FZ Play – Vi gör Dogtown osäker i Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Robot
FZ Play – Vi gör Dogtown osäker i Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
Medlem

Dålig dag! Får se i efterhand!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Vill ju kolla men samtidigt inte spoila för mig själv... Sjukt tag

Medlem
Skrivet av robbis:

Vill ju kolla men samtidigt inte spoila för mig själv... Sjukt tag

Samma här. Kommer avstå.

Medlem

Levlar min karaktär för fullt i Cyberpunk 2077,
är level 10 och ser fram emot expansionen också 😀

Medlem

Körde ca 36 timmar när det kom och kom precis till sista missionet, som aldrig blev gjort. Så installerade på nytt nu när 2.0 kom och kör en 5-6 timmar än så länge. Flyter helt klart bättre och polisen beter ju sig som en polis ska göra, likt GTA.

Så ja, blir att köra igenom det innan man hoppar in och kör DLC:t!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

CTI
Medlem

Kanske hoppar in i början på streamen, vill ej spoila för mig själv.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

"Vi recenserade den första (och enda) Cyberpunk 2077-recensionen förra veckan." - "recensionen" ska antagligen vara "expansionen".

Medlem

Hur fungerar det, spelar man först igenom vanliga spelet för att sen hoppa till expension-delen?

Medlem
Skrivet av Whisp:

Hur fungerar det, spelar man först igenom vanliga spelet för att sen hoppa till expension-delen?

Expansionen lägger till grejjer som påverkar "vanliga" spelet. Så finns en poäng med att vänta med att starta tills expansionen släpps i kväll.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Expansionen lägger till grejjer som påverkar "vanliga" spelet. Så finns en poäng med att vänta med att starta tills expansionen släpps i kväll.

Trodde allt nytt för grundspelet redan släppts iom patch 2.0?

Och att expansionen dessutom är fristående så man inte behöver ha kört grundspelet innan man kör expansionen, men det kanske är fel?

Medlem
Medlem
Skrivet av cyprox:

Trodde allt nytt för grundspelet redan släppts iom patch 2.0?

Och att expansionen dessutom är fristående så man inte behöver ha kört grundspelet innan man kör expansionen, men det kanske är fel?

Relic trädet får man inte tillgång till förrän man startar expansions quest linen. Man kan även starta questlinen före man klarar spelet. Expansionen lägger även till en ny ending så det är till viss mån även rekommenderat att man kanske inte klarat base spelet innan man kör expansionen. Det läggs till som en quest line på kartan enligt reviews och inte som en ny gamestart. Men testare har skrivit att Makigai fordonen, nya vapnen osv spawnar ute i den vanliga delen av staden, men bara om du har expansionen aktiv, vilket gör att jag inte kommer starta bas spelet innan expansionen releasar.

Medlem

Efter kvällens stream har vi lärt oss en två saker.
Ett, Cyberpunk 2.0 ser riktigt saftigt ut.
Två, Wakkaah dödar fler med sina "olyckor " med bilen , än vad han gör när han faktiskt försöker skada någon med vapen.


signatur

It´s a me

Moderator
Skrivet av Visual Prick:

Efter kvällens stream har vi lärt oss en två saker.
Ett, Cyberpunk 2.0 ser riktigt saftigt ut.
Två, Wakkaah dödar fler med sina "olyckor " med bilen , än vad han gör när han faktiskt försöker skada någon med vapen.

URSÄKTA?!?!

Medlem

Haha!

Expansionen ser riktigt maffig ut, ser fram emot det. Blir ett nytt spel för mig, har spelat igenom det två gånger redan men blir klart intressant att se vad som förändrats. Och så expansionen givetvis...

Är ju bra att spelet är singleplayer, hade ju aldrig vågat gå utanför dörren när Wakkaah är ute och kör... :).

Tack för en bra stream ikväll!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

URSÄKTA?!?!

Det farligaste vapnet i din arsenal, det är körkortet. Eller rättare sagt, avsaknaden av ett körkort.


signatur

It´s a me

Chefredaktör
Skrivet av Visual Prick:

Efter kvällens stream har vi lärt oss en två saker.
Ett, Cyberpunk 2.0 ser riktigt saftigt ut.
Två, Wakkaah dödar fler med sina "olyckor " med bilen , än vad han gör när han faktiskt försöker skada någon med vapen.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Det farligaste vapnet i din arsenal, det är körkortet. Eller rättare sagt, avsaknaden av ett körkort.

Mja, när Wakkaah i början av streamen pratade om att "köra båge och hugga folk med katanan" lät det bra. Tänker att otrimmad A-traktor med bägge händerna på styret låter lite säkrare för både oss och Wakkaah

Edit: Skulle gärna våga åka bil med Wakkaah IRL dock, jag hade gärna åkt med i bilen till Moderskeppet om jag kunnat följa med på resan

Edit 2: Jag vill nämna ett par andra saker med streamen också, exempelvis att Wakkaah är enastående på att inkludera oss i chatten/oss tittare på vad som händer, vi känner oss med i spelet. I just detta spel finns det inte riktigt tid, annars frågar Wakkaah oss ofta i chatten "Vilket alternativ ska vi välja?". Jag känner mig delaktig, även de gånger jag inte lyckas vara med live i chatten utan ser efteråt, att Wakkaah är på spelarnas sida på ett sätt. Så tack, Wakkaah Inte bara får vi se på när någon spelar, utan är delaktiga och känner med karaktärerna som spelas.

Edit 3: Aha spelet med? Jag har inte kört CP2077 alls, och får vänta med sånt. Min i5 gen 4 är inte riktigt med på noterna. Har back-logg så det räcker ändå. Spelet verkar kul så det räcker, ja!

Moderator
Skrivet av attic:

Mja, när Wakkaah i början av streamen pratade om att "köra båge och hugga folk med katanan" lät det bra. Tänker att otrimmad A-traktor med bägge händerna på styret låter lite säkrare för både oss och Wakkaah

Edit: Skulle gärna våga åka bil med Wakkaah IRL dock, jag hade gärna åkt med i bilen till Moderskeppet om jag kunnat följa med på resan

Edit 2: Jag vill nämna ett par andra saker med streamen också, exempelvis att Wakkaah är enastående på att inkludera oss i chatten/oss tittare på vad som händer, vi känner oss med i spelet. I just detta spel finns det inte riktigt tid, annars frågar Wakkaah oss ofta i chatten "Vilket alternativ ska vi välja?". Jag känner mig delaktig, även de gånger jag inte lyckas vara med live i chatten utan ser efteråt, att Wakkaah är på spelarnas sida på ett sätt. Så tack, Wakkaah Inte bara får vi se på när någon spelar, utan är delaktiga och känner med karaktärerna som spelas.

Edit 3: Aha spelet med? Jag har inte kört CP2077 alls, och får vänta med sånt. Min i5 gen 4 är inte riktigt med på noterna. Har back-logg så det räcker ändå. Spelet verkar kul så det räcker, ja!

Tack för de fina orden! <3 Jag känner lika dant, det känns som att vi spelar tillsammans!

1
Skriv svar