Diablo IV:s patch 1.1 får massiv kritik

Robot
Diablo IV:s patch 1.1 får massiv kritik

Och spelarna har skickat in recensionsbombplanen.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Medlem

Kritik ska de ha också, min sorc har gått från caster till melee.
Problemet e att de gör så jäkla stora förändringar varje gång.
Nerfen i helltide var ju snygg också.

Medlem

Folk är barnsliga, många som klagar efter att enbart lyssnat på streamers utan att ens spelat säsongen än.
Synd att sorcen blivit så himla gimpad eftersom spelstilen har krävt lite prep jämfört med många andra som i princip bara behöver kötta på utan att tänka alls
Är säker att det kommer några surprise builds, det var mycket theory crafting innan Launch som inte heller stämde.
Skönt att de tar i lite grann och står för att de vill göra spelet roligare.

Medlem
Skrivet av aholman:

Folk är barnsliga, många som klagar efter att enbart lyssnat på streamers utan att ens spelat säsongen än.
Synd att sorcen blivit så himla gimpad eftersom spelstilen har krävt lite prep jämfört med många andra som i princip bara behöver kötta på utan att tänka alls
Är säker att det kommer några surprise builds, det var mycket theory crafting innan Launch som inte heller stämde.
Skönt att de tar i lite grann och står för att de vill göra spelet roligare.

nej folk har läst patch notes...

Medlem

Detta är ett av de värsta spel patcharna jag har sett i mitt snart 40 år på jorden… när jag läste dom så trodde jag något har gått väldigt galet hos blizzard.

Sånna här förändringar gör man i tidig beta inte 1 månad efter ett spelsläpp.

Som vanligt är blizzard totalt inkompetenta och har inte lärt sig något alls

Medlem

Sorcerer var ju extra gulligt får man säga, det finns väl en viss förståelse för att Vuln-damage är för starkt och högprioriterat och de vill råda bot på det, men när all skada (så gott som iaf) kommer när fiender är Vulnerable? Hela klassen är byggd kring detta. Jag har redan fått skippa allt endgame content (Uber Lilith, 60+ NM, PVP) eftersom de strulat med resistances så jag tvärdör på allt oavsett specc, gear och aspects, och de tänker inte fixa det förens säsong 2?

Okej.. nej att grinda 80-100 på sorc lämnade en sån sur eftersmak så det finns inte, och istället för att skänka lite armor till sorcen i patchen så det iaf gick att existera tills de löst vad de nu totalfuckat med resistances så nerfar de sönder skiten och det är populäraste klassen i spelet.

Nice way to kill a game.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Kul och lägga massvis med tid på nåt som sen ändras och blir ospelbart. Fantastiskt

Medlem
Skrivet av delli:

Kritik ska de ha också, min sorc har gått från caster till melee.
Problemet e att de gör så jäkla stora förändringar varje gång.
Nerfen i helltide var ju snygg också.

Det är inte meningen att du skall använda din sorc längre. Season 1 börjar ikväll och detta är nya förutsättningar för att du skall börja om på level 1 med en helt ny gubbe.

Sorc är ganska meningslös att använda då resist all är broken tyvärr, men detta kommer de fixa under hösten.
Spela en annan class i S1.

Om du syftar på att man får färre cinders i Helltide så var det ingen nerf utan är en bekräftad bugg som Blizzard antagligen kommer fixa ganska snart.

Jag gillar förändringarna de har gjort för att motverka powerleveling. Det är menkngen att man själv ska spela spelet. Inte att någon annan gör det åt en.

Medlem

Nu är det som att springa runt med en plastpåse som armor.
En av dom sämsta patcherna jag sett.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Problemet är ju att folk tror att blizzard idag är vad blizzard var förr.

Folk förväntar sig att de kan det här med ARPG, för de har ju gjort, Diablo, Diablo 2, 3, Diablo 2 Remastered osv.
Känns mer troligt att detta är det första ARPG som de som jobbar på Diablo 4 gör. I alla fall i denna storlek.

Om man ser det på så sätt, så kan jag förstå varför spelet saknar all QoL som blizzard hade byggt upp i t.ex Diablo 3. Sen är det inte en ursäkt, kvalitén på Diablo 4 på launch är katastrofalt dålig. Blir extra bra nu när de nerfar armour, men resistances fungerar inte som det ska och det kommer de inte lösa förens säsong 2 och framåt. Man kan ju undra vem som tyckte det var en smart idé.

Medlem

Skönt Remnant 2 kommer snart.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Folk klagar ju för fan på allt, oavsett vad de gör. Ingen av dessa ändringarna påverkar majoriteten av spelare på något sätt.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Problemet är ju att folk tror att blizzard idag är vad blizzard var förr.

Folk förväntar sig att de kan det här med ARPG, för de har ju gjort, Diablo, Diablo 2, 3, Diablo 2 Remastered osv.
Känns mer troligt att detta är det första ARPG som de som jobbar på Diablo 4 gör. I alla fall i denna storlek.

Om man ser det på så sätt, så kan jag förstå varför spelet saknar all QoL som blizzard hade byggt upp i t.ex Diablo 3. Sen är det inte en ursäkt, kvalitén på Diablo 4 på launch är katastrofalt dålig. Blir extra bra nu när de nerfar armour, men resistances fungerar inte som det ska och det kommer de inte lösa förens säsong 2 och framåt. Man kan ju undra vem som tyckte det var en smart idé.

Hur var kavalitén på D4 katastrofal? Spelade vi samma spel? Utan tvekan en av de bästa AAA släppen på senare år.

Medlem
Skrivet av Trenix:

Folk klagar ju för fan på allt, oavsett vad de gör. Ingen av dessa ändringarna påverkar majoriteten av spelare på något sätt.

Håller med, känns som att alla bara sitter och väntar på nästa patch och överlag negativa till allt som händer innan de ens har testat det. Sen sitter de ändå och spelar 200 timmar Bättre att inte läsa all drama och bara njuta av spelet istället

Quake-konnässsör
Medlem

Läste igenom patch notes nu och tycker generellt det låter som en rätt bra patch. Gillar ändringarna kring enemy level och att de skalar om damage lite för att göra fler builds spelbara. Som vanligt när det är större patcher nerfas metabuilds som baseras i någon kombination som är starkare än utvecklarna tänkt från början, men för min egen del tror jag bara min build blev starkare av ändringarna. Eventuellt lite klenare defensivt av mindre armor, men tyckte personligen det var för starkt innan då jag som necro kunde stå mitt i klungor av fiender utan att dö när jag (enligt mitt eget tycke) borde tvingas jobba lite med positionering också för att hålla mig säker. Får testa under dagen och se hur det känns och se om jag behöver tweaka nånting defensivt, innan jag hoppar in i säsong 1 med en ny klass.

Medlem
Skrivet av Wamp:

nej folk har läst patch notes...

Nej folk är får. Man orkar inte tänka själv eller ha en egen åsikt.
Blizzards community måste ju vara ett av dom gnälligaste. Diablo ska väl vara en grindfest? Inte ska man väl powerlevla genom att ens lvl 100 kompisar lämnar gruppen så fort man kommit in?
Sen behöver man ju inte gråta för att ens klass blivit nerfad i den första riktiga patchen. Det är ju blizzard, dom försöker ju balansera klasser hela tiden. Alltid någon som blir besviken. Men alla fotm kidsen byter ju bara klass till den som just nu är bäst.

Skrivet av Snabeltorsk:

Nu är det som att springa runt med en plastpåse som armor.
En av dom sämsta patcherna jag sett.

Då kanske du inte kan köra en glaskanon build utan måste använda lite defensiva abilities också? Kanske använda hjärnan istället för att rusa rakt in och tanka allt utan problem.

Medlem

Jag väntar att bli upprörd förren jag faktiskt har spelat patchen. Något annat känns lite onödigt.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Nej folk är får. Man orkar inte tänka själv eller ha en egen åsikt.
Blizzards community måste ju vara ett av dom gnälligaste. Diablo ska väl vara en grindfest? Inte ska man väl powerlevla genom att ens lvl 100 kompisar lämnar gruppen så fort man kommit in?
Sen behöver man ju inte gråta för att ens klass blivit nerfad i den första riktiga patchen. Det är ju blizzard, dom försöker ju balansera klasser hela tiden. Alltid någon som blir besviken. Men alla fotm kidsen byter ju bara klass till den som just nu är bäst.

Folk har inget tålamod nu för tiden. Allt ska helst ske med en gång, och allt skitbra loot ska droppas inom en timme.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Trenix:

Hur var kavalitén på D4 katastrofal? Spelade vi samma spel? Utan tvekan en av de bästa AAA släppen på senare år.

Laggar så uruselt (pga deras servrar och usla kod) att jag får köra all grafik på lägsta, trots riktigt kraftig dator. Hur kan det komma igenom QA? Fungerade fint off-peak hours i closed beta, blev värre i open beta och uselt i retail. Mitt spels prestanda ska inte vara kopplat till hur många spelare som deras sketna servrar klarar av.

Jag har då spelat många fler AAA spel som inte presterat så uselt. Å då ids jag inte ens prata om spelmekanik och balansering som är riktigt dålig.

Det är en sak om vissa saker här å där är out of line, men när man som gamer tar sig för pannan och frågar högt om de ens har spelat igenom spelet själva?

Nej, Blizzard är långt ifrån vad de en gång var; ett gäng nördar som ville göra bra spel. Idag är de bara massa MBAs som vill maximera profit, allt annat är sekundärt.

Medlem
Skrivet av Managor:

Jag väntar att bli upprörd förren jag faktiskt har spelat patchen. Något annat känns lite onödigt.

kul för dig, men jag har spelat den.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Fattade inte vad som hade hänt först, jag blev oneshottad av mobs från ingenstans i nm jag hade på farm tidigare. Ny patch! Vi gör spelet tråkigare med längre cooldowns etc. Bra tänkt.

Börjar även bli sjukt leds på att vara tvungen att kolla in allt gult loot som droppar för det kan vara en upgrade. Har inte equippat en enda legendary då dom endast används för att extracta powern ur.

Plinget man hör när en legendary droppar är inte som förrut då man blev lite exalterad nu är det mest meh..

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Laggar så uruselt (pga deras servrar och usla kod) att jag får köra all grafik på lägsta, trots riktigt kraftig dator. Hur kan det komma igenom QA? Fungerade fint off-peak hours i closed beta, blev värre i open beta och uselt i retail. Mitt spels prestanda ska inte vara kopplat till hur många spelare som deras sketna servrar klarar av.

Jag har då spelat många fler AAA spel som inte presterat så uselt. Å då ids jag inte ens prata om spelmekanik och balansering som är riktigt dålig.

Det är en sak om vissa saker här å där är out of line, men när man som gamer tar sig för pannan och frågar högt om de ens har spelat igenom spelet själva?

Nej, Blizzard är långt ifrån vad de en gång var; ett gäng nördar som ville göra bra spel. Idag är de bara massa MBAs som vill maximera profit, allt annat är sekundärt.

D4-servrarna fungerade bra, både SC och HC från Dag 1. Jag kör allt maxat på 3440x1440 skärm utan problem. Hurvida deras servrar är påverkar inte alls prestandan på spelet som din dator kan kräma ut, utan servrarna påverkar endast uppkopplingen mellan dig och servern.

Så frågan är kanske ifall du inte har så riktigt kraftig dator som du påstår, eller så är det något knas på din sida. Alla mina polare som spelar eller har spelat D4 så har ingen av de klagat på prestandan eller optimering, och jag har inte direkt hört från någon Content Creator att spelet skulle vara dåligt optimerat på något sätt.

Enda gångerna jag har fått mindre stutters är i vissa huvudstäder när man kommer till vissa sektioner och spelet laddar in området så blir det en minimal rollback, men det påverkar inte gameplay överhuvudtaget då man inte slåss i städer.

Medlem

Min spontana tanke är att de tidigare inte hunnit balansera endgame så mycket, och först nu har de sett hur snabbt folk får bra gear. Man får tänka på att säsongen ska nästan räcka i tre månader. Det kommer den nog inte göra om de inte de inte drar ner på farten lite.

Medlem
Skrivet av aholman:

Folk är barnsliga, många som klagar efter att enbart lyssnat på streamers utan att ens spelat säsongen än.
Synd att sorcen blivit så himla gimpad eftersom spelstilen har krävt lite prep jämfört med många andra som i princip bara behöver kötta på utan att tänka alls
Är säker att det kommer några surprise builds, det var mycket theory crafting innan Launch som inte heller stämde.
Skönt att de tar i lite grann och står för att de vill göra spelet roligare.

Patchen är ute sedan den 18.....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

D4-servrarna fungerade bra, både SC och HC från Dag 1. Jag kör allt maxat på 3440x1440 skärm utan problem. Hurvida deras servrar är påverkar inte alls prestandan på spelet som din dator kan kräma ut, utan servrarna påverkar endast uppkopplingen mellan dig och servern.

Så frågan är kanske ifall du inte har så riktigt kraftig dator som du påstår, eller så är det något knas på din sida. Alla mina polare som spelar eller har spelat D4 så har ingen av de klagat på prestandan eller optimering, och jag har inte direkt hört från någon Content Creator att spelet skulle vara dåligt optimerat på något sätt.

Enda gångerna jag har fått mindre stutters är i vissa huvudstäder när man kommer till vissa sektioner och spelet laddar in området så blir det en minimal rollback, men det påverkar inte gameplay överhuvudtaget då man inte slåss i städer.

Det finns ju 100 tal streamers som dött i HC ENBART pga server lagg.
Latencyn är tvärusel hoppar mellan 60-900ms.
Fungera bra i betorna dock.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Whisp:

Min spontana tanke är att de tidigare inte hunnit balansera endgame så mycket, och först nu har de sett hur snabbt folk får bra gear. Man får tänka på att säsongen ska nästan räcka i tre månader. Det kommer den nog inte göra om de inte de inte drar ner på farten lite.

Helt omöjligt att få en säsong att hålla i 3 månader för spelare. Det viktigaste är ju att folk spelar säsongen och köper battle pass, sen kan det räcka med 3-4 veckors spelande, det är ju idealt för Blizzard. De får in pengar för battle pass, de slipper betala för spelaren mer än några veckor. Men att sikta på att content ska hålla i 3 månader för spelare är helt fel väg att gå.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Helt omöjligt att få en säsong att hålla i 3 månader för spelare. Det viktigaste är ju att folk spelar säsongen och köper battle pass, sen kan det räcka med 3-4 veckors spelande, det är ju idealt för Blizzard. De får in pengar för battle pass, de slipper betala för spelaren mer än några veckor. Men att sikta på att content ska hålla i 3 månader för spelare är helt fel väg att gå.

Blizzard betalar för spelaren? det är väl ändå vi spelare som betalar blizzard

Medlem

Jag har inte testat själv än men det låter inte bra alls om dom har gjort min magiker svagare. Jag hade en magi som jag tyckte gjorde hyffsad skada. Resten av dom gör inte jättemycket skada på fienders hälsa.
Men jag får väl testa en rouge eller druid istället.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av roftg:

Blizzard betalar för spelaren? det är väl ändå vi spelare som betalar blizzard

Sist jag kollade så var bandbredd och serverplats inte gratis.

Skriv svar