Visa upp din Starfield-hjälte!

Redaktör
Ponny
Visa upp din Starfield-hjälte!

Kanske tjuvstartade du redan den 1 september, kanske lyfte din raket igår, kanske ska du ta första stegen i helgen? Oavsett vad är det hög tid att visa upp (och berätta om) din Starfield-karaktär! Jag kan börja. Visserligen har jag 50 timmar (kampanj och new game +) med min recensions-astronaut, Kayleen, men när recensionen var färdigskriven kände jag för ytterligare en hjältinna.

En som kan utforska galaxen på egna villkor. Att veta lite hur världen är uppbyggd hjälpte förstås, och jag såg framför mig en ensam rymd-cowboy (girl?) någonstans i Freestar Collective. Milo växte fram i huvudet. En kvinna med huvudet på skaft, hjärtat på rätt plats, med talets gåva, förmågan att vara sin egen lyckas smed, och en stor nyfikenhet på det okända. Jag är, trots allt, redo att göra den här resan igen men den här gången utforska alla möjliga (och omöjliga) sidospår. Jag är väldigt nyfiken på vart vår resa ska ta vägen.

Berätta! Visa! Vem är din Starfield-hjälte?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

@Fredrik Eriksson
Kayleen ser ut som en kvinnlig Cal Kestis.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kanske tjuvstartade du redan den 1 september, kanske lyfte din raket igår, kanske ska du ta första stegen i helgen? Oavsett vad är det hög tid att visa upp (och berätta om) din Starfield-karaktär! Jag kan börja. Visserligen har jag 50 timmar (kampanj och new game +) med min recensions-astronaut, Kayleen, men när recensionen var färdigskriven kände jag för ytterligare en hjältinna.

En som kan utforska galaxen på egna villkor. Att veta lite hur världen är uppbyggd hjälpte förstås, och jag såg framför mig en ensam rymd-cowboy (girl?) någonstans i Freestar Collective. Milo växte fram i huvudet. En kvinna med huvudet på skaft, hjärtat på rätt plats, med talets gåva, förmågan att vara sin egen lyckas smed, och en stor nyfikenhet på det okända. Jag är, trots allt, redo att göra den här resan igen men den här gången utforska alla möjliga (och omöjliga) sidospår. Jag är väldigt nyfiken på vart vår resa ska ta vägen.

Berätta! Visa! Vem är din Starfield-hjälte?

<Uppladdad bildlänk>

Går det att få upp den rutan du har på screenshoten efter man börjat spelet?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Redaktör
Ponny
Skrivet av Force:

Går det att få upp den rutan du har på screenshoten efter man börjat spelet?

Osäker. Inte försökt, men jag tror inte det...? Har gärna fel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Nazis from space

Backloggens befriare

Inte min, men @Jonseredrocks göbbe!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Riktiga rymdhjältar har ett högt bmi!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

eld
Medlem

Precis flyttat in i en skiten container i Neon, livet går bra!

Inaktiv

Är det inte svårt att leva sig in när man gör sin gubbe...annorlunda?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Inte min, men @Jonseredrocks göbbe!

<Uppladdad bildlänk>

Är de bara jag eller är dom ganska lika? (USA senator Sarah mcbride)

Backloggens befriare
Skrivet av kennyg123:

<Uppladdad bildlänk>
Är de bara jag eller är dom ganska lika? (USA senator Sarah mcbride)

Haha!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_332538:

Är det inte svårt att leva sig in när man gör sin gubbe...annorlunda?

precis tänkt mig detsamma.
För mig går det inte, jag läre göra min hjärnas steriotyp av X typ klass jag kör ^^

Skribent

Möt Fistelkvist som vandrar genom livet med kniven i högsta hugg. Fritidsintressen: matlagning, ljuga för folk, göra inbrott. (Samma typ jag alltid kör i Bethesdas spel.)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

signatur

Live long and prosper

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Är det inte svårt att leva sig in när man gör sin gubbe...annorlunda?

Tycker jag inte. Inte svårare än att leva sig in i en bokkaraktärs situationer och känslor, och där får man ju ändå allting serverat.
Det svåraste med att leva sig in i någon karaktär är väl istället när man erbjuds alternativ och scenarion man inte kan förlika sig med på något sätt, som dåligt manus, konstiga och begränsade händelsealternativ där inget passar den karaktären man målar upp framför sig osv.

Ett bra exempel är:

Medlem

Jackie the Scoundrel!

Inaktiv

Fan, hur jag än gjorde såg min karaktär ut som PewDiePie.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Döpte du henne till "Karen"?

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Döpte du henne till "Karen"?

Hen heter Alex

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Inte min, men @Jonseredrocks göbbe!

<Uppladdad bildlänk>

Någon som är besviken på invandringen i Sverige.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Är det inte svårt att leva sig in när man gör sin gubbe...annorlunda?

för mig skulle de förstöra hela spelet om man inte kunde ta sin karaktär seriöst alls pga utseendet

Medlem
Medlem

Är desvärre jagad av vissa skummisar så kan inte visa ansiktet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Här e min karaktär, växte upp på gatorna och hade en hård uppväxt. Har en tendens att stjäla allt i sin väg i för en lätt slant, drar sig inte för att sätta en kula bakhuvudet på folk om det gynnar henne ekonomiskt.

]


signatur

God is dead

Medlem

Undra vad han åt till frukost ?

Medlem

Trawe Othef, Street-rat och före detta long hauler. Men efter.... miner mishap.... (ba-dum-tss). Så har han nu valt att följa sina rötter, istället för att härja på gatorna så är det dags att expandera, sikta mot stjärnorna....

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Undra vad han åt till frukost ?

Om han fanns på riktigt skulle det varit mig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar