Steam fyller 20 år i dag!

Robot
Steam fyller 20 år i dag!

Kan gå på bolaget och handla medicin åt dig mot din åldersångest.

#half-life-2, #steam, #valve


Medlem

2009 blev jag medlem då jag byggde min dåvarande dator. Körde mest konsol innan dess.

Medlem

16/11 2004 för min del. Minns jag var tvungen och var inte alls glad över det.


signatur

I drank what?

Medlem

Var starkt emot Steam när det kom och skaffade det inte förrän man var illa tvungen när HL2 släpptes.

Medlem

Mars 2008 - "The Orange Box Retail"

Medlem

Mars 2004 blev man påtvingad det där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har tydligen varit medlem på steam sedan 14 september 2003, vill minnas att det blev ett krav för att spela CS 1.6 efter ett tag...

Medlem

12 sep 2003


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Mitt konto är från november 2004. Half-Life 2s release indeed Det krävde ju online för att starta (eller det var det jag trodde iaf), så jag startade spelet medan jag var online sen drog jag ur modemet ur väggen. Kändes som jag lurade systemet En mer fysisk tid!


signatur

Videomupp

Medlem

Registrerade mig ett drygt år efter sjösättningen. På den tiden var Steam bara ett nödvändigt ont för att spela CS, nu har jag över 500 spel i biblioteket.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Skaffade det för jag tvingades i samband med något CS köp. Nu för tiden används det väldigt sällan enbart om jag ska spela något som inte går att köpa på andra plattformar.

Geeks Gaming

2003 skaffade jag mitt första konto, tappade sen intresset och glömde såklart bort inloggningsuppgifterna så det fick bli att skapa mitt nuvarande konto som använts sedan 2009

Medlem

Konto sedan 2003-10-25. Var inte överförtjust.
Jag gick väl med för att spela CS 1.6.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Skaffade inte innan HL2: EP 2, klarade mig bra utan det tillsdess och var inte alls speciellt förtjust i möget. Sen var man tvungen.

Medlem

Drog igång kontot 8 April 2004 med Half-Life. 😁

Medlem

20 år om en månad.. RIP WON.. Det var inte en direkt frivillig övergång för att kunna fortsätta spela HLDM/TFC. Så här, långt långt senare, är jag nöjd att vi blev påtvingade Steam.

Medlem

Maj 2004. Gillade Steam redan från dag ett. Det fanns dock inte så stort utbud där då utöver valves egna spel.

Medlem

Mitt konto fyller 20 om två veckor.

Medlem

Startade mitt Steam konto år 2016. Visste vad Steam var men lirade pirat fram till att jag upptäckte hur jäkla smidigt det var med Valves spelklient. Slutade pirata efter det. Så smidigt att ha allt samlat i Steams bibliotek som jag nu har samlat på mig 724 spel sedan 2016. Synd att EPiC Games har rört om det i grytan. Har funderat flera gånger på att pirata PC spel som blev 1år exklusiva för EPiC Store men har inte gjort det.

Jag älskar verkligen Steam med alla sina funktioner som statistik, guider, enorma community med grupper, moddar, workshop etc. .
Den är verkligen komplett i mitt tyke.

Skrivet av Morhaxvith:

Mars 2008 - "The Orange Box Retail"

Ja, denna box är ju kultförklarad o en super fin samling. Grymt bra spel. Synd bara att episod 3 ligger o skaver i våra minnen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

20 år har gått snabbt. För snabbt.

Medlem

Gjorde lumpen 2003-2004 och 12 september va en fredag och minns faktist att man gick hem i uniformen.. bytade om .. tog cykeln till dåvarande flickvän o gjorde de som skulle göras sen va de utgång på krogen och dagen efter den 13e så i baksmällan dimma så reggade man sin profil man har än idag och 300 spel senare.
Vill minnas man kunde ladda ner vissa moddar till HL1 via steam från dag 1 då man även spelade ofantliga mängder Day Of Defeat.. men mest minns man att problemen med attt få in senaste patchen nu va bortblåst

Medlem

Då jag i princip enbart spelade Tibia, WoW och Lineage 2 på PC mellan 2003-2009 så var jag ganska sen med Steam!

26 November 2009🥳

Medlem

Blev tydligen medlem januari 2004, relativt tidigt ändå, bara några månader efter starten. Det syns dock på kontonamnet som är en gammal hotmail-adress som inte går att byta 😅

Medlem

2003. Min ID är endast 4 siffror....

Medlem

2004 vid release av HL2, hatade tjänsten då, dels pga serverstrul och dels att det var massa begränsningar (eller iaf nytt och ovant interface) för att mixtra med tex HLTV.

Mos
Medlem
Skrivet av Skyrage:

2003. Min ID är endast 4 siffror....

Satan min är på 5....

Medlem

I samband med HL2 lanserades


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Fasen va tiden går fort, redan 20 år sedan man hytte med näven i luften o svor åt steam ska minsann inte komma o tvinga på en någon launcher för oss som skulle spela CS

Medlem

Helt ärligt.

Jag skaffade Steam igår

Vann jag som färskast??

Medlem
Skrivet av NordhNet:

2003 skaffade jag mitt första konto, tappade sen intresset och glömde såklart bort inloggningsuppgifterna så det fick bli att skapa mitt nuvarande konto som använts sedan 2009

Samma situation här, men mitt nuvarande konto är från 2012 och det är där jag har mest spel.
Minns inte om jag hade några andra spel än Half life 2 på det gamla kontot.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar