Söker ett spel

Söker ett spel

Minns ett peka-och-klicka-äventyrsspel jag testade under förra decenniet. Det utspelade sig i en klassisk fantasymiljö. Spelet börjar med att ens karaktär (som tydligen är trollkarlslärling) åker på spö av några andra lärlingar och blir slängd i en hage med grisar. Det första problemet man ska lösa är att ta sig ut ur hagen. Tror att den inledande storyn var att din trollkarlsmästare skulle delta i en tävling och att det var motståndarens lärlingar som spöade upp dig. Minns tyvärr inte mycket mer av det.

Från 2010-2015ish

Medlem

The Book of Unwritten Tales?

Medlem

Jag frågade ChatGPT:

Det spelet du beskriver verkar vara "Mage's Initiation: Reign of the Elements". Det är ett peka-och-klicka-äventyrsspel som utspelar sig i en klassisk fantasymiljö. Spelet börjar med att din trollkarlslärling blir överfallen av andra lärlingar och hamnar i en hage med grisar. För att lösa det första problemet måste man ta sig ut ur hagen. Spelets inledande story handlar om din trollkarlsmästare som ska delta i en tävling, och det var motståndarens lärlingar som attackerade dig. Spelet släpptes mellan 2010 och 2015.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny

Instämmer med föregående. Frågade ChatGPT:

”Det spelet du beskriver låter som "The Book of Unwritten Tales" (svensk titel: "Boken om Outgivna Sagor"), ett peka-och-klicka-äventyrsspel som utspelar sig i en klassisk fantasymiljö. I början av spelet blir spelarens karaktär, en trollkarlslärling, lurad av andra lärlingar och hamnar i en hage med grisar. För att komma ut ur hagen måste spelaren lösa olika problem. Spelets inledande story handlar om att din trollkarlsmästare ska delta i en tävling, och motståndarens lärlingar är de som orsakar problemen. Det här spelet släpptes under 2010-talet.”


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Instämmer med föregående. Frågade ChatGPT:

”Det spelet du beskriver låter som "The Book of Unwritten Tales" (svensk titel: "Boken om Outgivna Sagor"), ett peka-och-klicka-äventyrsspel som utspelar sig i en klassisk fantasymiljö. I början av spelet blir spelarens karaktär, en trollkarlslärling, lurad av andra lärlingar och hamnar i en hage med grisar. För att komma ut ur hagen måste spelaren lösa olika problem. Spelets inledande story handlar om att din trollkarlsmästare ska delta i en tävling, och motståndarens lärlingar är de som orsakar problemen. Det här spelet släpptes under 2010-talet.”

Märkligt att vi får olika spel som svar då båda beskrivs på samma sätt?!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Nej, inte de heller. Det jag söker innehåller ingen RPG, ingen action, ingen MP. Bara ren fantasy peka och klicka.

Medlem

ChatGPT efter din senaste kommentar pekar på spelet som majoriteten av förslag ovan pekar på. Är det inte det så tror jag inte att någon kommer att finna rätt.

"Jag ber om ursäkt för missförståndet. Det finns många peka-och-klicka-äventyrsspel i fantasymiljö från det förra decenniet. Ett möjligt spel som kan matcha din beskrivning är "The Book of Unwritten Tales" från 2011. Det är ett renodlat peka-och-klicka-äventyrsspel utan RPG-element, action eller multiplayer. Spelet har en fantasymiljö och spelaren tar rollen som en trollkarlslärling som hamnar i olika äventyr. Det kan vara värt att kolla upp detta spel för att se om det är det du letar efter"


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Freakon:

Märkligt att vi får olika spel som svar då båda beskrivs på samma sätt?!

Oj! Ha, lustigt att frågade ChatGPT i princip samtidigt.
Men ja, den är inte alltid att lita på. Ibland får man dubbelkolla.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Oj! Ha, lustigt att frågade ChatGPT i princip samtidigt.
Men ja, den är inte alltid att lita på. Ibland får man dubbelkolla.

ChatGPT har gett mig superkonstiga svar när jag tagit hjälp av det tidigare för att hitta just spel. Har varit helt opålitligt när försökt hitta gamla titlar. Känns mest som att den hittar på en text, tyvärr... men det är lite roande hur man kan få helt olika svar på samma fråga.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Casimir2323:

ChatGPT har gett mig superkonstiga svar när jag tagit hjälp av det tidigare för att hitta just spel. Har varit helt opålitligt när försökt hitta gamla titlar. Känns mest som att den hittar på en text, tyvärr... men det är lite roande hur man kan få helt olika svar på samma fråga.

Verkligen! Och när jag påtalar felet säger ChatGPT: "Oj då, ber om ursäkt". ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Spelet var Chains of Satinav

Tsck alla ändå 🌹 tråden kan låsas/stängas

1
Skriv svar