Starfield-nytt: köp hus i storstäder, åk i fängelse, rekrytera 20+ karaktärer

Robot
Starfield-nytt: köp hus i storstäder, åk i fängelse, rekrytera 20+ karaktärer

Snart börjar vårt sci-fi-liv.

#starfield


Medlem

Sjyst att få livstid och aldrig kunna spela mera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Börjat känna mig lite stressad, började nyligen Remnant 2 som jag måste hinna med att bli klar med innan starfield släpps ...

Medlem

Låter riktigt nice.
Men ska inte hypa upp mig i förväg, det här spelet får mogna först ett tag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag var så nära att köpa baldurs gate 3 häromdagen, men jag kollade på lite gameplay och det verkade vara superplottrigt med dialoger precis hela tiden, inte för mig. Starfield är nog mer i min stil, men det är enbart single player utan några som helst interaktioner med andra spelare. Starfield Online hade varit grymt, men tills dess kanske jag ger det en chans.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag var så nära att köpa baldurs gate 3 häromdagen, men jag kollade på lite gameplay och det verkade vara superplottrigt med dialoger precis hela tiden, inte för mig. Starfield är nog mer i min stil, men det är enbart single player utan några som helst interaktioner med andra spelare. Starfield Online hade varit grymt, men tills dess kanske jag ger det en chans.

Hade gärna sett att man kunde joina kompisars spel som "deras companion" eller nåt. Men samtidigt är jag glad att de gjort det de gör bäst, ett single player rpg 👍

Medlem

In stunning 30fps

Medlem
Medlem
Skrivet av Gutface:

In stunning 30fps

"En cinematisk upplevelse!"

Medlem

Mycket av det där har väl redan gjorts i deras tidigare spel?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hade gärna sett att man kunde joina kompisars spel som "deras companion" eller nåt. Men samtidigt är jag glad att de gjort det de gör bäst, ett single player rpg 👍

Om inte vid release, men kan säkert tänka mig att någon på Bethesda (eller Microsoft) ser en möjlig light implementation av multiplayer vid ett senare tillfälle. Jag menar, 1000 planeter att besöka bör ge utrymme att trycka in en eller två spelare till utöver en själv för lite gemensam utforskning?

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag var så nära att köpa baldurs gate 3 häromdagen, men jag kollade på lite gameplay och det verkade vara superplottrigt med dialoger precis hela tiden, inte för mig. Starfield är nog mer i min stil, men det är enbart single player utan några som helst interaktioner med andra spelare. Starfield Online hade varit grymt, men tills dess kanske jag ger det en chans.

Superplottrigt med dialoger i Baldur's Gate 3, det var träffsäkert!

Gud, jag re-loadar varje konversation flera gånger för att inte missa viktiga alternativa dialogval, och dessutom råkar man klicka fel eller att tärningarna hamnar fel och man måste re-loada bara för att få önskat resultat. Stressigt.

Rätt stressigt också att man inte bara kan rusa in i ett nytt område för man ständigt måste sakta ner lite och gå igenom alla konversationer noga och se till att man inte missat någon person.

Fantastiskt spel dock och självklart GOTY hittills. Sätter press på Starfield. Även fast jag personligen varit övertygad i över ett år nu om att Starfield kommer vara ett superspel och extremt framgångsrikt, men det är mycket psykologi och tajming i hur folk upplever vad som är bra.


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av Gutface:

In stunning 30fps

När väl spelen fungerar på PC så är PC master race överlägset.

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Om inte vid release, men kan säkert tänka mig att någon på Bethesda (eller Microsoft) ser en möjlig light implementation av multiplayer vid ett senare tillfälle. Jag menar, 1000 planeter att besöka bör ge utrymme att trycka in en eller två spelare till utöver en själv för lite gemensam utforskning?

Tror inte Bethesda själva kommer göra det men moddarna jobbar nog redan på en lösning. Dom har ju redan de mesta av koden klar från Skyrim

Medlem
Skrivet av Gaara:

Börjat känna mig lite stressad, började nyligen Remnant 2 som jag måste hinna med att bli klar med innan starfield släpps ...

Var glad att det var Remnant 2 och inte Baldur's Gate 3...
Jag är bara halvvägs igenom första acten (tror jag?)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Superplottrigt med dialoger i Baldur's Gate 3, det var träffsäkert!

Gud, jag re-loadar varje konversation flera gånger för att inte missa viktiga alternativa dialogval, och dessutom råkar man klicka fel eller att tärningarna hamnar fel och man måste re-loada bara för att få önskat resultat. Stressigt.

Rätt stressigt också att man inte bara kan rusa in i ett nytt område för man ständigt måste sakta ner lite och gå igenom alla konversationer noga och se till att man inte missat någon person.

Fantastiskt spel dock och självklart GOTY hittills. Sätter press på Starfield. Även fast jag personligen varit övertygad i över ett år nu om att Starfield kommer vara ett superspel och extremt framgångsrikt, men det är mycket psykologi och tajming i hur folk upplever vad som är bra.

