FZ Community Summer Challenge 2023: ”Hettan är olidlig, kör lite spel istället!”

Medlem

Final Fantasy 16 avklarat.

Efter season journey i diablo 4 är avklarad ska jag köra klart Horizon och Hogwarts Legacy som båda är påbörjade sedan tidigare men avbrutna...

Medlem

Avklarade spel:

Duke Nukem Forever (post-credit-scenen)
Duke Nukem Forever: The Doctor Who Cloned Me (Expansion) (eftertexter)
FAR: Lone Sails (eftertexter)
FAR: Changing Tides (eftertexter)
Glass Masquerade 3: Honey Lines (översikt, allt avklarat)
Maximum Action (eftertexter)
Rain of Reflections (eftertexter)
Submerged (titelskärm när spelet är klart)
Submerged: Hidden Depths (samma som ettan)

Medlem

Avklarat: Donkey kong tropical freeze

Oerhört utmanande och det absolut bästa 2d-plattformsspelet jag kört på år och dar! Riktigt varierat och överraskande bra leveldesign. Jag vet inte om jag klarade en ända bana utan att först dö några gånger men det är alltid ens egna fel så man triggas att försöka igen och igen tills man äntligen klarar av det! Mer än 10 timmar tog det för mig att nå eftertexterna och det är många alternativa vägar jag inte lyckades ta för att komma åt extrabanor. Så om du ha en Switch och inte har något emot side scroll så rekommenderas detta starkt! 5/5

Nu ska jag nog ge mig på game boy-spelet Donkey kong land på 3ds

Trevlig sommar!
 

Lite halvrisigt foto på eftertexterna. Hoppas det duger!

brrap brrap pew pew
Skrivet av lerb:

Påbörjade spel:

DAVE THE DIVER
Call of Duty: Modern Warfare 2 (SP kampanjen)

Påbörjade spel:
Observation

Avklarade spel:
Observation

Bevis för Observation

signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Påbörjade spel:
Dark Souls 2 Scholar of the first sin

Medlem

Påbörjat samt avklarat: Super mario Bowsers Fury

Riktigt trevligt spel! Jag spelade och min 4åriga dotter tittade på. Väldigt roligt, lekfullt och varierade mekaniker. Rekommenderas också till switchägare! 4/5

Bild på eftertexterna:

Medlem

Avklarat:

Gone Home

Medlem

Trails from Zero Avklarat. Andra genomspelning på Nightmare svårighetsgrad samt för att få full save transfer bonus till nästa del i serien, Trails to Azure. Vilket av en händelse är nästa spel jag kör igång nu. Får se om jag hinner klart det innan det här eventet är slut

Påbörjade spel:
Final Fantasy XVI (PS5)
Trails from Zero (PS5)
Dungeon Travelers 2 (PC)
Trails to Azure (PS5)

Avslutade spel:

Final Fantasy XVI (PS5)
Trails from Zero (PS5)

Bevis:

Dec
Medlem
Skrivet av Dec:

Påbörjade / planerade spel:
DOOM 3: Resurrection of Evil (expansion)
DOOM 3: The Lost Mission (expansion)
Sniper Ghost Warrior 2

Detta blir antagligen den sista vågen av spel från mig.

Avslutade spel:
DOOM 3: Resurrection of Evil (<Borttagen bild>) // expansion
DOOM 3: The Lost Mission (<Borttagen bild>) // expansion
Sniper Ghost Warrior 2 (<Borttagen bild>)


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Påbörjat och avklarat: Donkey kong land gameboy på 2DS

Imponerande animationer och sprites för att vara ett gameboy-spel. Roligt framförallt i början sen blir det lite tradigt att det är så oförlåtande. Utmaning är alltid bra i sådana här spel enligt mig men det blir nästan för mycket när man knappt kommer vidare för att det är så jävla svårt! Kanske är skit bakom spakarna 😅 Spelade detta mycket som liten grabb på original-gameboy och jag förstår nu varför jag inte lyckades klara det på den tiden, även fast jag verkligen tycker om spelet och musiken är världsklass. 3/5

Bild på eftertexter:

Medlem
Medlem

Påbörjat: Super mario land (Gameboy)

Medlem

Avklarat: Forspoken (PS5)

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Trails from Zero Avklarat. Andra genomspelning på Nightmare svårighetsgrad samt för att få full save transfer bonus till nästa del i serien, Trails to Azure. Vilket av en händelse är nästa spel jag kör igång nu. Får se om jag hinner klart det innan det här eventet är slut

Påbörjade spel:
Final Fantasy XVI (PS5)
Trails from Zero (PS5)
Dungeon Travelers 2 (PC)
Trails to Azure (PS5)

Avslutade spel:

Final Fantasy XVI (PS5)
Trails from Zero (PS5)

Bevis:

Du bara dundrade igenom Trails from Zero och som completionist. Vad klockade din sparfil in på? Jag ska precis påbörja kapitel 4 och är på exakt 44h.

Medlem

Avklarat: Super mario land (gameboy på 2ds)

Jag tror detta var mitt allra första egna spel som litet barn på original game boy. Rätt kul, lite för kort, lite för enerverande ljud. Jag är glad att jag tack vare denna tråd äntligen tog mig tid att spela igenom det! 2/5

Bild på eftertexter:

Medlem

Avklarat:

Viewfinder

Medlem

Avklarat:

The Quarry

Blev inte så många spel från mig den här sommaren

Men
Avklarat:
Horizon zero dawn (+ Frozen wilds DLC som ingick)

Bevis:

Medlem

Avklarat:
Life is strange

Bevis:

Medlem
Skrivet av trancenote:

Du bara dundrade igenom Trails from Zero och som completionist. Vad klockade din sparfil in på? Jag ska precis påbörja kapitel 4 och är på exakt 44h.

Oj. Bra fråga. Då det var en andra genomspelning och new game+ så betyder det att klockan fortsätter ticka från där man klarade spelet första gången. Så tror det var på 180+ timmar. Första tog betydligt längre tid än andra då jag körde på hard utan NG+ fördelar och försökte vara completionist utan att använda walk-throughs eller guider. Men jag valde att inte föra över levels till exempel till NG+ på nightmare utan bara fishing,cooking,monster böckerna, quartz och items. Den extra NG+ dungeonen är ändå i slutet av spelet så man har ju levlat up igen då.

Ska boota upp första game completion saven och jämföra tiden med den andra så ska vi se...

Första genomspelningen på Hard tog ~100 timmar.
Game complete saven från nyss på Nighmare var på ~201 timmar så båda genomspelningarna har tagit drygt 100 timmar vardera. Men sedan är ju inte save klockan effektiv tid då den tickar på även om man inte sitter vid konsolen (tills den går ner i strömsparläge).

Jag går dock runt och pratar med varenda NPC i princip i varje kapitel. The legend of Heroes serien har genomgående sjukt mycket tid lagt på välrdsbygge, så varenda NPC i princip har sin egen story arc genom hela spelet som man kan följa om man gillar sånt. De har även triggers för många av dessa event som gör att spelet har koll på vilka man pratat med och när. Det förs även över till senare delar i varje serie när man överför sina saves.

Medlem

Avklarade Spel PC:
System Shock - Enhanced Edition (Allt på enklaste)
Door Kickers Campaign A Hard Day´s Work
Door Kickers Campaign Drug Bust
Door Kickers Campaing iTerror Strike
bilder

Påbörjade Spel PC:
Antichamber
Olli Olli
Olli Olli 2
Unreal Tournament
Unreal Tournament 2004
Jagged Alliance Gold
Sniper Elite
System Shock - Enhanced Edition (Allt på enklaste utom AI´n som är på näst enklaste)
System Shock - Classic Edition
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
Door Kickers

Medlem

Avklarat:
Dust: An Elysian Tail (PC) Steam Achievement

Öppna spoiler varningen för att hitta rätt achievement ur listan som jag länkat (mitt bevis för avklarat spel) samt för att få en kort beskrivning hur jag låste upp den. Tryck inte om du tänkt klara av spelet!

Leta efter achievement ...And the Dust Settles som jag låste upp genom att besegra spelets sista boss, General Gaius!

Medlem
Skrivet av DarkaN:

Påbörjade spel:
Metroid Prime Remaster (Nintendo Switch)
A way out (PC)

Avslutade spel:

Little nightmares 2 (PC) https://i.imgur.com/RUwgeiV.jpg

Uppdaterad lista

Påbörjade spel:
A way out (PC)

Avslutade spel:

Little nightmares 2 (PC) https://i.imgur.com/RUwgeiV.jpg
Metroid Prime Remaster (Nintendo Switch) https://imgur.com/njGFY3u


signatur

Rawr

Medlem

Avklarat: Super mario land 2

Lite mer "Mario-aktigt" än 1:an men körde det inte när jag var liten så nostalgin hjälper det inte på traven. Jag skulle nog säga att 2an är bättre men jag föredrar 1an (fritt för tolkning)
2/5

Bild på eftertexter

Medlem

signatur

Övning ger träning.

Medlem

Avklarat:

INSIDE

Vilket toppen spel, sicken upplevelse. Rekommenderas!

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Avklarat: Donkey kong tropical freeze

Oerhört utmanande och det absolut bästa 2d-plattformsspelet jag kört på år och dar! Riktigt varierat och överraskande bra leveldesign. Jag vet inte om jag klarade en ända bana utan att först dö några gånger men det är alltid ens egna fel så man triggas att försöka igen och igen tills man äntligen klarar av det! Mer än 10 timmar tog det för mig att nå eftertexterna och det är många alternativa vägar jag inte lyckades ta för att komma åt extrabanor. Så om du ha en Switch och inte har något emot side scroll så rekommenderas detta starkt! 5/5

Nu ska jag nog ge mig på game boy-spelet Donkey kong land på 3ds

Trevlig sommar!
 

Lite halvrisigt foto på eftertexterna. Hoppas det duger!
<Uppladdad bildlänk>

Håller på med det nu på wii U, hoppas bli klar till sista juli men det är som du säger riktigt utmanande. Mer än vad jag trodde. Det är som du säger ett väldigt bra plattformsspel men jag kan störa mig lite på kontrollen. De alternativ man kan välja känns inte helt optimala och det är ofta man trycker på fel knapp vilket leder till att man är rökt, i alla fall på lite högre levels.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Håller på med det nu på wii U, hoppas bli klar till sista juli men det är som du säger riktigt utmanande. Mer än vad jag trodde. Det är som du säger ett väldigt bra plattformsspel men jag kan störa mig lite på kontrollen. De alternativ man kan välja känns inte helt optimala och det är ofta man trycker på fel knapp vilket leder till att man är rökt, i alla fall på lite högre levels.

Håller med! Det mest irriterande var att man ofta råkar rulla framåt istället för att banka på något. De borde varit på olika knappar kan man tycka! Annars ett väldigt bra spel med fantastisk design

Medlem

Påbörjat: resident evil revelations 3ds. Körde ett par timmar i morse, får se om jag hinner färdigt i juli!

Medlem

Avklarat:
BoltGun https://imgur.com/nPxHCAx
Resident Evil 2 https://imgur.com/elf7PTC

Klarade Boltgun som var en sjukt frustrerande upplevelse. Mot slutet vill spelet VERKLIGEN vara Doom Eternal, men misslyckas så hårt. Oändligt med fiender är inte så värst skoj.

Och sen kalrade jag RE2 på Leon A-sidan Håller på med Claire B nu.


signatur

Videomupp

Skriv svar