Netflix ryktas göra en animerad tv-serie baserad på Dark Souls

Robot
Netflix ryktas göra en animerad tv-serie baserad på Dark Souls
Medlem

Med Netflix hanterande av andra spelserier är det svårt att bli exalterad men hoppas på det bästa!
Även en trasig klocka visar rätt tid ibland.

Medlem

O_o


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alla deras animerade serier baserade på spel är ju riktigt bra, så detta låter väldigt lovande!

Medlem

Härligt! tycker Netflix är ruggigt bra när det kommer till Anime. Gillar det mesta de gör, denna borde inte blir ett undantag då förlagan är perfekt att utgå ifrån.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Med Netflix hanterande av andra spelserier är det svårt att bli exalterad men hoppas på det bästa!
Även en trasig klocka visar rätt tid ibland.

Deras animerade har ändå varit bra adaptioner, så där visar klockan rätt inte bara ibland.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Som man bör är jag väldigt försiktig med någon form av hype på detta, såklart för det är Netflix.

MEN!

Cyberpunk: Edgerunners, Castlevania och Arcane är ju helt fantastiska serier så jag vet att dom kan göra riktigt bra animerat! Däremot är jag lite smått ställd och nyfiken till hur dom ska bygga en story... Kommer dom behålla mycket av det mystiska och försöka göra i stil med spelen där man fyller i luckorna själv månntro? Kommer dom överförklara saker som typ Bonfires och varför man kommer tillbaks till livet osv för att folk som måste ha allt serverat på silverfat ska förstå?

Hoppas innerligt att serien blir bra... Så dom kan göra en baserad på Bloodborne! Tror det hade kunnat bli hur bra som helst Mer kosmisk skräck till folket wooopwoooop!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Med Netflix hanterande av andra spelserier är det svårt att bli exalterad men hoppas på det bästa!
Även en trasig klocka visar rätt tid ibland.

Alla deras animerade har varit otroligt bra.
Exemple Castlevania, Arcane, Cyberpunk, Cuphead show

Så jag ser att detta blir troligtvis bra också

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alla deras animerade har varit otroligt bra.
Exemple Castlevania, Arcane, Cyberpunk, Cuphead show

Så jag ser att detta blir troligtvis bra också

Ja där har du en poäng. Det animerade har varit en helt annan standard.
Tror jag har för mycket Netflix live-action i huvudet ^^

Medlem

trailern


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av Zensu:

Som man bör är jag väldigt försiktig med någon form av hype på detta, såklart för det är Netflix.

MEN!

Cyberpunk: Edgerunners, Castlevania och Arcane är ju helt fantastiska serier så jag vet att dom kan göra riktigt bra animerat! Däremot är jag lite smått ställd och nyfiken till hur dom ska bygga en story... Kommer dom behålla mycket av det mystiska och försöka göra i stil med spelen där man fyller i luckorna själv månntro? Kommer dom överförklara saker som typ Bonfires och varför man kommer tillbaks till livet osv för att folk som måste ha allt serverat på silverfat ska förstå?

Hoppas innerligt att serien blir bra... Så dom kan göra en baserad på Bloodborne! Tror det hade kunnat bli hur bra som helst Mer kosmisk skräck till folket wooopwoooop!

Jag tror de måste förklara saker så man får en röd tråd. Som det är nu så måste man ju ut på nätet för att få förklaring på vissa saker och det funkar ju inte i tv-serier. Sen kan de förstås ändå behålla viss mystik, men jag tror det behövs exposition också annars kommer folk inte orka se. Det är ju en sak om man själv kan utforska världen och hitta ledtrådar, en annan när det är en "resa" som presenteras.

Jag tror faktiskt Bloodborne hade varit bättre att göra en serie av. Det känns som den storyn är lite mer rakt på än vad Dark Souls är.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror de måste förklara saker så man får en röd tråd. Som det är nu så måste man ju ut på nätet för att få förklaring på vissa saker och det funkar ju inte i tv-serier. Sen kan de förstås ändå behålla viss mystik, men jag tror det behövs exposition också annars kommer folk inte orka se. Det är ju en sak om man själv kan utforska världen och hitta ledtrådar, en annan när det är en "resa" som presenteras.

Jag tror faktiskt Bloodborne hade varit bättre att göra en serie av. Det känns som den storyn är lite mer rakt på än vad Dark Souls är.

Ja, jo tror du har rätt där. Svårt att skicka allt folk att flocka till Vaati på Tuben för förklaringar och djupdyk x). Kan även bli lite svårt att få med Item descriptions osv i en Tv-serie för att pyssla ut mer lore ;D

Håller helt med om Bloodborne, även fast loren är helt bonkers överallt ibland(Fear of the unknown alá Lovecraft såklart) så finns det ändå en "bättre" röd tråd än tidigare Soulsspel och även miljön är väldigt unik! Mer gotisk/Viktorianskt pleaaaase!

Hoppas dom inte är rädda för att få folk att klia sig på huvudet iallafall! Time will tell!

Skribent
Skrivet av Zensu:

Ja, jo tror du har rätt där. Svårt att skicka allt folk att flocka till Vaati på Tuben för förklaringar och djupdyk x). Kan även bli lite svårt att få med Item descriptions osv i en Tv-serie för att pyssla ut mer lore ;D

Håller helt med om Bloodborne, även fast loren är helt bonkers överallt ibland(Fear of the unknown alá Lovecraft såklart) så finns det ändå en "bättre" röd tråd än tidigare Soulsspel och även miljön är väldigt unik! Mer gotisk/Viktorianskt pleaaaase!

Hoppas dom inte är rädda för att få folk att klia sig på huvudet iallafall! Time will tell!

haha Vaati får helt plötsligt 2 miljoner fler följare! XD

Ja Bloodborne är också bonkers, men jag tror det är lättare att plocka en historia där om en Hunter eller liknande och gör en story runt den karaktären. Skulle ju faktiskt gå och göra någon form av detektiv-grej där man får följa jägaren när denne nystar ut vad som egentligen händer i staden. Sen kan man undvika det som är alldeles för out there, men göra ett mysterie av det i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Generellt känns det som att de spel/bokproduktioner som blir bäst är de som håller sig trogna mot ursprungsmaterialet, så om de gör så denna gången också tror jag det kan bli kanon😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Tor
Medlem

Hoppas Gigant Dad är med, ändå den i särklass viktigaste lore-figuren

Medlem

Jag har bara spelat Demon Souls till ps3/ps5
Är det så att "döden" (av en själv alltså) spelar stor roll? Av det lilla jag fått med mig så känns döden å respawn som canon story typ. Eller har jag helt fel? Alltså.. att hjälten (jag) dör och måste försöka igen

Kan ju va intressant koncept för en serie

Medlem

Jag skulle gjort så här: Varje avsnitt fokuserar på olika platser och olika karaktärer som stöter på varandra lite här och där under resans gång. Typ som man gör quests i spelen. Minimalt med dialog med fokus på atmosfär och stämning. Varje avsnitt skulle kunna börja med lite lore berättad av någon som alla stöter på under resans gång. Sista avsnittet avslutas med en episk strid där dom överlevande strålar samman för jolly co-operation.

Typ något sånt.

Medlem

Det kan nog bli bra! Som andra redan har sagt, är ju de animerade serierna av en hög kvalitet.
Cyberpunk, Dota, Dragon Age, Witcher Nightmare of the Wolf, Blood of Zeus osv har varit himla bra.

Jag vet vad den kommer heta: "YOU DIED".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

VLDL gjorde en serie om dark souls =p

Medlem

Deras problem är inte att starta bra serier utan att fullfölja dom till slutet. Och att köpa in hela serier och inte bara halva eller bitar som många serier har varit och försvunnit helt.

Medlem

Mja, mje. Beror väl på vad för animeringen och stil dom kommer köra. Tror det kommer bli svårt att få till det estetiska/designen och atmosfären spelen har i en cartoon likt Castlevania.

Men lär väl kanske spana in om det nu släpps.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Mja, mje. Beror väl på vad för animeringen och stil dom kommer köra. Tror det kommer bli svårt att få till det estetiska/designen och atmosfären spelen har i en cartoon likt Castlevania.

Men lär väl kanske spana in om det nu släpps.

Jo det är lite min farhåga också. Allt animerat som jag sett har en viss väldigt tydlig stil som liksom känns specifik för just den som ritat än för källmaterialets skull, om du förstår vad jag menar. Jag hade önskat någon form av "helt objektiv" visuell stil, om nu det är möjligt. Det är lätt hänt att stilen försöker vara för cool, för mörk, för edgy, för lustig etc. Det enda som hade dugt i mina ögon att göra överdrivet för en Dark Souls-serie är om man hade överdrivit respektabiliteten/allvaret, men det är just det som brukar kunna saknas från animerat.

Medlem

Kan tänka mig nån uppe på Netflix kollade på AI-kreationen ”Dark Souls as an 90’s anime” och skrek likt de i Tjuren Ferdinand - ”Den skall vi ha!!!”

1
Skriv svar