FZ Play – Starfield-resan fortsätter

Robot
FZ Play – Starfield-resan fortsätter

Häng med Wakkaah och FZ ut i rymden.

#fz-play, #starfield


Medlem

Inte ikväll tyvärr, men ha så kul!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Moderator

Resan fortsätter och jag kommer låta tittarna styra lite mer ikväll!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Resan fortsätter och jag kommer låta tittarna styra lite mer ikväll!

Hade gärna kollat och ser fram emot original releasen. Vad tycker du personligen om spelet? Vart hamnar det på skalan?

Medlem

Efstar har rejäl Chuck Norris-vibb måste jag säga!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Geeks Gaming
Skrivet av jonis:

Efstar har rejäl Chuck Norris-vibb måste jag säga!

Du menar väl att Chuck Norris är väldigt lik Efstar? 😁

Inaktiv

Jobbar party-boy (Chris Pontius) på FZ? Helvete vad likt.

Medlem
Skrivet av jonis:

Efstar har rejäl Chuck Norris-vibb måste jag säga!

Haha skulle precis skriva någe liknande

Medlem

Andra bra rymdspel, nya som gamla:

Descent: Freespace / Freespace 2
Starlancer och Freelancer
XCom Interceptor
Star Wars: Squadrons
Wing Commander-serien (även de första )
Everspace, Everspace 2

Medlem

Vi surrade lite om kommande spel under kvällens stream och ett av dem är Falling Frontier som är försenat men planerat släppas "soon" så förhoppningsvis under vintern.

Ett taktiskt strategispel vars ljud och presentation känns oerhört stämningsfull! Väldigt mycket Expanse känsla!
Gameplay börjar omkring 1:30


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kollade lite snabbt.

Jag reagerade direkt på landskapet…
Är det bara jag som tycker att världen ser lite väl platt, grått och lowpoly ut? :/


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Kollade lite snabbt.

Jag reagerade direkt på landskapet…
Är det bara jag som tycker att världen ser lite väl platt, grått och lowpoly ut? :/

Det finns 999 andra världar åtminstone. Varierande platt, färg och poly.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du menar väl att Chuck Norris är väldigt lik Efstar? 😁

Haha, fel av mig 😁


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Andra bra rymdspel, nya som gamla:

Descent: Freespace / Freespace 2
Starlancer och Freelancer
XCom Interceptor
Star Wars: Squadrons
Wing Commander-serien (även de första )
Everspace, Everspace 2

Freelancer var ju en riktig dold juvel på den tiden men håller det verkligen än idag?

Moderator

Kul med alla speltips efter kvällens stream. Å underbart äventyr. En kort liten avstickare blev helt plötsligt en lång actionrulle!

Medlem

Verkar som Mack inte tycker om spelet;

Medlem

Har så sjukt kul i det här spelet. Och inte hittat 1 bugg. Helt galet. Och det blir bara bättra o bättra. Finns inget att gnälla på. 10 av 10.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Kollade lite snabbt.

Jag reagerade direkt på landskapet…
Är det bara jag som tycker att världen ser lite väl platt, grått och lowpoly ut? :/

Jo du är inte ensam.

Detta spel var nog lite överhypat.

Medlem

Fan, jag tröttnade efter några timmar. Höll min hype rätt tam ändå, är gammal nog och har spelat alla deras tidigare spel så jag visste lite vad jag kunde förvänta mig. Ändå så saknar jag något, en känsla, underhållning... jag vet inte. Återstår att se om det kommer nytt intresse i framtiden.

Medlem

7/10 får det av mig efter 25 timmar. En del buggar har jag råkat utför och det märks att spelmotorn har sina begränsningar. Betyget kanske ökar efter några timmar till. Tycker det är skönt att spelet låter en teleportera sig runt då det inte handlar så mycket om utforska som i andra rymdspel. Tror spelet kommer bli bättre men känns som det finns en del att fixa. T.ex. kartan så man slipper springa runt och leta efter var man kan sälja eller köpa vissa saker. För sig är platserna väldigt små så är lätta att hitta. Tycker de även lägga till så man kan ställa kontrast och ljusstyrka i spelet. Finns i foto-läget så borde inte vara så svårt att fixa. Redan fixat vissa saker med hjälp av mods, som FOV, DLSS och även installerat Reshade och det gjorde spelet betydligt snyggare.

CTI
Medlem

Måste tacka Wakkaah för trevliga streams, har stillat mitt köpbegär för stunden

Gårdagens stream var kanon, vi kollar in den här sidequesten, som sedan vart hela kvällens stream

Ses ikväll igen.

To Infinity and Beyond!


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Redaktör
Söndagens Starfield-stream inställd

Vi måste tyvärr ställa in Starfield-streamen på söndag kväll, eftersom Wakkaah åkt på rymdinfluensa och hög feber. Men han gör ett nytt försök när han är frisk, vi återkommer om när.


signatur
Inaktiv

Att ens photo mode bilder blir loading screens är ju kul. Har samlat ihop 30 bilder på olika buggar som nu hela tiden påminner mig att inte förköpa spel. Särskilt Bethesda-spel.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Tycker han låter rätt så nöjd. Den här snubben däremot.

https://twitter.com/i/status/1698158088732205552


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Tycker han låter rätt så nöjd. Den här snubben däremot.

https://twitter.com/i/status/1698158088732205552

Vad hemskt att tvingas välja kön på sin karaktär. Lättstötta människor nu för tiden 😁

Medlem
Skrivet av totte1015:

Shit vad snubben bara matade på med klagomål... Mata, mata, mata...

Personligen tror jag dock att jag kommer digga spelet. Om jag nu kommer kunna spela det på min relik som ligger strax under minimum spec.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Maguz:

Tycker han låter rätt så nöjd. Den här snubben däremot.

https://twitter.com/i/status/1698158088732205552

Hahaha!

Lite skönt med folk som vågar reagera med emfas ändå.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Hahaha!

Lite skönt med folk som vågar reagera med emfas ändå.

Current day californian shit!

Tror proppen smällde här: heelvsbabyface spelar mer Starfield, såg det komma men samtidigt inte.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Current day californian shit!

Tror proppen smällde här: heelvsbabyface spelar mer Starfield, såg det komma men samtidigt inte.

Haha! Han verkar ju skitrolig att kolla på.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar