Diablo IV:s patch 1.1 får massiv kritik

Medlem

Varje nerf beter sig folk som att de inte minns tidigare buffar och nerfar i tidigare blizzard spel. De första två åren förändras deras spel väldigt mycket. Om din tier S metabuild blir sämre så är det nog med flit.

Med det sagt så känns det som att min sorc helt plötsligt gått ner 30% i förmåga och har börjat dö av sånt jag tycker borde vara ”normalt”. Men inte riktigt som att den inte kan slå sig ut ur en genomblöt plappkasse. Så inte är jag nöjd. Och inte blir det sorc i season 1.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Tack för klarheten.

Det är inte konstigt att Diablo 3 och 4 verkar enormt simplifierade och belöningarna in-game ramlar in, fullständigt regnar in med en väldigt liten insats av spelaren.

Utmaningen är att rusta upp karaktären från 0 till något godlike, men inte på ett par minuter eller något timme. Eftersom titeln hamnar då på hyllan.

Personligen tror jag man kan ge båda grupperna en bra upplevelse. Just nu som casual känns det trist att inte kunna nå målen inom tidsramen för en säsong och med den tid man kan lägga ner på spelet. Det finns fortfarande väldigt sällsynta drops som tar väldigt lång tid och tur att få tag på, vilket sannolikt tilltalar mer dedikerade spelare men som inte en casual behöver för att ha kul med spelet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Älskar att folk är så arga, som heartstone spelare så har man ju lärt sig den hårda vägen att efter varje gång de kommer med en ny expansion så är det ingen idé att betala för att skapa de kort man ej har då de ALLTID nerfar de bästa lekarna efter en månad.

Välkomna till ett modernt Blizzard spel!

https://i.kym-cdn.com/news/posts/original/000/003/263/12000.j...

Men Hearthstone är free to play.. sen är det väl så att i Hearthstone så får man ju dusten tillbaka med 100% i Diablo 4, får man inte sin speltid tillbaka..

Medlem

Kommer väl xp boost i battlepassen väl? Eller har jag bara fått för mig det. Det gör allt för tjäna mera pengar.

Medlem
Skrivet av Hator:

Kommer väl xp boost i battlepassen väl? Eller har jag bara fått för mig det. Det gör allt för tjäna mera pengar.

Inga exp boosts i battlepass som de avslöjat än så länge. Däremot så kan du samla på dig ashes i seasons som du kan välja att spendera på någon form av bonus. Exp bonus i season är en av dem. Dessa ashes är gratis.

Medlem

Nu han jag bara till lvl 75, men spelet var ju toklätt fram dit iaf. Att köra tier 20 dungens i WT3 gav liiiiiiiten utmaning. När jag tog steget till WT4 som lvl 67 fick jag en liten utmaning, dels var ju gubbar i dungeons lvl 73 men framförallt så var min gear mycket svagare än den ancestral som droppades, samt att mina pengar tog slut så kunde inte imprinta de rare delar jag fick…

Men så fort jag blev runt 70 så blev allt lätt som fan igen.

Nu kanske dom nerfade för mycket för de som var lvl 100, så det kan jag inte uttala mig om, men vägen upp till 100 ser jag detta som välkommet


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Bah

Vilken woke patch

Medlem

Blizzard bad, please upvote

Medlem

Så bara att dumpa min lightning build med Sorcerer med andra ord?

Medlem
Skrivet av Hator:

Kommer väl xp boost i battlepassen väl? Eller har jag bara fått för mig det. Det gör allt för tjäna mera pengar.

Hur ska de tjäna mera pengar på nåt som är gratis? 🤔

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ska du köra season så får du börja ny gubbe oavsett vilken season du kör.

Själv började barbar när spelet kom och ville sedan testa andra gubbar men tänkte att det va lika bra att vänta tills en säsong började då jag inte orkar köra allt för många gubbar.

Jag har fått berättat för mig att det nya som släpps i season kommer till ”eternal realm” efter en säsong är över.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

D4-servrarna fungerade bra, både SC och HC från Dag 1. Jag kör allt maxat på 3440x1440 skärm utan problem. Hurvida deras servrar är påverkar inte alls prestandan på spelet som din dator kan kräma ut, utan servrarna påverkar endast uppkopplingen mellan dig och servern.

Så frågan är kanske ifall du inte har så riktigt kraftig dator som du påstår, eller så är det något knas på din sida. Alla mina polare som spelar eller har spelat D4 så har ingen av de klagat på prestandan eller optimering, och jag har inte direkt hört från någon Content Creator att spelet skulle vara dåligt optimerat på något sätt.

Enda gångerna jag har fått mindre stutters är i vissa huvudstäder när man kommer till vissa sektioner och spelet laddar in området så blir det en minimal rollback, men det påverkar inte gameplay överhuvudtaget då man inte slåss i städer.

Har du lirat Season1 nu då? För herre min jesus så mycket lagg. 5-7-10min att ladda från att porta till en waypoint? Fryslagg där allting fryser i 2s å sedan händer något en frame å sedan fryser 2s igen i en timme so far. Å det gäller oss 4 i vårt party just nu. Såateeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Bra spel.

Edit: Oh, portade klart? Tiiiiiillbaka till samma stad som jag var i. Äsch, jag springer dit jag ska istället. Eller näääääää jag kan inte lämna staden utan gubben springer in i en osynlig vägg.

Edit: Men det är ju klart, det är ju deras första spel och de kunde ju aldrig ana att det skulle bli så här mycket tryck vid releasedagen. Eller.. vänta nu lite..........

Medlem
Skrivet av Hator:

Kommer väl xp boost i battlepassen väl? Eller har jag bara fått för mig det. Det gör allt för tjäna mera pengar.

Ja, som är gratis.

Medlem

”Gratis” battle pass = Konsten att ge någon något som inte kostar någonting att tillverka, och mottaga massornas dyrkan för att de får något som medvetet inte lagts till från början.

Och medan folk överlycklig kammar hem sina ”gåvor” så kan de ju passa på att titta på 5 ggr mer av allt de kan få bara de betalar lite till.

Medlem

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Har du lirat Season1 nu då? För herre min jesus så mycket lagg. 5-7-10min att ladda från att porta till en waypoint? Fryslagg där allting fryser i 2s å sedan händer något en frame å sedan fryser 2s igen i en timme so far. Å det gäller oss 4 i vårt party just nu. Såateeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Bra spel.

Edit: Oh, portade klart? Tiiiiiillbaka till samma stad som jag var i. Äsch, jag springer dit jag ska istället. Eller näääääää jag kan inte lämna staden utan gubben springer in i en osynlig vägg.

Edit: Men det är ju klart, det är ju deras första spel och de kunde ju aldrig ana att det skulle bli så här mycket tryck vid releasedagen. Eller.. vänta nu lite..........

Spelar ni tillsammans på samma nätverk eller nåt så kanske det kan vara någonting lokalt? Nånting låter ju helt klart galet iaf, noll fryslagg och 4-5 sekunders laddtider här. Har inte stött på några osynliga väggar eller liknande heller.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Spelar ni tillsammans på samma nätverk eller nåt så kanske det kan vara någonting lokalt? Nånting låter ju helt klart galet iaf, noll fryslagg och 4-5 sekunders laddtider här. Har inte stött på några osynliga väggar eller liknande heller.

jag hade problem igår, långa kötider, långa laddtider, fullt av osynliga väggar, så man kom inte dit man skulle.
men jag andades lite, stängde av spelet och gjorde något annat istället

men blir lite störd på folks mentalitet...

ÅH HERREGUD ALLT FUNGERAR INTE PERFEKT. ALLT ÄR SKIT. ALLA ÄR SKIT. ALLA ÄR VÄRDELÖSA FÖRUTOM JAG. JAG ÄR BÄST. JAG SKULLE ALDRIG GÖRA ETT FEL.

det finns så många här som har så ont i rumpan av någan anledning.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

jag hade problem igår, långa kötider, långa laddtider, fullt av osynliga väggar, så man kom inte dit man skulle.
men jag andades lite, stängde av spelet och gjorde något annat istället

men blir lite störd på folks mentalitet...

ÅH HERREGUD ALLT FUNGERAR INTE PERFEKT. ALLT ÄR SKIT. ALLA ÄR SKIT. ALLA ÄR VÄRDELÖSA FÖRUTOM JAG. JAG ÄR BÄST. JAG SKULLE ALDRIG GÖRA ETT FEL.

det finns så många här som har så ont i rumpan av någan anledning.

Så vi som betalat 1099:- och hade gjort upp planer för S1 som fick all hype dödad har ont i rumpan? Även för de som vill spela spelet så gick det inte igår. Om de säger fel saker under streamen ikväll så finns det god chans att Blizzard dödar Diablo 4 redan i S1.

Blizzard fick en sista chans av mig för jag gillar lore och är så väl investerad i världarna men det här är inte värdigt! Sluta försvara dåliga utvecklare som vill sina spelare illa. Blizzard är inte ensamma syndare men nu är det Blizzard som gjort bort sig!

Medlem
Skrivet av Joewson:

Så vi som betalat 1099:- och hade gjort upp planer för S1 som fick all hype dödad har ont i rumpan? Även för de som vill spela spelet så gick det inte igår. Om de säger fel saker under streamen ikväll så finns det god chans att Blizzard dödar Diablo 4 redan i S1.

Blizzard fick en sista chans av mig för jag gillar lore och är så väl investerad i världarna men det här är inte värdigt! Sluta försvara dåliga utvecklare som vill sina spelare illa. Blizzard är inte ensamma syndare men nu är det Blizzard som gjort bort sig!

Gillade campaign delen och delvis endgame som pre S1. Betalade även här 1100 för spelet och om inget sker inom snar framtid så kommer dessa extra pengar utöver bas spelet vara en läxa för framtida köp.

Dom har all kunskap samlad från flera år av flopp i d3 som de återhämta sig någorlunda från till s28. Sedan gör de såhär i D4.

Komplett katastrof. Tog paus från diablo 4 efter typ lvl 76~ för att inte bränna ut mig inför S1, men den pausen blir förlängd på obestämd tid. Inget QOL eller förbättrade av spelet kom i patchen.

Folk som bara fortsätter och spela som om inget skulle ha blivit sämre är totalt medvetslösa och saknar helt kunskap om diablo.

Det finns listor på vad som saknas och vad som blev sämre i patchen(TLDR ungefär allt). Som exempel, vart blir gem bags av? Var blir LFG system av?

Medlem
Skrivet av Issue:

jag hade problem igår, långa kötider, långa laddtider, fullt av osynliga väggar, så man kom inte dit man skulle.
men jag andades lite, stängde av spelet och gjorde något annat istället

men blir lite störd på folks mentalitet...

ÅH HERREGUD ALLT FUNGERAR INTE PERFEKT. ALLT ÄR SKIT. ALLA ÄR SKIT. ALLA ÄR VÄRDELÖSA FÖRUTOM JAG. JAG ÄR BÄST. JAG SKULLE ALDRIG GÖRA ETT FEL.

det finns så många här som har så ont i rumpan av någan anledning.

Som jag skrev i min post ovan, du är en av de som saknar all kunskap om diablo spelen och vad som saknas i D4.. Vad roligt att du tycker att spelet är fulländat fastän det är skit just nu. Gem bags? LFG? Sociala förmågor? Mountet?

Finns en hel uppsjö av problem som inte blev lösta. Detta är bara ett smakprov av det som behövs fixas, men istället nerfa dom allt och försämra exp osv osv.

Tycker du ska informera dig mer om vad som blev fel med 1.1 innan du ens öppnar käften.

Edit: du har inte lagt märke till att dom gjort teleport/leave dungeon tp längre? Från 2(eller 3?)s till 5. Vad fan liknar ens detta...?

