow.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Avstängd
Skrivet av YmerXE:

eller så har Nusse haft familjemedlemmar vars fack bytt bort dom lediga månaderna under sommaren för lärare, för en liten högre inkomst INNAN skatt. var inte ett arsle afterglow.

Oh boohoo.

Du kan ju ta en sväng och läsa vad fackrörelsen gjort för alla oss arbetstagare (dig inkluderad), samt se hur det var innan. Eller ännu bättre, titta hur det ser ut i land utan fackförbund.

Lyft blicken.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Oh boohoo.

Du kan ju ta en sväng och läsa vad fackrörelsen gjort för alla oss arbetstagare (dig inkluderad), samt se hur det var innan. Eller ännu bättre, titta hur det ser ut i land utan fackförbund.

Lyft blicken.

Jag berättade varför det kunde ses som negativt. Men du verkar inte vilja ha en öppen diskussion om det hela. så jag lämnar denna diskussionen, om det är gjort rätt, absolut. då stödjer jag det.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

12
Skriv svar