Vi vallfärdar till Baldur's Gate III i helgen, följer du med?

Robot
Vi vallfärdar till Baldur's Gate III i helgen, följer du med?

Baldur's Gate III på datorn, på Steam Deck och på LAN!

#spelhelg


Medlem

Har redan börjat vallfärda, men tack för att ni frågar lol


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Medlem

Ouch, spelade genom Limbo för att hinna till sommarutmaningen men blev klar strax utanför fönstret, där snackar vi spel som inte åldrats väl.

Blir BG3 för egen del, första 10 timmarna har börjat starkt.

Medlem

Satt o lirade igår 7,5h efter jobbet, blev 4 timmars sömn innan jobbet idag och lär lira minst lika länge inatt också. Så sjukt bra spel, vet inte hur många 100 tals timmar man kommer lägga på den, men wow säger jag bara.

Medlem

Så fort jag har skrivit detta inlägg så dubbelklickar jag på Baldur's Gate 3 ikonen.

När jag behöver komma undan BG3 så kommer jag avnjuta Snowrunner och Aiport CEO

Medlem

Så fort jag kommit hem från jobbet startar jag Baldurs Gate. Går på semester idag, oklart när jag slutar spela.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ja den var lätt, det blir äventyr i Baldurs Gate III, har ändå väntat i 23 år på detta, vi ses när vi ses efter detta inlägg.

Medlem

Blir lite Binding of Isaac på min Switch. Är på spelsparlåga till Starfield kommer! Önskar alla en schysst resa tillsammans med världens bästa Boo.

Medlem

Det blir session skate sim och skate XL med några öl och ta det lugnt.

Medlem

Är jävligt taggad. Har i stort sett bara hunnit skapa min custom Dwarf Draconic Bloodline Sorcerer.

Tar med mig Shadowheart (Priest), Lae'zrl (Warrior) och Astarion (Thief/Assassin) på resan.

Tänker hålla alla single-class förutom Shadowheart som jag tror kommer att få köra multi-class lite senare som Druid. Jag tänker att hon som support kan bli nyttigare med fler möjligheter.

Medlem

hört från en som sa att man inte ens kan välja formation i BG3? stämmer det verkligen? isf är dom dummare i huvudet än vad jag kunde förställa mig (och jag föreställer mig inte Larian som speciellt intelligenta till att börja med).
Men det kanske är BS, vad vet jag.

Ambassadör
Xbox

För min del blir det till att fortsätta med Assassin's Creed: Odyssey. Mycket bra, och enormt.


signatur

Jump in.

Medlem

Borde bli klar med min tredje genomspelning av Witcher 3 först, "bara" Blood & Wine kvar ... men BG3 ligger ju där nedladdat och klart på Steam.

När barnen sover får vi se om jag lyckas motstå.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

För min del blir det till att fortsätta med Assassin's Creed: Odyssey. Mycket bra, och enormt.

Köra story eller är tanken att 100%a? min favorit i spelserien helt klart. Valhallas öppna ytor och familjära natur gjorde att jag föll för det med men Odyssey vart klart bäst.

Medlem

Ska köra sista kapitlet på Warhammer 40k: Boltgun! Herrejösses vilket underbart spel! 8-10h timmar av ett fantastiskt FPS i sann 90-tals anda! Rekommenderas starkt!

Baldurs Gate 3 får vänta tills September när jag kan spela det på PS5!

Medlem

Ska fortsätta med Trails From Zero, blev klar med kapitel 2 igår och den plot twisten som kom där i slutet gjorde det ju inte direkt enklare att lägga ifrån sig spelet.

Medlem

Kan hända att det blir en fortsättning på Jedi Survivor men har inte direkt varit sugen på att spela de senaste dagarna p.g.a. hundens bortgång (gammal hund) i början av veckan.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Kan hända att det blir en fortsättning på Jedi Survivor men har inte direkt varit sugen på att spela de senaste dagarna p.g.a. hundens bortgång (gammal hund) i början av veckan.

Mina sympatier Min sista hund gick bort i Mars, även där av hög ålder. Svider fortfarande

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

För min del blir det till att fortsätta med Assassin's Creed: Odyssey. Mycket bra, och enormt.

Köra story eller är tanken att 100%a? min favorit i spelserien helt klart. Valhallas öppna ytor och familjära natur gjorde att jag föll för det med men Odyssey vart klart bäst.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Mina sympatier Min sista hund gick bort i Mars, även där av hög ålder. Svider fortfarande

Tack, jag uppskattar din omtanke! Även om man förbereder sig innan så suger det verkligen

Man får helt enkelt se det från den ljusa sidan, att de inte behöver lida.

Tråkigt att höra om din vän

Medlem

Japp!
Har glömt bort vart det ligger bara, lite oklart om jag är på rätt väg ? Baldurs Gate ?