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Som jag skrev i min post ovan, du är en av de som saknar all kunskap om diablo spelen och vad som saknas i D4.. Vad roligt att du tycker att spelet är fulländat fastän det är skit just nu. Gem bags? LFG? Sociala förmågor? Mountet?

Finns en hel uppsjö av problem som inte blev lösta. Detta är bara ett smakprov av det som behövs fixas, men istället nerfa dom allt och försämra exp osv osv.

Tycker du ska informera dig mer om vad som blev fel med 1.1 innan du ens öppnar käften.

Edit: du har inte lagt märke till att dom gjort teleport/leave dungeon tp längre? Från 2(eller 3?)s till 5. Vad fan liknar ens detta...?

Men oj över att bli så arg över några sekunder längre för att lämna en dungeon.

Och har jag sagt att jag tycker att spelet är fulländat?

Folk behöver helt klart chilla lite, det här är inte liv och död, eller hur bortskämd har du blivit i ditt liv?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Joewson:

Så vi som betalat 1099:- och hade gjort upp planer för S1 som fick all hype dödad har ont i rumpan? Även för de som vill spela spelet så gick det inte igår. Om de säger fel saker under streamen ikväll så finns det god chans att Blizzard dödar Diablo 4 redan i S1.

Blizzard fick en sista chans av mig för jag gillar lore och är så väl investerad i världarna men det här är inte värdigt! Sluta försvara dåliga utvecklare som vill sina spelare illa. Blizzard är inte ensamma syndare men nu är det Blizzard som gjort bort sig!

Ja, du kanske har spenderat 1099kr (jag med), men det är ett spel…


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Spelar ni tillsammans på samma nätverk eller nåt så kanske det kan vara någonting lokalt? Nånting låter ju helt klart galet iaf, noll fryslagg och 4-5 sekunders laddtider här. Har inte stött på några osynliga väggar eller liknande heller.

Bor på fyra olika platser i landet, spelade du 19:00-22:00 igår?

Medlem
Skrivet av Issue:

Ja, du kanske har spenderat 1099kr (jag med), men det är ett spel…

Så det är inte okej att vara kritisk mot en produkt bara för att produkten råkar vara ett spel? Kära någon…

Medlem
Skrivet av Joewson:

Så det är inte okej att vara kritisk mot en produkt bara för att produkten råkar vara ett spel? Kära någon…

absolut får man vara kritisk, men nivån på många är ju fruktansvärt låg. tror du verkligen att blizzard vill DIG illa?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Men oj över att bli så arg över några sekunder längre för att lämna en dungeon.

Och har jag sagt att jag tycker att spelet är fulländat?

Folk behöver helt klart chilla lite, det här är inte liv och död, eller hur bortskämd har du blivit i ditt liv?

Herregud. Hoppas inte du jobbar som någon form av media kritiker.

Medlem

den här passar i denna tråd


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inga exp boosts i battlepass som de avslöjat än så länge. Däremot så kan du samla på dig ashes i seasons som du kan välja att spendera på någon form av bonus. Exp bonus i season är en av dem. Dessa ashes är gratis.

Det var ju fint, men lite synd ändå med patchen.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Bor på fyra olika platser i landet, spelade du 19:00-22:00 igår?

Nej, missade störningarna då. Tolkade det som att ni haft sån upplevelse sen releasen, men om det var just under de tiderna är det så klart servrarna som strulade.

Medlem
Skrivet av Ender:

”Gratis” battle pass = Konsten att ge någon något som inte kostar någonting att tillverka, och mottaga massornas dyrkan för att de får något som medvetet inte lagts till från början.

Och medan folk överlycklig kammar hem sina ”gåvor” så kan de ju passa på att titta på 5 ggr mer av allt de kan få bara de betalar lite till.

Ja usch att utvecklare vill tjäna pengar, pengarna de drar in på att folk köper spelet borde räcka för att utveckla spelet ytterligare!!!
Gud vad gnällig du är.

Skriv svar