PR-chef på CD Projekt: "Kritiken mot Cyberpunk 2077 var överdriven"

Robot
PR-chef på CD Projekt: "Kritiken mot Cyberpunk 2077 var överdriven"

Michał Platkow-Gilewski tror att det "blev häftigt" att inte gilla spelet.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Jag är benägen att hålla med. Däremot motsvarande det definitivt inte hypen.
Sedan borde spelet inte ha släpps till last gen maskinerna, de versionerna var riktigt trasiga. Mycket av ilskan kom nog därifrån också.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Häftigt att hata? Ja, för folk gick och längtade efter att hata ett spel från ett företag alla älskade innan och pratade gott om. De fick vad de förtjänade efter den sörjan.

Såklart ingen ville hata spelet, men spelet var ju rent skräp mot vad de lovade. Jag testade till och med spelet för en månad sedan efter alla uppdateringar, spelet är fortfarande janky och känns ej färdigt. Försökte gilla spelet men var väldigt svårt, gav upp efter halva spelet typ.

Det finns dock ett bra spel under all skit.

Medlem

rånare är åtminstone ärliga mot en. Här är egot så stort, såklart man inte kan erkänna att spelet var trasigt.

Medlem

Frågan är om han ens har spelat spelet eller om han bara försöker göra sitt jobb och arbeta med PR. Dock så ger det här motsatt effekt i så fall då folk inte uppskattar att man gnäller på dem för att de inte fick vad som utlovades och i riktigt låg kvalitet(främst PS4/One, förmodligen majoriteten av spelare).

Själv så köpte jag spelet på release på grund av bra pris på Elgiganten, men har inte ens startat det än på grund av buggar och avsmak.

Medlem

gick rätt bra att spela spelet på PC och Stadia.
Spelet fick höga betyg på många ställen av recensenter och spelare och några gav det årets spel om jag inte minns fel?
Det visade väll att det var en högljud minioritet som klagade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Häftigt att inte gilla det"

Håller inte alls med. Alltid kul att lyssna på dessa PR-människor som verkar sakna verklighetsförankring.

Cyberpunk 2077 var en enormt hypad titel som många såg fram emot.
När en titel når dessa nivåer av hype i ett komplext projekt brukar det nästan alltid leda till någon form av backlash.

Problemet med Cyberpunk 2077 var dock att det även släpptes i ett bedrövligt skick och med så många brutna löften till spelarna. Spelet var inte klart för release.

Själv var jag mycket besviken när man snabbspolade förbi viktiga delar i början som ersattes med montage. Stötte även på ett antal gamebreaking bugs... Efter jag klarat spelet orkade jag inte rensa upp kartan då min questlista hade ett antal permanent trasiga sidequests. Detta gjorde att jag tappade all motivation att spela vidare.

Det var inte "häftigt att inte gilla det". Jag anser att spelet fick den kritik det förtjänade.

Medlem

Personligen brydde jag mig ej så mycket att spelet var buggig vid lansering. Det som störde mig var att det inte var i närheten av det som marknadsförts. Spelet kändes tomt.

Medlem

Det är ett verklighetsfrånvänt påstående som öppnar upp för liknande lanseringar i framtiden.

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

gick rätt bra att spela spelet på PC och Stadia.
Spelet fick höga betyg på många ställen av recensenter och spelare och några gav det årets spel om jag inte minns fel?
Det visade väll att det var en högljud minioritet som klagade.

Ungefär,

Många säger ju att spelet är bättre nu, men faktum är att spelet i princip har samma gameplay och upplägg som det hade vid release.

Men båda de som älskar och hatar spelet har ju sina poänger, spelet var en katastrof på gamla konsoler.

Men det är ju en viktig läxa om att man bör visa det som finnas med i spelet, inte det man tror att man kommer hinna få med i spelet.

Medlem

Fast om det tar över 2-år att fixa ett spel så är väl kritiken knappast överdriven? Vet ingen som spelade på PC som klarade av spelet, då det fanns en hel del spelförstörande buggar och annat som inte fungerade vid release.

Geeks Gaming

Jag är med på vad man menar och kan delvis hålla med, det memades friskt om cp2077.
Dock så är det fortfarande ett problem som grundas i dåliga beslut och brist på transparens och det kan man inte lägga på någon annan än sig själv.

Spelet är riktigt bra och jag hade skitkul med det men det är fortfarande inte det spel man visade upp…typ

Medlem

Spelet var bättre än mottagandet ja men det utesluter inte hur de lurade hela kundbasen och vred sin marknadsföring. Att man stoltserar så mycket med kunfokus och kvalité och sedan gör något sådant som företag efter så många år, då ber man dem fara.

