Baldur's Gate 3 leder nu över Zelda som årets bäst betygsatta spel

Medlem

Jag säger som många ovanför. Det blir inte bara Zelda och Baldursgate 3 i år! Dom spelen som tex Starfield och Spindelmannen 2 kan bli bra. Men tyvärr måste dom komma ut först innan dom ens får vara med på någon lista av bästa spel i år. Toddan går helt enkelt inte att lita på till 100%.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det ska bli väldigt kul att läsa hur betygen blir för console-versionerna! Min dator är för slö för bg3 så får bli på nån av consolerna, men är osäker på hur väl det funkar med gränssnittet och styrningen. Lutar mot att jag väntar på xsx-versionen då jag lär fokusera på Starfield under hösten.

Jag föredrar oftast att spela på konsol men just detta spelet tog jag beslutet att det är högst troligt lite bökigt med handkontroll

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett djupt rollspel och ett barnspel. Zelda framstår som avdankad snabbmat i jämförelse, de är inte ens i samma liga.

#Skitmansägerbaraförattprovocera

Medlem

Så sant.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Räknar man inte PC-versioner av tidigare släppta spel så var Hogwarts Legacy tveklöst nummer ett som GOTY-kandidat innan BG3 släpptes. Lite surt att släppas tidigt på året då man glömmer fort men det är ändå helt klart på en annan nivå. Mer som en riktigt bra lättsmält blockbuster-film.

Det är onekligen ett magiskt spel. Saknar en del för mig personligen för att ta förstaplatsen men det ligger definitivt i toppen.

Elden Ring släpptes väl samma månad året innan och det stod inte i vägen för att det skulle bli GOTY. Så där finns hopp. 😀

Tror dock att Zelda blir den stora vinnaren även om jag har har börjat att tvivla då BG3 skördar så stora framgångar nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag säger som många ovanför. Det blir inte bara Zelda och Baldursgate 3 i år! Dom spelen som tex Starfield och Spindelmannen 2 kan bli bra. Men tyvärr måste dom komma ut först innan dom ens får vara med på någon lista av bästa spel i år. Toddan går helt enkelt inte att lita på till 100%.

Jag börjar att bli orolig över att Starfield inte kommer i år. Det ska släppas om några veckor men man hör ingenting om det. Känns helt dött vilket är märkligt då det bär så enormt mycket på sina axlar och budget för enorm marknadsföring bör finnas där.

Spidde 2 tror jag blir grymt, men kanske lite för... generiskt i brist på bättre ord. Sett till att vinna årets spel då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag börjar att bli orolig över att Starfield inte kommer i år. Det ska släppas om några veckor men man hör ingenting om det. Känns helt dött vilket är märkligt då det bär så enormt mycket på sina axlar och budget för enorm marknadsföring bör finnas där.

Spidde 2 tror jag blir grymt, men kanske lite för... generiskt i brist på bättre ord. Sett till att vinna årets spel då.

Haha, skulle nästan önska att Starfield inte kommer i år. Bara för att se skitstormen Microsoft skulle dra på sig med ytterligare ett år helt tomt på spel

12
Skriv svar