Era bästa local party games

Medlem
Era bästa local party games

Som titeln lyder, vilka är era favorit partyspel att starta när ni har besök? Med partyspel så menar jag främst inte alltför avancerade spel som vem som helst kan komma in i snabbt.

Jag spelar främst på PS5 men rekommendationer till andra plattformar går bra. Här är några av mina favoriter.

Unspottable
Här gäller det att smälta in i folkmassan. Alla spelare styr karaktärer som ser exakt likadana ut - och precis likadana som ett stort gäng AI. Syftet är att hitta sig själv i folkmassan, röra sig på ett sätt som liknar AI:ns, och slå ut motståndarna innan de slår ut dig. 2 - 4 spelare.

Unrailed!
Ett tåg som är i konstant rullning. Syftet är att du och dina kompanjoner ska bygga på tågrälsen så snabbt som möjligt så att inte tåget kraschar. Detta gör man genom att hugga resurser, bygga räls, broar, försvara sig mot inkräktare och konstant uppgradera tågets vagnar som ger olika fördelar. Otroligt enkelt och otroligt kul. 1 - 4 spelare.

Overcooked 1 & 2
Jag tror de flesta känner till detta spelet. Man styr iallafall ett kök där målet är att laga mat och servera till otåliga gäster i varierande utmanande miljöer. Vad sägs om att laga mat på en lastbil, springa mellan flottar i en kanal, i en luftballong eller i rymden? Total kaos och testar verkligen ens vänskaper. 1 - 4 spelare.

Nidhogg 2
Detta spel är endast för 2 spelare, men det är så enkelt och går så snabbt så man kan turas om. Syftet är enkelt. Spelaren som börjar till vänster ska hugga ner motståndaren och ta sig hela vägen till höger av banan. Spelaren till höger ska göra samma sak fast tvärtom.

Speedrunners
Här spelar upp till 4 spelare på samma skärm och springer runt i en parkour-ish bana. Målet är att springa snabbare än dina motståndare så att de hamnar "utanför" skärmen, samtidigt som skärmen bara krymper och krymper över tid. Till ditt förfogande kan du springa, svinga och skjuta diverse powerups mot dina motståndare. 1 - 4 spelare.

Ultimate Chicken Horse
Plattform-spel där du bara ska ta dig från vänster till höger in en kort bana. Dock så blir det konstant svårare då man efter varje runda sätter ut nya hinder och dödliga vapen som spelarna måste navigera sig förbi. Upp till 4 spelare.

Releasehästryttare

Osäker på om det finner på ps5 men Escape Academy är kul med flera!

https://store.steampowered.com/app/1812090/Escape_Academy/

Edit: jo då det finnes på playstation store!

Medlem

Några vi kör här hemma

Gang beast

Gauntlet

Super Blood Hockey

Wrestling Empire


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Devan:

Osäker på om det finner på ps5 men Escape Academy är kul med flera!

https://store.steampowered.com/app/1812090/Escape_Academy/

Edit: jo då det finnes på playstation store!

https://youtu.be/nxCycLEfcPc

Ser kul ut! Älskar escape rooms så kommer kolla närmare på detta!

Skrivet av Molotov:

Ah, gang beasts hade jag glömt bort. Total galenskap, men ack så kul. Tack för övriga tips, gauntlet & super blood hockey såg bra ut.

Quake-konnässsör

Trine: Ultimate Collection

(Trine 1, 2, 3, 4) - Upp till 3 spelare

Ihop med de spelen så kommer också det femte spelet i serien ut snart.

Moving out

Children of Morta

Medlem
Skrivet av almblad:

Moving out

Skulle också säga Moving Out. Spelat det med min partner och haft sjukt roligt med det!

Skribent

Ett partyspel vi har lirat några gånger är 8 bit fiesta. Kan vara rätt hög volym i trailern så passa. Inbyggt dryckesspel om man är på det humöret Free to play, med levelpacks och karaktärer att köpa till. (Utvecklat av en svensk en-persons-studio).

Sedan kanske inte rakt av ett partyspel, men det går att spela local med 4 personer och är jävligt kul och lättvindigt - Broforce. OBS hög volym Finns till många format.

Så finns ju även Pummel Party (samma typ av spel som Mario Party) som alltid är skoj att köra en omgång eller två i. Tar några minuter att komma in i med items o.s.v. men skoj är det och har man spelat Mario Party är man inne i spelet snabbt. Även kul att de släppt verktyg så vem som helst kan göra banor och minigames så finns hur mycket som helst att ladda ner i Workshop på Steam.

Tips till er som vill spela online också är att det räcker med att en har spelet så kan man lira "remote play togheter". Funkar även att blanda med spelare som ansluter via remote play togheter och spelare som har spelet.

Human fall Flat är sjukt kul också. Sällan jag skrattat så mycket som när vi kaosade runt 4 stycken i det för första gången. Bara gjorde sattyg mot varandra. Har dock aldrig spelat det i local co/op så vet inte hur det är, men enligt Steamsidan går det att spela så i alla fall. Finns till många format.

Simpelt racingspel i Micromachines/Super Sprint stuk: BAFL - Brakes are for losers. Kul ett tag, men håller inte i längden imo.

Medlem

Några mer eller mindre enkla spel jag gillar är

Stick fight
Spider Heck
Quake remake till Xbox/Ps

Medlem
Medlem

Teenage Mutant Ninja Turtles Shredders

Lokal co-op upp till 6 spelare förutom Playstation versionen som verkar vara begränsad till 4 spelare max.

1
Skriv svar