Red Dead Redemption stöder nu 60 fps på Playstation 5

Robot
Red Dead Redemption stöder nu 60 fps på Playstation 5
Skribent

Det är naturligtvis helt logiskt enligt Rockstar att RDR1 fick 60 FPS på konsol innan RDR2.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det är naturligtvis helt logiskt enligt Rockstar att RDR1 fick 60 FPS på konsol innan RDR2.

Självklart! Här kör man enligt sifferordning!

Skribent
Skrivet av Jozo:

Självklart! Här kör man enligt sifferordning!

Tänkte inte på det...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Äntligen!

Edit:
Äsch fel spel. Trodde såklart det gällde RDR2!

Medlem

Ett av de bästa spelen jag spelat. Hade såklart önskat en riktig remaster men nu kan jag iallafall tänka mig plocka upp det (på ordentlig rea. 579kr på PS Store ser jag nu...)

Medlem

Sweet! Men jag tar nog ändå Switch-versionen för dess portabilitet 😊

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det är naturligtvis helt logiskt enligt Rockstar att RDR1 fick 60 FPS på konsol innan RDR2.

Följer ändå ”modern spel logik” först 4k och att det är omöjligt med mer än 30fps, för att fem år senare leverera 60fps på annan konsol men inte med förbättringarna som gjordes innan…

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Följer ändå ”modern spel logik” först 4k och att det är omöjligt med mer än 30fps, för att fem år senare leverera 60fps på annan konsol men inte med förbättringarna som gjordes innan…

Perfekt sammanfattning.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Sweet! Men jag tar nog ändå Switch-versionen för dess portabilitet 😊

Sweet jag tar endå PC versionen för där spelade vi 60FPS+ redan från start.. och för dess portabilitet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trevlig nyhet! Då måste jag besöka Vilda Västern snart igen, det var ett tag sedan sist. 🤠

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sweet jag tar endå PC versionen för där spelade vi 60FPS+ redan från start.. och för dess portabilitet

Att du aldrig tröttnar på att promota din älskade PC 😂 we get it, Pc master race…

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Att du aldrig tröttnar på att promota din älskade PC 😂 we get it, Pc master race…

Att ni aldrig tröttnar på att promota eran älskade Playstation/Xbox etc 😂 we get it, console plebs....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Att ni aldrig tröttnar på att promota eran älskade Playstation/Xbox etc 😂 we get it, console plebs....

Måste svida när 98% av alla PC spel är portar, och dåliga sådana också 😏

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Måste svida när 98% av alla PC spel är portar, och dåliga sådana också 😏


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Flyter ändå på bättre än det någonsin kan göra på konsolerna.

Medlem

Köpte RDR2 på PS4/5 men orkar inte spela det i 30fps så hoppas på helst en patch eller ett separat PS5-släpp.

Min PC kan i nuläget inte köra RDR2 och det är typ enda spelet jag kan tänka mig uppgradera GPU till men… hade varit så sjukt najs om PS4 Pro patchen fick 60fps stöd på PS5 bara så jag kan spela med DS4 i 60fps

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sweet jag tar endå PC versionen för där spelade vi 60FPS+ redan från start.. och för dess portabilitet

Fast det finns ju inte någon PC-version?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast det finns ju inte någon PC-version?

Sant jag tänkte på RDR2
Jag visar ut mig själv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hallå Xbox då ?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Att ni aldrig tröttnar på att promota eran älskade Playstation/Xbox etc 😂 we get it, console plebs....

Det är väl ingen som promotar konsoler här? Snarare folk som önskar att Rockstar gjorde något vettigt av versionerna som finns till konsol, vilket känns fullt rimligt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är väl ingen som promotar konsoler här? Snarare folk som önskar att Rockstar gjorde något vettigt av versionerna som finns till konsol, vilket känns fullt rimligt?

Ja det var bara ett dumt svar på en dum kommentar. Jag var endå ute och cyklade vilket spel det gällde.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det här skulle givitvis varit en remaster med 120 fps på PS5, det är ett 13 år gammalt spel. Att det nu åtminstone går i 60 är ju förstås bättre än 30 men 60 är något man förväntat sig av en PS4 remaster av ett PS3-spel. Remastern gick nu från usel till godkänd, inget att varken hurra eller bua skulle jag säga.

Medlem

Rockstar gonna Rockstar.

Snart kommer RDR2 till mobil med 60 fps och mikrotransaktioner för exakt allt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Jozo:

Självklart! Här kör man enligt sifferordning!

Då kräver jag Red Dead Revolver först i 60fps!!! ;D

Det är bastarden som R* inte ger någon kärlek till alls haha!

Medlem

Jag spelar bara Rdr2 online så jag tänkte direkt att det var det som fått 60fps. Och att en uppgradering nu ändå är rätt värdelös när online endå redan dött....... tänkte helt fel alltså.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Det här skulle givitvis varit en remaster med 120 fps på PS5, det är ett 13 år gammalt spel. Att det nu åtminstone går i 60 är ju förstås bättre än 30 men 60 är något man förväntat sig av en PS4 remaster av ett PS3-spel. Remastern gick nu från usel till godkänd, inget att varken hurra eller bua skulle jag säga.

Wonk att inte PS4 också får möjligheten, hade tagit upplåst med VRR också där om det är så att den inte kan hålla 60FPS stabilt, men PS3360 klarade ju 20-30 FPS så har svårt att se hur PS4 inte orkar...
Så typ minsta möjliga för godkänt på PS5 och PS4 under all kritik...

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Hallå Xbox då ?

Tror det har varit 60fps hela tiden på series x

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tror det har varit 60fps hela tiden på series x

Fel. Har aldrig varit det.

Medlem
Skrivet av Peer165:

Fel. Har aldrig varit det.

Du har rätt! Visste det var något med xbox versionen men det var upplösningen som var hög inte fpsen

12
Skriv svar