Jag kände lite samma i början med att vilja se alla möjliga utfall av dialogerna. Men har tvingat mig själv att sluta utforska alla svaren vilket verkligen har lyft spelupplevelsen och fått vissa konversationer att bli riktigt svettiga! Kan rekommendera att göra som Larian säger och "trust the game", och att faila en roll kan leda till minst lika intressanta och roliga händelser

Medlem

oled och rymden?

Medlem
Skrivet av xarl:

oled och rymden?

Dröm! Ibland önskar jag att min elektronik ska hålla sämre.

Medlem

Dags att bli rymdpirat och paya med mitt blood, så att säga!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av kanye_häst:

Jag kände lite samma i början med att vilja se alla möjliga utfall av dialogerna. Men har tvingat mig själv att sluta utforska alla svaren vilket verkligen har lyft spelupplevelsen och fått vissa konversationer att bli riktigt svettiga! Kan rekommendera att göra som Larian säger och "trust the game", och att faila en roll kan leda till minst lika intressanta och roliga händelser

Mmm... du har nog helt rätt. Ska försöka att medvetet slappna av nästa gång jag spelar, och bara köra.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Var glad att det var Remnant 2 och inte Baldur's Gate 3...
Jag är bara halvvägs igenom första acten (tror jag?)

Okej, vet inte ens hur stora eller hur många akter det finns i BG3, men att det lätt kommer över 100timmar det vet jag

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hade gärna sett att man kunde joina kompisars spel som "deras companion" eller nåt. Men samtidigt är jag glad att de gjort det de gör bäst, ett single player rpg 👍

Detta är ju nåt som jag tror dom flästa vill ha ifrån både Skyrim och Fallout, synd att valde att göra eso och FO76 istället. Spesfikt eso finns ingen känsla där överhuvudtaget nåt som åtminstonde FO76 har. If they only would have made it possible for co op in Skyrim and fallout

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Detta är ju nåt som jag tror dom flästa vill ha ifrån både Skyrim och Fallout, synd att valde att göra eso och FO76 istället. Spesfikt eso finns ingen känsla där överhuvudtaget nåt som åtminstonde FO76 har. If they only would have made it possible for co op in Skyrim and fallout

Eso och Fallout76 är 2 finfina spel och känslan i de båda är det inget fel på. Glad att de gjorde dem båda speciellt Eso som jag har många fina minnen och känslor från.

Medlem

Försökte ta mig in på Xbox Storen i förmiddags men det gick inte, knappen var bara död så att säga, så kunde inte förladda det. Nån annan som också stött på problemet eller är det bara för mig?

Medlem
Skrivet av Fabler:

Eso och Fallout76 är 2 finfina spel och känslan i de båda är det inget fel på. Glad att de gjorde dem båda speciellt Eso som jag har många fina minnen och känslor från.

Let's agree to disagree on that one!

Medlem
Skrivet av robbis:

Tror inte Bethesda själva kommer göra det men moddarna jobbar nog redan på en lösning. Dom har ju redan de mesta av koden klar från Skyrim

ja och det tog ju inte lång tid heller, har ju endast varit ute i tolv år…

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Dröm! Ibland önskar jag att min elektronik ska hålla sämre.

Kommer bli gött a pressa detta på LG CX 48"!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Superplottrigt med dialoger i Baldur's Gate 3, det var träffsäkert!

Gud, jag re-loadar varje konversation flera gånger för att inte missa viktiga alternativa dialogval, och dessutom råkar man klicka fel eller att tärningarna hamnar fel och man måste re-loada bara för att få önskat resultat. Stressigt.

Rätt stressigt också att man inte bara kan rusa in i ett nytt område för man ständigt måste sakta ner lite och gå igenom alla konversationer noga och se till att man inte missat någon person.

Fantastiskt spel dock och självklart GOTY hittills. Sätter press på Starfield. Även fast jag personligen varit övertygad i över ett år nu om att Starfield kommer vara ett superspel och extremt framgångsrikt, men det är mycket psykologi och tajming i hur folk upplever vad som är bra.

Du missar poängen med ett rollspel. Allt går inte enligt dina planer alltid. Vill du bara ha allting lyckat så lyssnar du på en berättelse, du spelar inget. Eftersom du inte kan misslyckas.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Mmm... du har nog helt rätt. Ska försöka att medvetet slappna av nästa gång jag spelar, och bara köra.

Det är oftast så det är. Missar man något av en sida så bör spelen ge dig en intressant del i alla fall. Som cyberpunk. Jag bara körde på. Blev helt tokigt tillslut men ändå rolig spelupplevelse.

Medlem

Jag som bara har hunnit drygt 40% i RDR2.. Och tänkte köra klart det först. Men ser onekligen intressant ut, Starfield.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

12
Skriv svar