Medlem
Kultur eller person?
Skrivet av Elyz1um:

Det är ett verklighetsfrånvänt påstående som öppnar upp för liknande lanseringar i framtiden.

Håller helt med. Antingen har han själv en funktionsvariation som gör att han helt enkelt inte förstår hur andra människor och grupper fungerar, eller så har de en kultur på företaget som socialt genererar en liknande störning.

Medlem

Nej det var jädrigt dåligt vid launch och det är ju inte ens så bra idag efter flera år av uppdatering och förbättringar känns fortfarande handikappat spelmässigt. En solid 3/5 efter allt de gjort hittills.

Hoppas på uppdateringar och den nya dlc skall blåsa lite mer liv i det för grunden finns där men inte det där extra som får det att lyfta.

Medlem

Hade inga problem med det tekniska. Spelet fungerade (på PC). Mitt problem var istället att spelet kändes så fruktansvärt segt. Spelade 6-7 timmar innan jag gav upp, varav typ hälften var bedrövliga in-game cinematics som inte gick att klicka bort. Missförstå mig rätt, jag älskar en bra story och singelplayer-upplevelse. Men det här kändes bara taffligt. Varken karaktärer eller händelser intresserade mig alls. (Att jag egentligen avskyr cyberpunk som setting i såväl spel som film kan såklart bidra.)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av eld:

Ungefär,

Många säger ju att spelet är bättre nu, men faktum är att spelet i princip har samma gameplay och upplägg som det hade vid release.

Men båda de som älskar och hatar spelet har ju sina poänger, spelet var en katastrof på gamla konsoler.

Men det är ju en viktig läxa om att man bör visa det som finnas med i spelet, inte det man tror att man kommer hinna få med i spelet.

Man kan väl räkna in nya konsoler också eftersom att det inte ens fanns någon PS5/Series version förens 1 år och 3 månader efter första releasen. Det lät väl mer som att det skulle ta ett fåtal månader än en bit över ett år innan man skulle få tillgång och spelet marknadsfördes tidigt med att Xbox Series/PS5 version included.

Jag tänkte spela igenom det en gång med PS4 versionen och sedan en gång med PS5 versionen, men när jag fick höra hur skicket var så tänkte jag vänta på en bättre upplevelse. Men med tiden så har jag nästan glömt bort spelet istället och orkar inte hålla koll på alla steg i patchandet för att se ifall det är värt att ge sig in ännu.

Tror nog främst det var PC spelare som gillade spelet och jag misstänker att alla höga recensioner var på den plattformen.
Att det är en minoritet som klagar eller har problem bör alltså vara helt verklighetsfrånvänd eftersom att konsolversionen bör ha sålt betydligt mer än PC, i alla fall om man kollar på spel historiskt. Då kan man också räkna ihop alla versioner här till konsol eftersom att ingen av dessa flöt på bra.

Medlem

De kan ju inte påstå att de släppte ett spel i välfungerande skick 😂
Sedan release har det släppts 11 patchar och 7 hotfixes...

Spelet var kaos vid release och långt ifrån vad som utlovades. Jag köpte mitt för 149 kr och har fortfarande inte spelat mer än ca 5 h.
Är mer polerat nu och ambitionerna är det inget fel på, men inte särskilt roligt att spela tyvärr.

Älskar att ni använde ordet ”current gen” i slutet av artikeln. Jag är en av dom som anser att man endast pratat ”next gen” på en konsol som verkligen är nästa generation och som ej släppts.

Till cyberpunk, jag gillade storyn och spelet överlag vid släpp, men råkade själv ut för en del buggar vilket fick mig att vänta 1-2 år innan jag körde igenom det helt och hållet och riktigt nöjd i slutet av storyn faktist. Satt och önskade mer, snart är det dags för nya äventyr med expansionen!

Medlem

Inte det minsta...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tyckte också det var överdrivet. Jag blev grinig i början då jag var tvungen ladda ner fucking 45 GB för att kunna spela vidare. På PS4, en av de sämsta versionerna som kraschar hela tiden. Jag spelade igenom hela spelet och tror inte det kraschade en enda gång. Och det är inget kort spel, det är många speltimmar. Buggar fanns det hur mycket som helst, men det var bara kul. Lite som i Red Dead Redemption. Jag tycker att Cyberpunk är ett av de bästa spelen någonsin.

Medlem

Jag håller delvis med dem. Klagomålen på prestandan på de gamla konsolerna var väldigt befogade och CDPR sköt sig själv lite i foten genom att hypa upp spelet alldeles för mycket, men utöver detta så håller jag med om att de fick ta emot lite för mycket skit, då jag ändå tyckte att spelet var väldigt trevligt i sin helhet (med många områden som kan förbättras, såklart). Det handlar nog lite om vart man hade förväntningarna.