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Körde några dagar i early access

Tack!

Jag körde några dagar i early access, sedan i måndags eller tisdags. Sedan har jag spelat varje kväll och haft massor av skoj. Dels för att jag kunde ta val i konversationer som jag aldrig annars hade vågat ta och beslut som kändes sådär.

Laddade ned igår och spelade flera timmar. När jag laddade ned så hade jag en förväntan av att vilja skippa den första tiden. En känsla av att behöva spela om delar jag redan kan och har gjort. Men wow jag är så positivt överraskad över hur de lyckats ändra storyn och vad som händer redan från min första speltimma. Fler spelutvecklare borde uppmärksamma detta och lära sig hur man faktiskt kan ge en ny spelupplevelse, även om man spelat i early access/beta. Små saker som de ändrat i hur saker faller ut och när man träffar vissa karaktärer.

För övrigt spelar jag en ganska positiv dvärg-paladin som gör allt för att stoppa ondskan i världen. Inte så hård mot sig själv och andra men brinner för att krossa det riktigt onda i världen. Allt och alla från de 9 cirklarna och djävlarna är ett hot mot allt som Borg(inte helt nöjd över namnet men så fick han heta) står för. Så får vi se vad han lär sig på sin resa och upptäcker fler för onda eller ändrar tankar på vägen.

Medlem

Jag vallfärdade, skapade en egen karaktär utan att ha läst några guider, har fått min rumpa smiskad och är redan engagerad i de tre karaktärer jag stött på hittills efter 2,1 timmes speltid. Bravo!!

Medlem

nej väntar, coop i framtiden mkt möjligt. just nu remnant 2, värld 2


signatur

//monster

Inaktiv

Började precis min 3 veckors-semester.

Jag och polarna började köra Baldurs Gate 3 i co-op.
Fyra custom-karaktärer. Extremt förvirrande. All story-känsla försvinner när man sitter i discord och pratar och folk stressar på när man är i en cutscene. Kul ändå, men får bli en solo genomspelning senare så man får njuta ordentligt.

I övrigt väntar jag på en performance-patch till Remnant 2. Går inte att spela ännu för mig.
EDIT: Verkar precis ha kommit en patch. Ska testas sen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mannagryn:

hört från en som sa att man inte ens kan välja formation i BG3? stämmer det verkligen? isf är dom dummare i huvudet än vad jag kunde förställa mig (och jag föreställer mig inte Larian som speciellt intelligenta till att börja med).
Men det kanske är BS, vad vet jag.

Näe inte BS. Inget jag känt ett behov av på samma sätt som i CRPG med paus-funktion, men det har inte funnits något sådant i något Larian-spel. Med tanke på att det är turordningsbaserat, man kan teleportera bakom varandra och upp till höga höjder för high ground så hade det inte spelat så mycket roll faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_79617:

Började precis min 3 veckors-semester.

Jag och polarna började köra Baldurs Gate 3 i co-op.
Fyra custom-karaktärer. Extremt förvirrande. All story-känsla försvinner när man sitter i discord och pratar och folk stressar på när man är i en cutscene. Kul ändå, men får bli en solo genomspelning senare så man får njuta ordentligt.

I övrigt väntar jag på en performance-patch till Remnant 2. Går inte att spela ännu för mig.

Känner samma fast man spelar med en person. Tycker det är lite synd att man inte kan välja att bli "dragen" till en konversation om någon börjar en, som i Original Sin 2. Där, om min polare började snacka med en NPC, så kastas jag som dit om hen är dålig på att kommunicera med mig vad de gör.

Ska bli en lugn och skön genomspelning också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av AtlasBreaker:

Köra story eller är tanken att 100%a? min favorit i spelserien helt klart. Valhallas öppna ytor och familjära natur gjorde att jag föll för det med men Odyssey vart klart bäst.

Tanken är att 100%:a det ja... hehe. Målet är att hinna klart innan 1:a september... Har ju alla DLC också så det kan bli tight. Men är helt såld på det och har vansinnigt trevligt. Fantastiskt spel.

Spelar i ordning så har inte kört Valhalla, men det ser ju väldigt trevligt ut det också.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av pjgbg:

Laddade ned igår och spelade flera timmar. När jag laddade ned så hade jag en förväntan av att vilja skippa den första tiden. En känsla av att behöva spela om delar jag redan kan och har gjort. Men wow jag är så positivt överraskad över hur de lyckats ändra storyn och vad som händer redan från min första speltimma. Fler spelutvecklare borde uppmärksamma detta och lära sig hur man faktiskt kan ge en ny spelupplevelse, även om man spelat i early access/beta. Små saker som de ändrat i hur saker faller ut och när man träffar vissa karaktärer.

This! Kändes väldigt fräscht


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

12
Skriv svar