Spider-Man 2 lanseras i 30, 40 och 60 fps – ray tracing hela vägen

Skribent
Skrivet av Demasoni:

Nu är jag visserligen bortskämd med 100-170 fps på PC i äventyrsspel. Men blev förvånad att någon vill välja 30 / 40 fps på Playstation 5 som ändå är en modern enhet när dem ger 60 som alternativ. 60 är ju redan lågt nog och känns som minimum sedan 15 år tillbaka

Var det inte DF som sa att om man har möjligheten att spela GOW: Ragnarok på 40 FPS-läget, så är det det bästa valet. Jag minns inte, men har något vagt minne av det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jaha, nu slog "Behöver en ny tv"-känslan till igen. Eller ja, behöver och behöver... Villhöver!

Vår (4K, HDR från cirka 2016) är alltjämt trevlig, men känner mer och mer ofta att jag saknar visst visuellt lullull.

Håll ut till Black friday.

Själv köpte jag min tv (fjolårets modell LG OLED C2) just innan sommaren och fick den så billigt som det aldrig varit innan enligt prisjakt. C3 är den nya.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jaha, nu slog "Behöver en ny tv"-känslan till igen. Eller ja, behöver och behöver... Villhöver!

Vår (4K, HDR från cirka 2016) är alltjämt trevlig, men känner mer och mer ofta att jag saknar visst visuellt lullull.

Det är bara och öppna plånboken och slå till på direkten haha
Som hittat.... not


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Var det inte DF som sa att om man har möjligheten att spela GOW: Ragnarok på 40 FPS-läget, så är det det bästa valet. Jag minns inte, men har något vagt minne av det.

Blev lite nyfiken vad dem kan ha menat, så Kollade precis på Digital Foundry tech review av God of War Ragnarök på PS5 från youtube. Och den som pratade rekommenderade high performance mode (high framerate mode) om man hade en snabb skärm/tv med VRR, vilket gav runt 80 fps. han sa "it is a significant move in terms of input response and fluidity"

Skribent
Skrivet av Demasoni:

Blev lite nyfiken vad dem kan ha menat, så Kollade precis på Digital Foundry tech review av God of War Ragnarök på PS5 från youtube. Och den som pratade rekommenderade high performance mode (high framerate mode) om man hade en snabb skärm/tv med VRR, vilket gav runt 80 fps. han sa "it is a significant move in terms of input response and fluidity"

Ah. Så kanske det var.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

40fps läget med en LG oled är grymt 👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

12
Skriv svar