Skrivet av PGR1985:

Vet ingen som spelade på PC som klarade av spelet, då det fanns en hel del spelförstörande buggar och annat som inte fungerade vid release.

Well här har du en, klarat 2 gånger back to back vid release. Totalt sett kanske det var en gång som jag behövde ladda om en 10 min gammal sparfil då jag inte kom vidare i ett uppdrag. Så nu vet du NÅGON!

Medlem

Hahah bullshit. Med tanke på hur mycket dom visade som sen inte var med i spelet över huvud taget så snackar han ren skit. Spelet hade en häftig värld helt visuellt, men den var så tom, det fanns INGENTING att göra, alla NPC's var helt hjärndöda, polissystemet var ett skämt. Och bara faktumet att dom hade gjort CGI-gameplay till E3 som inte ens var riktigt visar ju hur dom fokuserade på att ljuga och sälja någonting som inte finns.

Tappade all respekt för CD Projekt efter den launchen.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Köpte collectors versionen till ps4. Jävligt bra och välgjord merch, men spelet fick jag glatt vänta med tills det uruhuvudtaget gick att lira, eller köpa det igen till PC. När jag väl gjort det sistnämnda och spelet ändå krashade om vart annat så gick luften ur. Sista gången jag köpte ett spel på release, och Cyberpunk 2077 kommer jag nog aldrig starta igen.

Ej obefogad kritik, det var en bajsmacka. Men jag lärde mig iallafall en läxa

eld
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Man kan väl räkna in nya konsoler också eftersom att det inte ens fanns någon PS5/Series version förens 1 år och 3 månader efter första releasen. Det lät väl mer som att det skulle ta ett fåtal månader än en bit över ett år innan man skulle få tillgång och spelet marknadsfördes tidigt med att Xbox Series/PS5 version included.

Jag tänkte spela igenom det en gång med PS4 versionen och sedan en gång med PS5 versionen, men när jag fick höra hur skicket var så tänkte jag vänta på en bättre upplevelse. Men med tiden så har jag nästan glömt bort spelet istället och orkar inte hålla koll på alla steg i patchandet för att se ifall det är värt att ge sig in ännu.

Tror nog främst det var PC spelare som gillade spelet och jag misstänker att alla höga recensioner var på den plattformen.
Att det är en minoritet som klagar eller har problem bör alltså vara helt verklighetsfrånvänd eftersom att konsolversionen bör ha sålt betydligt mer än PC, i alla fall om man kollar på spel historiskt. Då kan man också räkna ihop alla versioner här till konsol eftersom att ingen av dessa flöt på bra.

Jo men som man läste mycket, och som du ser även här så var folk mer arga över spelets innehåll snarare än hur buggigt det var.

Skribent

Tondöv PR-människa. De hade utlovat en produkt som inte matchade löftet. Som dessutom var i trasigt skick i olika nivåer beroende på vilken plattform du spelade på. Det kallas för att för att misslyckas med att hantera folks förväntningar. Utlovar man det bästa sedan skivat bröd och levererar något ofärdigt får man stå sitt kast.

Vad Michał Platkow-Gilewski tror är helt irrelevant. Ska han komma med påståenden får han gräva fram fakta. Inte bara killgissa.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av maniac:

Jag är benägen att hålla med. Däremot motsvarande det definitivt inte hypen.
Sedan borde spelet inte ha släpps till last gen maskinerna, de versionerna var riktigt trasiga. Mycket av ilskan kom nog därifrån också.

Kan bara hålla med,spelade från släppet(PC)och hade väldigt lite problem och hade kul hela tiden.
Det verkar som att gnälla är lite fint.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

De borde snarare få mer kritik än vad de redan har. Falsk marknadsföring är allvarliga saker.

Uppdatering: Ja, okej, just denna videon var inget vidare på att visa vad jag menade.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Fast om det tar över 2-år att fixa ett spel så är väl kritiken knappast överdriven? Vet ingen som spelade på PC som klarade av spelet, då det fanns en hel del spelförstörande buggar och annat som inte fungerade vid release.

Jag spela igenom spelet sen dag 1 på pc utan problem..
Och spelet igenom spelet 2 gånger efter det

Det enda buggen jag såg är t-pose på npc

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Kan bara hålla med,spelade från släppet(PC)och hade väldigt lite problem och hade kul hela tiden.
Det verkar som att gnälla är lite fint.

Fast det är ju inte bara performance problem som var det som var fel, jag spelade på PC och hade inga sådana problem alls, hade också ganska kul till och från. Det är faktumet att dom ljög om så otroligt många funktioner som skulle vara med i spelet som dom bara sent rent ut sagt sket i som är det största problemet, men det är många som du som inte riktigt verkar veta det och bara tar det för vad det är, och inte för vad det utlovades att vara.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

123
Skriv svar