Larian befarade låga Baldur's Gate 3-betyg på grund av buggar

Robot
Larian befarade låga Baldur's Gate 3-betyg på grund av buggar
Medlem

är mitt GOTY men det är trots buggarna, jag hade semester så tryckte BG3 riktigt hårt, men när jag väl kom till Act3 så började min save gå sönder helt och hållet, karaktärer glömde bort saker jag gjort, och 2 personer som skulle vara döda var icke det något mer. har parkerat min save där tillsvidare så den inte går sönder mer. men som sagt act1 och 2 var helt klart GOTY för mig, älskar spelet, men buggigt blir det senare i spelet.

Medlem

Baldurs Gate 3 är det bästa spel jag någonsin spelat. Witcher 3 är härmed officiellt degraderat till världens näst bästa spel.

Själv har jag inte stött på några stora buggar än. Har dock inte kommit till akt 3 än, men jag tycker att allt flyter på fint.

Det enda smolket i bägaren var en boss som jag valde att ta av daga på ett okonventionellt vis, som sedan visade sig överleva och hade inget minne av att hon borde vara död

Det är definitivt det bästa spelet jag också spelat i mitt liv (såg att jag skrev likadant som ovan, så ändrade mitt uttryck lite). Jag har 350 timmar spelat enligt Steam sedan det släpptes. :3

Det var väldigt länge sedan ett spel engagerade mig så här mycket.

Medlem

Det måste vara den tyska arbetsmoralen som är orsaken.

Medlem

Jag brukar inte köpa spel så här nära på release pga backlogg och begränsad tid att spela men köpte BG3 direkt. Är kanske 80% igenom act 2 och har inte upplevt några buggar i själva spelet. Sen har det kraschat cirka 5 ggr men inget som stört upplevelsen. Ser det som acceptabelt med en speltid på 55 timmar hittills. Riktigt bra spel och det är deprimerande att jag aldrig kommer ha tid att köra igenom en det en gång till.

Avstängd
Skrivet av Das Davve:

Baldurs Gate 3 är det bästa spel jag någonsin spelat. Witcher 3 är härmed officiellt degraderat till världens näst bästa spel.

Själv har jag inte stött på några stora buggar än. Har dock inte kommit till akt 3 än, men jag tycker att allt flyter på fint.

Det enda smolket i bägaren var en boss som jag valde att ta av daga på ett okonventionellt vis, som sedan visade sig överleva och hade inget minne av att hon borde vara död

Fram till Act 3 är det inte så många buggar och prestandaproblem, men vid Act 3 spårar det ur tyvärr.

Jag väntar 6 månader till innan jag sätter igång igen.

Medlem

Akt 3 är inte färdigt, så enkelt är det... men spelet är så bra att det står sig ändå. Dock sanslöst trist att inga spel släpps i komplett skick nuförtiden.

... men är övertygad att BG3 är GOTY oavsätt. När de väl släpper en "definitive edition" (känns som en säker gissning) så kommer detta vara ett spel som det pratas högaktningsfullt om i år framöver. Det är jag säker på.

Medlem

Älskade akt 1! Akt 2 sämre.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Det måste vara den tyska arbetsmoralen som är orsaken.

I Belgien?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Har haft riktigt kul med spelet. Har knappt haft någon bugg än (jag är dock fortfarande på act 2)
Men en spelförstörande bugg inträffade pch jag kunde inte ta mig ifrån mitt camp.
Spelet autosparar ju rätt ofta så som tur var behövde jag bara spela om typ 15min.... Men ändå sånt ska inte behöva ske.

Skrivet av Barak:

I Belgien?

Den är som bäst där.

Medlem
Skrivet av Barak:

I Belgien?

All vet att belgare egentligen är plattyskar.

Medlem

Stött på en del buggar men trots det ett alldeles fantastiskt spel, 10/10 utan tvekan och förmodligen årets bästa.

1
Skriv svar