Baldur's Gate 3:s järngrepp om redaktionen mjuknar – vad spelar du i helgen?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

League of Legends som vanligt, tröttnar aldrig 😅

blir aldrig gammalt att ta en match här å där även om man har över 12.000 matcher under bältet


signatur

//monster

Medlem

Släpptes ett nytt spel idag, så det måste man köra!


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

blir aldrig gammalt att ta en match här å där även om man har över 12.000 matcher under bältet

Ska erkänna att det inte blir lika mycket som förr, när man är tvåbarnsfar nu. Men några matcher i veckan hinner man allt med, vågar inte kolla hur många matcher jag spelat :S


signatur

IDKFA

Medlem
BG3

Baldurs gate III
Har ordnat en fest i lägret som jag inte får missa. Tänker tillbaka på hur min inte så glada enögda grådvärg har tagit sig igenom både slagsmål som var mindre roliga. Men ack vilka underbara strider med små smutsiga odjur, det får ens bittra hjärta att glädjas. Synd att jag dräpte den smutsiga köpmannen men oj så kul när han flög ned för stupet. Hoppas de stackares barnen(tjuvglada) kan glädjas med mina historier. Dags att dricka mig redlös så kanske jag vågar berätta för Shadowheart vad jag känner för henne trotts att hon är lite för lång och med för lite skägg för min smak. Men oj vad det kittlar till när hon stärker mig i strid, suck.

Moderator
Skrivet av mrFluffy:

Nice! Har ett acc som heter Wakkaah om du behöver medspelare!

Medlem

Fortsätter på Quake 2.

Medlem

Full rulle i helgen med fotboll, F1 och jobb så spelandet lär få stryka på foten. Hittar jag lite tid så tror jag nog att det blir lite Demon Souls mys, spelar som caster för första gången i ett Souls och det är ganska så avkopplande.

Medlem

Escape from Tarkov och Hearthstone battlegrounds


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Ska erkänna att det inte blir lika mycket som förr, när man är tvåbarnsfar nu. Men några matcher i veckan hinner man allt med, vågar inte kolla hur många matcher jag spelat :S

ja samma här, en unge och 99% mindre lol. men jag började bara veckor efter release så jag har hunnit få in ett par då spelet är 13 år och dottern 3


signatur

//monster

Medlem

Köpte så klart Armoured core endå. Även om jag inte direkt har tid. Spelade till första bossen och sen Battlefield 1 med en av sönerna.....

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Njaee, det är väl ettan..? Det var iallafall tanken. Inga garantier för att det blir Kilmans Bullfrogspel i helgen.

Vad lirar du tvåan på? Pc, emulerat, nån gammal fin dator..?

Kanske jag som ser galet. Jag tror jag har det på gog vill jag minnas. Om man e snål så e det bara å köra det från webben annars 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Redaktör
Skrivet av vbgbasse:

Kanske jag som ser galet. Jag tror jag har det på gog vill jag minnas. Om man e snål så e det bara å köra det från webben annars 🙂

Den där webben verkar ha allt! Jag har faktiskt första till Amiga (ej piratat). Saknar bara en Amiga… Men om minnet stämmer så var spelet inte fullt så kul dom man önskar.


signatur
Medlem

Hade varit grovt om någon i redaktionen förvisso skötte sitt jobb klanderfritt men hade en mycket enformig personlig fritids-spelsmak och endast spelade ett och samma spel varenda helg i livet. Låt säga NHL 97. "Vad spelar du i helgen då Joppe?" "NHL 97". "Vad blir det den här helgen, Joppe?" "Samma, NHL 97". "Den här då?" "NHL 97. Kan tyvärr inte ljuga. Det är mitt absoluta favoritspel" etc

Medlem

Om nån undrar vad thumbnailen visar för spel:

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den där webben verkar ha allt! Jag har faktiskt första till Amiga (ej piratat). Saknar bara en Amiga… Men om minnet stämmer så var spelet inte fullt så kul dom man önskar.

Jag har både en c64 och amiga 500 i källaren, men platsen för att faktiskt ha dessa pjäser uppmonterade saknas. Frågan är ifall man spelat särskilt mycket på dom ifall de stått uppe. Jag menar; många av spelen är bra, men de håller inte särskilt lång tid i jämförelse med nya titlar. Det finns givetvis undantag såsom moonstone och andra trevliga titlar tex populus, längden i spelen handlar mer om att behärska spelmekaniken snarare än längden på själva spelet. Men samtidigt är dessa titlar perfekt för oss småbarnsföräldrar eftersom vi kanske bara har nån timme eller två i veckan till spel 😀

Men det är väl det som är tjusningen också i dessa pärlor. Programmerarna hade mindre visuella möjligheter förr och fick tänka till lite extra. Ta tex monkey island 1 och 2 som både kom till amiga och pc. De hade inte möjligheten till de grafiska möjligheterna som vi har idag, men de löste det galant med denna 2d-grafik och detta gåtor som ingår i konceptet. Testade sea of thieves för ett par veckor sedan då man återigen har möjligheten att bege sig till just melee island och lösa gåtor å träffa gamla bekanta. Men där finns ett men. I peka och klicka-spel så förväntas det att du skall hålla musen på alla de ställen för att se ifall något finns gömt som i sin tur löser pusslet. Jag sprang omkring med ansiktet nere i makten för att finna diverse detaljer i i denna sea of thieves-expansion (eller vad man nu skall kalla det) och det slutade med illamående och åksjuka. Expansionen är rolig att spela, men vissa genre passade helt enkelt bättre i 2d. Nu skulle man kunna debattera att 2d-spel även kan göras till pc vilket också görs, men glansdagarna är tyvärr förbi. Dagens gamers kräver mer av spelen än vad de gjorde förr. Lite som liknelsen mellan böcker och filmer. Vissa håller fast vid böcker, men det kräver lite mer av användaren, medan filmerna matar användaren utan att användaren behöver anstränga sig lika mycket. Nu låter detta jätte-negativt men det öppnar också upp för att användaren hinner med mer under kortare tid, så om detta är bra eller dåligt lämnar jag andra tyckare.
Summan av kardemumman är att tiderna förändras och således kommer majoriteten följa de nya tränderna, men det kommer alltid finnas några som inte släpper taget om de gamla standarderna. Det finns tex fortfarande vissa bönder som plöjer sin åker med häst och plog, men främst för att påvisa hur man gjorde förr. Det kanske är i den kategori vi gamla gamers sakteligen börjar förpassas 😄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

KoP
Medlem

Ports of Call på A500 mini.

Jh
Medlem

Det pågår en ny runda av The Witcher 3 och lite Quake 2 på sidan av.
Starfield nästa och därefter nya Cyberpunk.
Fin spelhöst 😍


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Startade nyligen min FFXIV subscription igen, har haft paus sedan mid-2020/patch 5.3. Endwalker, kupo! Dawntrail-teasern gjorde mig så sjukt taggad.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har börjat spelat igenom Mass Effect serien igen och påbörjade 2 igår.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Gnällkuk

Mer Remnant 2 här, svårt men kul!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Nice! Har ett acc som heter Wakkaah om du behöver medspelare!

Skickade iväg en request


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Tror faktiskt det blir en spelpaus i helgen. Nu ska jag bara vila fram till Starfield. Kanske hoppar in i någon gammal favorit, men kommer inte försöka klara ut några fler spel innan den 1 september.

Spela "the game of life" med andra ord?


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spela "the game of life" med andra ord?

För ovanlighetens skull!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar