Hades II släpps i early access nästa år

Robot
Hades II släpps i early access nästa år

Och kommer att ha riktigt mycket innehåll redan då.

#Hades-2, #Supergiant-games


Medlem

Känns som måste köp.
Det här kan man köpa under EA och sen låta ligga till officiellt släpp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir nog fantastiskt. Ettan var helt underbar, spelade igenom det till stor del!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Är tvåan i samma klass som det första blir det mästerligt. Hades är så otroligt bra.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Jag hoppar early access men ser fram emot när det släpps på riktigt. Fint att höra att det går framåt iaf. Stor hype!

Skrivet av maniac:

Är tvåan i samma klass som det första blir det mästerligt. Hades är så otroligt bra.

Jag hade svårt för det. Tror jag är för gammal/för sliten i hjärnan. Tryckte på alla knappar jag kunde och hoppades på det bästa. Gick för fort för mig

Skribent

Jag har nog i alla fall 80-90 timmar i första och har en del av storyn kvar. Kommer in i perioder där jag nöter en del, för att sedan lägga bort det en längre tid. Lite oklart hur jag ska avancera i storyn nu också. Blir instaköp på tvåan.

Appropå ettan så var det tydligen en som nyligen blev den förste att klara Hades med all "heat" aktiverad. Se upp för spoilers om ni inte lirat ettan och har det i backloggen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Jag har nog i alla fall 80-90 timmar i första och har en del av storyn kvar. Kommer in i perioder där jag nöter en del, för att sedan lägga bort det en längre tid. Lite oklart hur jag ska avancera i storyn nu också. Blir instaköp på tvåan.

Appropå ettan så var det tydligen en som nyligen blev den förste att klara Hades med all "heat" aktiverad. Se upp för spoilers om ni inte lirat ettan och har det i backloggen.

https://youtu.be/-akO4ZyTdOs?feature=shared

Man fortsätter med storyn genom att fortsätta ha död på Hades kort och gott


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Man fortsätter med storyn genom att fortsätta ha död på Hades kort och gott

Ja, fast just nu känns det inte riktigt som det. Som att jag missar något. Sitter fast med många gudar och tycker inte något särskilt öppnar sig.

Tänkte inte förklara mer än så för då blire spoilers väldigt långt in i spelet.

Medlem

Dags att damma av ettan. Även om jag tycker det är överskattat (för långt) så är det roligt som fan.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, fast just nu känns det inte riktigt som det. Som att jag missar något. Sitter fast med många gudar och tycker inte något särskilt öppnar sig.

Tänkte inte förklara mer än så för då blire spoilers väldigt långt in i spelet.

Nu var det ett tag sen jag körde Hades (ett mycket bra spel) men jag upplevde aldrig att man "fastnar" utan allt fortsätter ju mer man spelar.
Förstår inte riktigt vad du menar med sitter fast med många gudar, man träffar ju gudarna eftersom och man ökar vänskapen typ. (hjärtan)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Nu var det ett tag sen jag körde Hades (ett mycket bra spel) men jag upplevde aldrig att man "fastnar" utan allt fortsätter ju mer man spelar.
Förstår inte riktigt vad du menar med sitter fast med många gudar, man träffar ju gudarna eftersom och man ökar vänskapen typ. (hjärtan)

Japp. Genom att ge dem grejer, men är det ett lås vid nästa hjärta så måste andra saker hända först för att du ska kunna utveckla din relation med den guden. Det går inte att skänka dem grejer, och så är det på de gudar som jag inte har maxat.

Kan just nu inte skänka någon gud någonting för atr avancera, så antagligen måste jag väl springa igenom spelet tills jag triggar något som öppnar upp något.

Skrivit mer utförligt i spoilertagg nedan, varning för sent gameplay, ~75-80h in i spelet.

Sitter främst fast med Persephonie som vill lösa tvisten mellan Hades och Zeus, men får aldrig möjlighet att utveckla relationen med henne. Har även fastnat på Hades och Zeus och någon mer som jag inte kommer ihåg nu (är på pendeln). Resten är typ klar.

1
Skriv svar