Spana in uppdrag och karaktärsutveckling i lovande Enshrouded

Robot
Spana in uppdrag och karaktärsutveckling i lovande Enshrouded

Det har inte bara tillfredsställande byggmekanik.

#Enshrouded, #Keen-games


Medlem

Tyckte först det såg som ännu ett standard survival crafting spel, vilket jag är ganska trött på. Men sen med quests och andra roliga mechanics (glider!) så känns det som dom tänkt på vad som brukar fattas i sådana här spel.

Ser fram emot att se vad det blir av detta!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Herregud? Ännu ett stressigt överlevnads spel? Finns säkert hundratal av dem redan.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Force:

Tyckte först det såg som ännu ett standard survival crafting spel, vilket jag är ganska trött på. Men sen med quests och andra roliga mechanics (glider!) så känns det som dom tänkt på vad som brukar fattas i sådana här spel.

Ser fram emot att se vad det blir av detta!

Håller helt med. Det har "något". Något som fick mig att inte skrolla vidare när jag såg det första gången (som jag lätt kan göra när det kommer ännu ett survival-crafting-spel).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det har en snygg look som påminner mig om Dragon’s Dogma och The Witcher. Ser skojigt ut!

Medlem
Skrivet av Guld:

Herregud? Ännu ett stressigt överlevnads spel? Finns säkert hundratal av dem redan.

Fanns väl inget i klippet som visades som var stressande eller?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fanns väl inget i klippet som visades som var stressande eller?

Alla överlevnads spel jag testat har en mätare för törst och för mat intag som snabbt sänks om man inte äter dricker med jämna mellanrum.
Jäkligt stressigt är det. Man jagar steker och letar drickbart vatten stup i ett.

Och det är inte alltid lätt att hålla gubben vid liv om man inte hittar kaninen eller rådjuret i tid för att steka. Och inte nog med att man även måste hitta ved för att kunna göra upp eld så man kan steka. Äter man köttet rå då blir man förgiftad 🤮och dör snabbt.

Hänt att precis när jag gjort upp elden och slängt på köttbiten och väntat på den långsamma mätaren ticka upp tills köttet är klart för att äta att jag dött ☠️ precis bara några sekunder innan köttet blev klart.
Skärmen börja blinka mer och mer rött med ett hjärt dunkande ljud tills piiiiiiiiip!!!

Nej överlevnads spel är inget för mig👎

Medlem
Skrivet av Famipan:

Det har en snygg look som påminner mig om Dragon’s Dogma och The Witcher. Ser skojigt ut!

Tycker det påminner mer om ett högupplöst Valheim


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar